Na dat ik een tijdje honderd heb gereeden stopt de eend

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 11 feb, 2008 22:00

Nee, ik bedoel eigenlijk dat je drukklep die in de vulhals zit niet goed meer werkt. Hierdoor krijg je een veel te grote overdruk in het carter als de motor draait, waardoor deze niet lekker draait, en misschien je oliedruk te hoog of laag wordt. Dit zou 'ie sowiso hebben met volgas, ook bij 60 in zn 2 bijvoorbeeld, maar de meeste mensen schakelen dan al. Zodoende merk je het waarschijnlijk alleen bij 120 km/h. ;)

Maar trek m eens wat langer door in bijvoorbeeld zn 2 of 3, kijken offie dan hetzelfde doet. Als je blokje goed is kannie dat wel aan, kannie het niet aan dan was 't toch al geen goed blokkie en tijd voor n revisie ;)

Heb je al een revisieblokje, pas dan op dat je m tijdens inrijden niet overbelast, misschien is het dan handiger rustig aan te doen.

Het kan natuurlijk ook gewoon een defecte brandstofpomp zijn, maar waarom je oliedruklampje dan gaat branden weet ik niet. ;) Maar het kan zijn dat ook die sensor stuk is, het kan altijd een combinatie van factoren zijn. Dat moet je niet onderschatten, zo had ik eens dat de eend niet goed starten wou en steeds terug zakte in snelheid. K heb toen de koppen en zuigerveren vervangen, hielp allemaal geen barst. Tot ik erachter kwam dat niet alleen de startkabels een breuk hadden, maar ook de accu en startmotor kapot waren en de brandstofslang vlak boven het brandstoffilter een scheur had ;) :roll:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 12 feb, 2008 07:33

Ik heb het al vele malen geschreven,maar zet nieuwe puntjes op 0,45mm
omdat het fibernokje in het begin iets slijt en dan komen de puntjes iets
te nauw en dus de bobine te heet,waar hij dus echt niet tegen kan

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » di 12 feb, 2008 13:39

de motor gaat bij terugschakelen naar lagere versnelling vanwege afremmen roken en net aan wel en niet lopen.
Hierbij gaat het lampje dat aan gaat bij het starten....branden. Dus niet de oliedruksensor.

De puntjes wat gerard aangeeft zou ook het probleem kunnen zijn ivm met hete bobine.
Citroén rolls better than a Rolls!

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: do 9 mar, 2006 12:33

Bericht door willem dijkstra » di 12 feb, 2008 17:52

Bull Frog Bleu schreef:de motor gaat bij terugschakelen naar lagere versnelling vanwege afremmen roken en net aan wel en niet lopen.
Hierbij gaat het lampje dat aan gaat bij het starten....branden. Dus niet de oliedruksensor.

De puntjes wat gerard aangeeft zou ook het probleem kunnen zijn ivm met hete bobine.
Als je motor zwarte rookpluimen braakt bij afremmen op de motor zijn je klepseals niet lekker meer.
Als er zoveel olieprut in de cylinders geraakt dat de motor er van afslaat wordt het tijd om uitgebreid aan je blokje te klussen. Of een goed ruilblok te zoeken.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 13 feb, 2008 12:05

Lampjes, zitten er toch maar 2, 1 van de remvloeistof en 1 van de oliedruk. Als het die van de remvloeistof is, gewoon even niveau aanvullen. Oliedruk kan ook oplichten als hij bijna afslaat, wat bij jou het geval is.

Maar oliepluim moet wel behoorlijk zijn als je probleem krijgt met afslaan, verdenk eerder een slecht afgestelde/vuile carburateur.

Maar wel even klepseals vernieuwen. Op zich niet zo lastig, ware het niet dat je klepveren in de weg zitten ;)

Plaats reactie