Uitlaat van een CAT 25 GP
-
- Beginner
Uitlaat van een CAT 25 GP
Ik ben vandaag er achter gekomen dat de staande uitlaat (2de demper) van een CAT 25 GP Vorkheftruck dezelfde diameter buis heeft als die van een 2cv.
Wil deze gaan monteren onder de dorpel naast de veerpot als side pipe met gaas kooi en al,
Weet iemand of dit verder invloed gaat geven op de prestaties van m'n
2cvtje. De demper is +/- de helft van het origineel.
Wil deze gaan monteren onder de dorpel naast de veerpot als side pipe met gaas kooi en al,
Weet iemand of dit verder invloed gaat geven op de prestaties van m'n
2cvtje. De demper is +/- de helft van het origineel.
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Zolang er niet meer weerstand in de uitlaat zit , dan in een originele 2cv demper, zal het geen negatief effect hebben.
Ik neem aan dat de heftruck een 4 cilinder is , en ga er dan van uit dat de doorstroom voldoende is voor een 600cc 2 cilinder.
Zonder uitlaat, of een uitlaat met minder weerstand , zou je iets meer vermogen hebben , maar ik verwacht niet dat dit merkbaar is.
Daffy
Ik neem aan dat de heftruck een 4 cilinder is , en ga er dan van uit dat de doorstroom voldoende is voor een 600cc 2 cilinder.
Zonder uitlaat, of een uitlaat met minder weerstand , zou je iets meer vermogen hebben , maar ik verwacht niet dat dit merkbaar is.
Daffy
-
- Beginner
http://i273.photobucket.com/albums/jj21 ... IM0011.jpg
zaterdag monteren ben benieuwd naar het geluid!!!
zaterdag monteren ben benieuwd naar het geluid!!!

-
- Heavy user
Het zal toch ook te maken hebben met het toerental van de motor ? Als die heftruck een slome dieselmotor heeft die maar 1000rpm draait is dat wat anders dan een Eendenmotor die ... eh ... Hoeveel rpm draaide een Eendenmotor ook alweer ?Daffy schreef:Zolang er niet meer weerstand in de uitlaat zit , dan in een originele 2cv demper, zal het geen negatief effect hebben.
Daffy

Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
http://88.211.153.131/fotos/20071111%20 ... %20010.jpg
deze rag eend van frank heeft volgensmij ook zoon ding
ik zou maar een paar oordopen kopen voor lange afstanden
dat is wat ik me nog kan weet van op spa
deze rag eend van frank heeft volgensmij ook zoon ding
ik zou maar een paar oordopen kopen voor lange afstanden
dat is wat ik me nog kan weet van op spa
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Beginner
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Ik ben niet zo bang dat de uitlaat te klein is het probleem is eerder dat je met 602cc te weinig druk hebt om een fatsoenlijk geluidje te krijgen.
Ik heb al veel zitten stunten met uitlaten en naar mijn mening is de goedkoopste manier nog een dikkere pijp na de eerste demper. Is het goedkoopste en alle andere dempers die je erna zet met een grotere diameter als origineel is zinloos ivm de te lage druk.
Ik heb al veel zitten stunten met uitlaten en naar mijn mening is de goedkoopste manier nog een dikkere pijp na de eerste demper. Is het goedkoopste en alle andere dempers die je erna zet met een grotere diameter als origineel is zinloos ivm de te lage druk.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Veelvuldig poster
-
- Beginner