Schakelen onmogelijk
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Bedankt voor nog meer reacties zal van 't weekend.. als 't lukt even de bakdeksel eraf lichten (hopelijk is het droog :p) en dan zie ik wel verder... hoop dat ik niet de bak hoef te vervangen; dat duurt zo lang dan
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
-
- Gebruiker
- Contacteer:
De bovendeksel is eraf geweest.. kan alleen nog niets vinden :(
Daarom hier maar een paar fototjes voor mensen die nog fotos kijken leuk vinden ;)
Is mij al wel opgevallen dat er behoorlijk wat (lees: VEEL) haarscheurtjes in het deksel zitten.
Verder zat er ook bijna geen bakolie meer in..
Zie voor plaatjes deze site:
http://picasaweb.google.co.uk/WouterPottersEnschede/2CV
Als iemand hier nog wat uit kan opmaken, post het maar ;) ben er erg blij mee!!!
Daarom hier maar een paar fototjes voor mensen die nog fotos kijken leuk vinden ;)
Is mij al wel opgevallen dat er behoorlijk wat (lees: VEEL) haarscheurtjes in het deksel zitten.
Verder zat er ook bijna geen bakolie meer in..
Zie voor plaatjes deze site:
http://picasaweb.google.co.uk/WouterPottersEnschede/2CV
Als iemand hier nog wat uit kan opmaken, post het maar ;) ben er erg blij mee!!!
-
- Addicted user
- Contacteer:
Dat zijn geen haartscheurtjes maar is gewoon het gietwerk. Het lijkt wel alsof 1 van de schakelstangen verschoven is ten opzichte van de andere, maar zeker weten doe ik het niet. Waar je natuurlijk wel rekening mee moet houden is dat als er bijna geen olie in zat er waarschijnlijk is niet goed meer is. Vermoedelijk het naaldlager tussen de as van de 2e en 3e versnelling. Op zich zien de tandwielen er nog wel goed uit.
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Hmmz.. uit mijn handleidingboekjes blijkt dat het een tamelijk karwei is om zo'n versnellingsbak te repareren... denk dat ik dat maar eens laat doen dan. of ga er in de zomer binnenshuis eens relaxed een paar dagen mee te aan de slag... lijkt me tof om te doen!!
Overigens moet de huidige bak er toch uit, want ondanks de waarschuwing op het forum heb ik het veertje in de bak laten vallen... gebeurt me iig geen 2e keer .. haha
Nu vroeg ik mij af of ik nog speciaal gereedschap of nieuwe onderdelen nodig heb om de bak te verwisselen.. moet namelijk op de parkeerplaats in 1 dag en zonder backup-auto om onderdelen te halen :p
en wat moet ik met de bak doen die al enige tijd stilstaat in het fietsenhok? moet ik daar nog iets aan 'voorbereiden' voordat ik 'm erin zet?
Overigens moet de huidige bak er toch uit, want ondanks de waarschuwing op het forum heb ik het veertje in de bak laten vallen... gebeurt me iig geen 2e keer .. haha
Nu vroeg ik mij af of ik nog speciaal gereedschap of nieuwe onderdelen nodig heb om de bak te verwisselen.. moet namelijk op de parkeerplaats in 1 dag en zonder backup-auto om onderdelen te halen :p
en wat moet ik met de bak doen die al enige tijd stilstaat in het fietsenhok? moet ik daar nog iets aan 'voorbereiden' voordat ik 'm erin zet?
Met een dop 17 schroef je m wel los hoor Zowel van de steun als aan t motorblok.Wouterr schreef:Hmmz.. uit mijn handleidingboekjes blijkt dat het een tamelijk karwei is om zo'n versnellingsbak te repareren... denk dat ik dat maar eens laat doen dan. of ga er in de zomer binnenshuis eens relaxed een paar dagen mee te aan de slag... lijkt me tof om te doen!!
Ik zou als ik jouw was lekker een andere bak er tijdelijk inzetten en dan wanneer je eens tijd en zin hebt deze bak uit elkaar halen en het probleem proberen op te lossen. Lijkt me een leuk klusje en je kunt er ook wat van leren.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Contacteer:
heb gister een poging gewaagd om er een nieuwe versnellingsbak erin te hangen
Gelukkig was het mooi zonnig en kon ik de hele dag doorwerken.
Nieuwe bak hangt er nu weer in, motorblok zit er ook weer op, moet alleen nog even alles aansluiten en echt goed vastdraaien
voor foto's: http://picasaweb.google.nl/WouterPotter ... Vervangen/
PS: bedankt voor de hulp allemaal
Gelukkig was het mooi zonnig en kon ik de hele dag doorwerken.
Nieuwe bak hangt er nu weer in, motorblok zit er ook weer op, moet alleen nog even alles aansluiten en echt goed vastdraaien
voor foto's: http://picasaweb.google.nl/WouterPotter ... Vervangen/
PS: bedankt voor de hulp allemaal