hey hey,
Ik heb gister een lange tocht ondernomen in mn eendje. Zo'n 200 km. Snel gereden, iets van 110 km/u. In de buurt van mn woonplaats ineens een onverdraaglijke stank. Thuisgekomen blaast mn accu rook en vocht. Typische zo'n geval van oververhitting. Wat is er psies aan de hand en hoe riscivol is het om door te rijden, al zijn het kleine stukkies.
groetjes John
mn accuutje blaast rook en vocht
-
- Eenmalige poster
- Duintje
- Moderator
- Contacteer:
waarschijnlijk is je spanningsregelaar overleden en wordt de accu nu met een te hoge spanning geladen waardoor deze gaat koken.
Dit is zeer slecht voor je accu en dat gas is ook nog explosief. Ik zou zo dus niet doorrijden.
Als je toch nog een stukje moet rijden, doe dit dan met alle lichten aan, stereo op 10 en al je andere elektrische verbruikers aan. Hierdoor zakt de spanning weer wat in.
Marcel
Dit is zeer slecht voor je accu en dat gas is ook nog explosief. Ik zou zo dus niet doorrijden.
Als je toch nog een stukje moet rijden, doe dit dan met alle lichten aan, stereo op 10 en al je andere elektrische verbruikers aan. Hierdoor zakt de spanning weer wat in.
Marcel
-
- Regelmatige poster