restauratie '82 2CV6 JD-02-XF

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

restauratie '82 2CV6 JD-02-XF

Bericht door Jesse » ma 18 feb, 2008 21:13

Hey,

Om nou toch eindelijk 'ns wat meer te leren van de eendentechniek, ik ein-de-lijk een goede sleutelplek heb gevonden (en omdat ik een andere 6 heb om mee naar het werk te rijden) ga ik nu de oude multicolor toch maar eens strippen. De carosserie begint serieuze peperkoek te worden en bijspuiten in dat motief gaat niet lukken :)

Afgelopen zaterdag begonnen en paar uurtjes geklust. Deuren eruit, kofferdeksel/motorkap, ventilatieklep, ruitenwisserinstallatie, kabels van de verwarmingskleppen (hoe heten die dingen) en de banken eruit gehaald. Heb een paar foto's maar bleek met een 50mm lens toch wat lastig te fotograferen van dichtbij, dus volgende keer foto's met de compact...

Dit is nog een laatste shot voordat ie naar binnen gaat <snif>

Afbeelding

en dit is ie 2,5 uur later

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jesse op ma 18 feb, 2008 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » ma 18 feb, 2008 21:23

ventilatieklepje bedoel je?

gaat tie een ander kleurtje krijgen?

wat ben je allemaal van plan?
onder druk wordt alles vloeibaar

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » ma 18 feb, 2008 21:28

Nee de kleppen in de kachelpotten bedoelde ik. Anyway, helaas een bout van de voorbank afgebroken (de kop dan, de rest van de bout zit nog in het chassis), maar so far so good.

Weet nog niet heel zeker wat ik ermee ga doen, ligt er ook een beetje aan in wat voor staat alles blijkt te zijn. Als het allemaal heel gaar is, dan verkoop/hergebruik ik de onderdelen, denk ik. Maar volgens mij loopt het zo'n vaart niet. Ben er dus nog niet uit maar twee ideeen:

- een Burton (nee geintje) MISSCHIEN een Patron wel
- opbouwen als eend en dan in Orange Ténéré

Denk dat ik nog wel ff bezig ben met alles uit elkaar te halen en te leren hoe het in elkaar zit. Sowieso moet het blok uit elkaar wegens olielekkage en ik heb nog geen ideeeeej hoe dat allemaal gaat, dus zal nog wel met veel vragen komen hier.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 18 feb, 2008 22:27

hoe staat het met de roest???
en die orange tenere DOEN!!
super kleur!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » di 19 feb, 2008 10:52

Met de roest staat het goed, met het plaatwerk wat minder :)

Ga vanavond de koets eraf halen en dan ga ik al het plaatwerk laten stralen, kijken wat er overblijft. Als iemand nog een goeie straler in Z-Limburg weet, dan houd ik mezelf aanbevolen!

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2688
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » di 19 feb, 2008 12:12

he, ik zie daar op de foto nankang banden. heb je toevallig een foto waarop die van dichterbij zichtbaar zijn?
Verbruik: Afbeelding

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » di 19 feb, 2008 14:12

succes met je project!!!


2cvfreak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5220
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 19 feb, 2008 19:16

Ik heb mijn spul laten stralen bij Likabo in Maastricht op de Beatrixhaven. Ze zitten op het terrein van Maasstaal. De medewerkers mogen aan het einde van de werkdag nog wat andere dingetje stralen dan sluisdeuren en zo. Ik weet alleen niet of de firma er nog zit. Goedkoop waren destijds ook. Chassis stralen 100 gulden, carrosserie stralen en verzinken 150 gulden maar voor die prijs zal het helaas wel niet meer lukken ;-(
diverse Citroens, wat anders.

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 152
Lid geworden op: do 22 mar, 2007 15:30
Locatie: Heerlen

Bericht door Jesse » wo 20 feb, 2008 12:58

Goeie tip, thanks!

Gisteren bumper en koplampsteun losgehaald (wat een gefrik), kachelpotten en nog wat klein spul.

@ Michiel: foto van de Nankang bandjes (goed gezien!)
Afbeelding
Afbeelding

Voetenbak en vloerplaten zijn niet meer zo best
Afbeelding

Oliezooi onder de motorkap
Afbeelding

Wat vinden jullie van deze bougies? Kleur is wel okay volgens mij, alleen was eentje nat met olie :shock:
Afbeelding

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 512
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
Locatie: naast me buuren in assen

Bericht door 2cvfreak » wo 20 feb, 2008 13:46

:shock: inderdaad wat een olie zooi :shock:

die bougie,s ? oke lijkt me ze zeggen altijd koffie bruin en op de foto zien ze er wel zo uit
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 20 feb, 2008 18:51

voetenbak en bodemplaten al een keer eerder overleden bedoel je :D
Die bougie was eerder nat van de benzine denk ik. anders zag ie wel zwart..
AZ A2 '70
AK400 '76

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 20 feb, 2008 18:55

ik zag trouwens dat je je eend wil laten stralen... Nou vind ik dat bij een eend niet echt zinvol (de rottigheid zit 'm immers in de naden, en daar kom je niet). Ik zou sowieso een bedrijf zoeken wat al eens eerder een eend gestraald heeft (het plaatwerk is erg dun.. je zal niet de eerste zijn die een opgefrommelde eend terugkrijgt..)
AZ A2 '70
AK400 '76

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 20 feb, 2008 19:09

ik zal het ook niet laten stralen!
verder weinig roest dus ! vloerplaatjes er in en voeten bak weer herstellen en dan klaar?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 695
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » wo 20 feb, 2008 19:22

Ben het eens over dat stralen zou t ook niet aan durven.

Je hebt toch ook van de chemische baden dan dompelen ze m er in en is hij kaal...

Ik weet niet hoe dat werkt en of t minder heftig is voor plaatwerk..maar mogelijk een optie?!

Anders gewoon veel hand werk, schuren, staalborstel op de haakse slijper..en verstand op 0.
onder druk wordt alles vloeibaar

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 20 feb, 2008 19:29

lang leve de lamellenschijf
AZ A2 '70
AK400 '76

Plaats reactie