Ik wil mijn voorspatbord opknappen. Zowel rechts als links hebben wat roest langs de randen. Voornamelijk aan de binnenkant, het begint daar zelfs wat af te brokkelen.
Wat kan ik het beste doen? eerst roest weghalen tot het kaal is, plamuren en dan met een reparatiesetje met polyester de rand weer dicht en recht maken?
Iemand heeft me ook verteld bijvoorbeeld een strookje dakbedekking erop te plakken en zo de rand af te dichten, is dat een oplossing? Het zou namelijk wel kunnen, want van de buitenkant valt het niet erg op.
wie heeft wat ervaring met opknappen van spatborden?
Frits
voorspatbord opknappen
-
- Beginner
-
- Regelmatige poster
hoi
als je iets aan je spatborden wil doen moet je zeker beginnen met alle!!!! roest weghalen bij voorkeur met een staalborstel op de boormachine of flex. Als er daarna grote gaten overblijven zou je ze dicht kunnen maken met plamuur iod maar eigenlijk moet je ze lassen. Doordat je spatbord tijdens het rijden behoorlijk trilt zal de plamuur waarschijnlijk na verloop van tijd losbreken. de beste oplossing is een nieuw spatbord(a90 euro). Maar als ik jou was zou ik zeker eerst e.a. gaan proberen. zor iniedergaval dat je alle roest weghaalt en er een goede roestwerende primer opzet
succes Frank
als je iets aan je spatborden wil doen moet je zeker beginnen met alle!!!! roest weghalen bij voorkeur met een staalborstel op de boormachine of flex. Als er daarna grote gaten overblijven zou je ze dicht kunnen maken met plamuur iod maar eigenlijk moet je ze lassen. Doordat je spatbord tijdens het rijden behoorlijk trilt zal de plamuur waarschijnlijk na verloop van tijd losbreken. de beste oplossing is een nieuw spatbord(a90 euro). Maar als ik jou was zou ik zeker eerst e.a. gaan proberen. zor iniedergaval dat je alle roest weghaalt en er een goede roestwerende primer opzet
succes Frank
-
- Beginner
Tja lassen, weet je daar zie ik erg tegenop. Ik ben nog een eendenbeginner op alle vlakken. Ik zal er ooit wel eens aan moeten geloven, om eens een cursus of iets dergelijks te gaan volgen, maar op dit moment zal ik het met andere (lapmiddelen waarschijnlijk) moeten proberen. Kan het met polyester ook?
En wat is een goede roestwerende primer?
Frits
En wat is een goede roestwerende primer?
Frits