Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
-
JoF
- Gebruiker

- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 19:31
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door JoF » zo 10 feb, 2008 22:19
Dag,
het betreft een Acadiane uit 1981 (gecombineerd contact- en stuurslot). Sleutel ging er eerst nog "vrij stroef" in/uit, maar nu (bijna) niet meer: na pakweg 1 centimeter gaat de sleutel niet meer verder. Sleutel is onbeschadigd, en van de sleutel is ook niets afgebroken. Is dit een kwestie van grafietpoeder gebruiken of WD-40 spuiten, of is het contactslot ter ziele ? Ik kan de situatie ter plekke niet zelf beoordelen en stel deze vraag namens de nieuwe eigenaar van mijn Acadiane

.
Iemand een soortgelijke ervaring gehad ?
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
-
Lelijke Eend
- Heavy user

- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
Bericht
door Lelijke Eend » zo 10 feb, 2008 22:23
Keil er eerst maar eens wat grafietpoeder in. Vervangen kan altijd nog.
Afblijven.
-
Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
-
Contacteer:
Bericht
door Tom Duckpower » zo 10 feb, 2008 22:26
in elk geval geen wd40... dit houdt vuil vast en zal op den duur meer problemen geven.. idd grafietpoeder gebruiken (potloodpuntje goed fijnmalen als er geen kant en klare beschikbaar is)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
Michiel van G.
- Heavy user

- Berichten: 2689
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
-
Contacteer:
Bericht
door Michiel van G. » zo 10 feb, 2008 22:43
je zou moeten zoeken naar een middeltje dat ontgript. wij hebben zo iets eens in het contactslot van mijn ouders' Slopel gespoten nadat de sleutel er ook niet verder in wilde. Met als resultaat dat het weer gangbaar werd.
die dégrippent stootte vuil af. en het slot doet het nog steeds

Verbruik:
-
Jheronimus
- Regelmatige poster

- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Bericht
door Jheronimus » ma 11 feb, 2008 10:47
Heb hetzelfde gehad....
Bij mij was een pennetje in het slot van z'n plek gekomen door slijtage, einde contactslot
Als je wil controleren of je hetzelfde hebt kun je dat wel zien door er van bovenaf met een lampje in te kijken.
-
Ramon
- Heavy user

- Berichten: 3690
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
- Locatie: ibiza
-
Contacteer:
Bericht
door Ramon » ma 11 feb, 2008 17:01
met inbus stuurslot ring van buis afhalen!
dan een shakelaartje tussen de draaden voor contact en een mooie startknop in dashbord bouwen nooit geen gezeik meer!!!
dan extern stuurslot voor de diefstal beveiliging
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » ma 11 feb, 2008 23:36
Als je gezien hebt in welke staat de acadiane is, dan wil je niet gaan prutsen met schakelaars en moet ie het gewoon doen zoals origineel.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
2cvfreak
- Veelvuldig poster

- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
Bericht
door 2cvfreak » di 12 feb, 2008 16:21
silicone spray

2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
Rens
- Veelvuldig poster

- Berichten: 629
- Lid geworden op: di 22 nov, 2005 14:35
- Locatie: Omgeving Meppel
-
Contacteer:
Bericht
door Rens » di 12 feb, 2008 16:29
Ik heb dit een aantal weken geleden ook gehad, maar het slot was met geen mogelijkheid meer te redden. Ik heb de tip van Ramon aangenomen en met startknoppen te werk gegaan = ideaal. Maar misschien iets minder stijlvol in zo'n mooie wagen.
-
JoF
- Gebruiker

- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 19:31
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door JoF » di 12 feb, 2008 23:11
Ramon2cv schreef:.........dan een shakelaartje tussen de draaden voor contact en een mooie startknop in dashbord bouwen nooit geen gezeik meer!!!
dan extern stuurslot voor de diefstal beveiliging
Beste Ramon,
je zou toch vanuit het topic "de restauratie van mijn 2CV AZ 18 PK" moeten weten dat ik restaureer "zoals het hoort", dus zo origineel mogelijk

.
Grafietpoeder geeft onvoldoende resultaat, sleutel ging er 10 keer in en uit, en daarna ging hij er wéér niet in. Ik vrees dat het contactslot dus ter ziele is. Nadenken over een gebruikt contactslot........die krengen zijn nieuw zo duur (voor 2CV-begrippen).
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
-
JoF
- Gebruiker

- Berichten: 101
- Lid geworden op: wo 7 sep, 2005 19:31
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door JoF » di 12 feb, 2008 23:13
Jumpy 2.0 HDi-136 PK Camper (2008)
2CV6 (1988)
Xsara Picasso 1.6 (2007)
Renault 4 Savane (in restauratie)
-
Punky
- Addicted user

- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
-
Contacteer:
Bericht
door Punky » di 12 feb, 2008 23:42
Het is weer bijna A-markt he.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » wo 13 feb, 2008 12:26
krengen zijn inderdaad nieuw, maar ik heb ook eens een gebruikte gekocht, leuk maar na een jaar weer hetzelfde geneuzel. Als je het toch goed wilt doen, dan een nieuwe kopen.