Geen stroom toch volle accu

Plaats reactie
Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Geen stroom toch volle accu

Bericht door Delfosso » di 19 feb, 2008 19:57

Dag,

Al sinds twee weken doet mijn 2CV helemaal niets meer. Geen verlichting, geen contact, geen achterruitverwarming. Toch geeft de accu 11 volt spanning af. Ook op de startmotor staat 11 volt spanning.

Ik heb de contactrol vervangen, maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik tast echt compleet in het duister en heb geen idee meer wat er kan zijn. De klacht is van de ene op de andere moment ontstaan, ineens niets meer.

Hopelijk kunnen jullie mij wat aanwijzingen geven, zodat ik weer kan rijden met mijn auto.

Groet,

Jurgen
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » di 19 feb, 2008 20:20

Breuk in één van de kabels vanaf de accu? Als je je licht aan zet en dan de kabels stuk voor stuk vervormt, krijg je dan geen beeld?

11V is trouwens niet veel. Je accu is of al aardig op of aardig leeg.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » di 19 feb, 2008 20:22

zitten de accupolen goed vast?
Massakabel(s) nog heel?
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

P.Senior
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 71
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 20:24
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door P.Senior » di 19 feb, 2008 21:58

11 volt is aan de lage kant. Hoort rond de 13 volt te zijn. Eens een nachtje aan een acculader hangen en kijken wat hij dan doet
Punky besmette Senior met het citroenvirus

Delfosso
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 323
Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Delfosso » wo 20 feb, 2008 09:15

11 volt is idd wat laag, maar dan zou toch nog iets moeten werken, bijvoorbeeld de verlichting. De kabels zijn ook in orde voor zover ik kan beoordelen. Ik zal de accu eens laden en de polen schoonmaken, toch heb ik weinig vertrouwen dat het hier aan kan liggen. Want van het een op het ander moment geen spanning blijf ik toch heel vreemd vinden. De polen zitten ook goed vast.

Groet,
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 20 feb, 2008 09:51

Als je accu straks vol is en je hebt nog steeds problemen en het ligt niet aan de contactrol (gewoon ff doorverbinden) dan ligt het dus wel aan je bedrading, hoe mooi ze er ook van buiten uit zien. Ergens heb je dan massaproblemen, vaak veroorzaakt door corrossie van de stekkers. Vooral de massakabel wordt vaak vergeten.

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 29 jan, 2006 16:41
Locatie: het Westen

Bericht door landloper » wo 20 feb, 2008 10:25

Schrap ook de accupolen goed schoon. Dat ze goed vast zitten, zegt niet alles.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

Discusduck
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 24 apr, 2004 12:40
Locatie: Anna Paulowna

Bericht door Discusduck » wo 20 feb, 2008 10:44

Een van de zes cellen van de accu misschien kapot? Dan geeft de accu ongeveer 2 volt te weinig en loopt de stroom ook niet lekker door de kapotte cel.

Even met een andere accu proberen misschien?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5227
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 20 feb, 2008 12:21

Is de kabel die bij pluspool bij de startmotor samen met de dikke pluskabel van de accu vastzit nog goed? Soms breekt het oogje af maar blijft hij door de rubber afscherming op zijn plaats zitten.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

accu

Bericht door Eendeke » ma 5 mei, 2008 20:17

even een klein vraagje.

Ik wilde de accu loskoppelen, maar mijn vader en moeder raakten helemaal in paniek :lol: Straks sta je onder stroom!!
Ik dacht ze gewoon los te draaien eerst rood en dan de ander! Kan er wat misgaan, en is er een speciale volgorde?

Ik hoor het wel!

BW
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 187
Lid geworden op: zo 7 jan, 2007 11:36

Bericht door BW » ma 5 mei, 2008 20:55

je koppelt eerst de massa af en dan de rode kabel

als je het zo doet schakel je de massa uit zodat je geen kortsluiting kan maken wanneer je de pluspool losdraait met je sleutel en je per ongeluk ergens de massa zou raken. verder steek je de massakabel goed weg of isoleer je de klem want het gebeurd soms dat deze terug veert en toch nog contact maakt met de pool.

aankoppelen gebeurd in omgekeerde volgorde

groet,

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 5 mei, 2008 22:59

nou eendeke met jou zal echt niets gebeuren hoor. Al doe je iets verkeerd, dan zal eeder een kabel doorsmelten dan dat er iets met jou gebeurt. Als je het doet zoals BW zegt dan doe je het in ieder geval goed.

Gebruikersavatar
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 538
Lid geworden op: di 12 feb, 2008 15:54
Locatie: Hilverum onder de zendmast.

jee

Bericht door Eendeke » di 6 mei, 2008 08:51

lijkt mij nou ook :oops:
Komt zekers goed, maar nu weet ik het zeker!

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 413
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » di 6 mei, 2008 17:54

backfire schreef:nou eendeke met jou zal echt niets gebeuren hoor. Al doe je iets verkeerd, dan zal eeder een kabel doorsmelten dan dat er iets met jou gebeurt. Als je het doet zoals BW zegt dan doe je het in ieder geval goed.
:? Onderschat de energie die een accu bevat niet! In korte tijd kunnen er hoge stromen lopen (door kortsluiting en dergelijke) die inderdaad metalen kan laten smelten. (Kabels, gereedschap en zelfs trouwringen)

De spannig van een gewone accu zal weinig problemen opleveren maar maak je kortsluiting dan lopen er al gauw hoge stromen. Een accu behandel je het best met enig respect, al was het alleen al om het zuur dat erin zit.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 6 mei, 2008 17:56

Toch is het een vreemd iets. Hoe zijn de zekeringen? Zijn die nog heel?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie