Nee, ik bedoel eigenlijk dat je drukklep die in de vulhals zit niet goed meer werkt. Hierdoor krijg je een veel te grote overdruk in het carter als de motor draait, waardoor deze niet lekker draait, en misschien je oliedruk te hoog of laag wordt. Dit zou 'ie sowiso hebben met volgas, ook bij 60 in zn 2 bijvoorbeeld, maar de meeste mensen schakelen dan al. Zodoende merk je het waarschijnlijk alleen bij 120 km/h.
Maar trek m eens wat langer door in bijvoorbeeld zn 2 of 3, kijken offie dan hetzelfde doet. Als je blokje goed is kannie dat wel aan, kannie het niet aan dan was 't toch al geen goed blokkie en tijd voor n revisie
Heb je al een revisieblokje, pas dan op dat je m tijdens inrijden niet overbelast, misschien is het dan handiger rustig aan te doen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte brandstofpomp zijn, maar waarom je oliedruklampje dan gaat branden weet ik niet. Maar het kan zijn dat ook die sensor stuk is, het kan altijd een combinatie van factoren zijn. Dat moet je niet onderschatten, zo had ik eens dat de eend niet goed starten wou en steeds terug zakte in snelheid. K heb toen de koppen en zuigerveren vervangen, hielp allemaal geen barst. Tot ik erachter kwam dat niet alleen de startkabels een breuk hadden, maar ook de accu en startmotor kapot waren en de brandstofslang vlak boven het brandstoffilter een scheur had
Na dat ik een tijdje honderd heb gereeden stopt de eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
de motor gaat bij terugschakelen naar lagere versnelling vanwege afremmen roken en net aan wel en niet lopen.
Hierbij gaat het lampje dat aan gaat bij het starten....branden. Dus niet de oliedruksensor.
De puntjes wat gerard aangeeft zou ook het probleem kunnen zijn ivm met hete bobine.
Hierbij gaat het lampje dat aan gaat bij het starten....branden. Dus niet de oliedruksensor.
De puntjes wat gerard aangeeft zou ook het probleem kunnen zijn ivm met hete bobine.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33
Als je motor zwarte rookpluimen braakt bij afremmen op de motor zijn je klepseals niet lekker meer.Bull Frog Bleu schreef:de motor gaat bij terugschakelen naar lagere versnelling vanwege afremmen roken en net aan wel en niet lopen.
Hierbij gaat het lampje dat aan gaat bij het starten....branden. Dus niet de oliedruksensor.
De puntjes wat gerard aangeeft zou ook het probleem kunnen zijn ivm met hete bobine.
Als er zoveel olieprut in de cylinders geraakt dat de motor er van afslaat wordt het tijd om uitgebreid aan je blokje te klussen. Of een goed ruilblok te zoeken.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Lampjes, zitten er toch maar 2, 1 van de remvloeistof en 1 van de oliedruk. Als het die van de remvloeistof is, gewoon even niveau aanvullen. Oliedruk kan ook oplichten als hij bijna afslaat, wat bij jou het geval is.
Maar oliepluim moet wel behoorlijk zijn als je probleem krijgt met afslaan, verdenk eerder een slecht afgestelde/vuile carburateur.
Maar wel even klepseals vernieuwen. Op zich niet zo lastig, ware het niet dat je klepveren in de weg zitten
Maar oliepluim moet wel behoorlijk zijn als je probleem krijgt met afslaan, verdenk eerder een slecht afgestelde/vuile carburateur.
Maar wel even klepseals vernieuwen. Op zich niet zo lastig, ware het niet dat je klepveren in de weg zitten