Geen stroom toch volle accu
-
- Regelmatige poster
Geen stroom toch volle accu
Dag,
Al sinds twee weken doet mijn 2CV helemaal niets meer. Geen verlichting, geen contact, geen achterruitverwarming. Toch geeft de accu 11 volt spanning af. Ook op de startmotor staat 11 volt spanning.
Ik heb de contactrol vervangen, maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik tast echt compleet in het duister en heb geen idee meer wat er kan zijn. De klacht is van de ene op de andere moment ontstaan, ineens niets meer.
Hopelijk kunnen jullie mij wat aanwijzingen geven, zodat ik weer kan rijden met mijn auto.
Groet,
Jurgen
Al sinds twee weken doet mijn 2CV helemaal niets meer. Geen verlichting, geen contact, geen achterruitverwarming. Toch geeft de accu 11 volt spanning af. Ook op de startmotor staat 11 volt spanning.
Ik heb de contactrol vervangen, maar ook dat heeft niet geholpen.
Ik tast echt compleet in het duister en heb geen idee meer wat er kan zijn. De klacht is van de ene op de andere moment ontstaan, ineens niets meer.
Hopelijk kunnen jullie mij wat aanwijzingen geven, zodat ik weer kan rijden met mijn auto.
Groet,
Jurgen
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
- Tom Duckpower
- Moderator
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
11 volt is idd wat laag, maar dan zou toch nog iets moeten werken, bijvoorbeeld de verlichting. De kabels zijn ook in orde voor zover ik kan beoordelen. Ik zal de accu eens laden en de polen schoonmaken, toch heb ik weinig vertrouwen dat het hier aan kan liggen. Want van het een op het ander moment geen spanning blijf ik toch heel vreemd vinden. De polen zitten ook goed vast.
Groet,
Groet,
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Addicted user
- Contacteer:
Als je accu straks vol is en je hebt nog steeds problemen en het ligt niet aan de contactrol (gewoon ff doorverbinden) dan ligt het dus wel aan je bedrading, hoe mooi ze er ook van buiten uit zien. Ergens heb je dan massaproblemen, vaak veroorzaakt door corrossie van de stekkers. Vooral de massakabel wordt vaak vergeten.
-
- Beginner
- Eendeke
- Veelvuldig poster
accu
even een klein vraagje.
Ik wilde de accu loskoppelen, maar mijn vader en moeder raakten helemaal in paniek
Straks sta je onder stroom!!
Ik dacht ze gewoon los te draaien eerst rood en dan de ander! Kan er wat misgaan, en is er een speciale volgorde?
Ik hoor het wel!
Ik wilde de accu loskoppelen, maar mijn vader en moeder raakten helemaal in paniek

Ik dacht ze gewoon los te draaien eerst rood en dan de ander! Kan er wat misgaan, en is er een speciale volgorde?
Ik hoor het wel!
je koppelt eerst de massa af en dan de rode kabel
als je het zo doet schakel je de massa uit zodat je geen kortsluiting kan maken wanneer je de pluspool losdraait met je sleutel en je per ongeluk ergens de massa zou raken. verder steek je de massakabel goed weg of isoleer je de klem want het gebeurd soms dat deze terug veert en toch nog contact maakt met de pool.
aankoppelen gebeurd in omgekeerde volgorde
groet,
als je het zo doet schakel je de massa uit zodat je geen kortsluiting kan maken wanneer je de pluspool losdraait met je sleutel en je per ongeluk ergens de massa zou raken. verder steek je de massakabel goed weg of isoleer je de klem want het gebeurd soms dat deze terug veert en toch nog contact maakt met de pool.
aankoppelen gebeurd in omgekeerde volgorde
groet,
backfire schreef:nou eendeke met jou zal echt niets gebeuren hoor. Al doe je iets verkeerd, dan zal eeder een kabel doorsmelten dan dat er iets met jou gebeurt. Als je het doet zoals BW zegt dan doe je het in ieder geval goed.

De spannig van een gewone accu zal weinig problemen opleveren maar maak je kortsluiting dan lopen er al gauw hoge stromen. Een accu behandel je het best met enig respect, al was het alleen al om het zuur dat erin zit.