Die Kl#%^kleppendeksel.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 26 mei, 2004 23:44

Goed dat ik weet dat ze niet te strak moeten. Die van mij lekken ook iets en is al eens met vloeibare pakking gesmeerd zo te zien...

Heb al nieuwe pakkingen liggen, dus die komen er deze week nog tussen. En dan maar zien of de kleppendeksels wel recht zijn.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » wo 26 mei, 2004 23:50

Er schiet mij net wat te binnen.

Aan de binnenrand van mijn voorspatborden vond ik laatst iets vochtigs. Het leek wel olie, maar ik wist niet waar het vandaan kwam. Kan het zijn dat dat bij mijn kleppendeksels vandaan komt? En zo ja: hoe controleer ik dat? Gewoon bakkie er onder en wachten tot er wat in drupt (m'n Eend staat voorlopig toch even stil)?
Afblijven.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 27 mei, 2004 09:43

Bij mijn blok hangen de druppels olie onder aan de kleppendeksels dus is gemakkelijk te zien waar het vandaan komt.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 27 mei, 2004 10:40

Uh, das natuurlijk ook een optie :oops:

Maar is het mogelijk dat daardoor de onderkant van je spatborden (aan de binnenzijde) ook onder de olie komt ?
Afblijven.

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 315
Lid geworden op: di 18 mar, 2003 21:27
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bullit » do 27 mei, 2004 10:47

da's meestal vet van je aandrijfassen

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » do 27 mei, 2004 10:53

Ik denk niet dat dat het is. Ik heb namelijk al eens lekke ashoezen gehad, en toen zat mijn hele motorruimte onder de 'vliegenpoepjes' en dat is nu niet het geval.
Afblijven.

Pieter
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 17:22
Locatie: Eend in Delft, Aca in Maastricht

Bericht door Pieter » do 27 mei, 2004 18:50

Ik ken het probleem van de oliespetters. Kleppendeksels vervangen hielp niet, ook al draaide ik ze op moment aan. Bleek dus inderdaad olie uit de koeltunnel te zijn. En met elke keer dat ik het testte kwam er weer een nieuwe lading in, dus bleef bezig.
Eend goed, al goed.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » vr 28 mei, 2004 15:24

Pieter schreef:Ik ken het probleem van de oliespetters. Kleppendeksels vervangen hielp niet, ook al draaide ik ze op moment aan. Bleek dus inderdaad olie uit de koeltunnel te zijn. En met elke keer dat ik het testte kwam er weer een nieuwe lading in, dus bleef bezig.
Heb hetzelfde probleem gehad dus. Zie nu ook weer olie liggen. Mij is de tip gegeven om er ff mee door te rijden en goed op te letten. Op den duur moet alle olie uit de bekaping gewaaid zijn en zou het over moeten zijn.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » vr 28 mei, 2004 15:59

Heb momenteel de koelbeplating eraf gehaald en daar lag echt een partij vuil en olie onderop. Heb ze opnieuw gespoten, dus zit geen druppie olie meer in 8) Nog wel even de kleppendekselpakkingen vervangen, anders zit het er zo weer in.

Groeten Tom.

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2523
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27

Bericht door Lelijke Eend » vr 28 mei, 2004 20:49

Dus olie in de koeltunnel komt niet door 1 of ander lek ? Je kan er dus gewoon mee rondrijden tot alle olie er uit gewaaid is ?
Afblijven.

Gesloten