Wat rotten die eenden toch
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Dat is inderdaad ook precies de reden waarom ik het rustiger aan wil gaan doen met mijn eend. Ik heb er heel veel avonturen mee beleefd en staat me erg na aan m'n hart en mijn eisen omtrend de eend zijn toch wel verandert, vroeger maakte het inderdaad niets uit wat je deed, je kocht een sloopeend erbij, nieuw chassis of koetsje erop en klaar, maar dat kan gewoon niet meer, daar zijn ze te zeldzaam en vooral te duur voor aan het worden!
Maar goed, iedereen gebruikt hem natuurlijk zoals hij zelf graag wil, de een zal er mee door de drek heen baggeren, de andere staat hem te poetsen in de garage. Daar verander je nooit wat aan.
Ik ben altijd van mening dat een auto een gebruiksvoorwerp is, geen knuffeldier, ik gebruik hem dus ook, en het hoeft echt niet te glimmen van mij.
Maar iedereen heeft op z'n eigen manier plezier van z'n 2CV en staan we naar elkaar hoofschuddend te kijken
Maar goed, iedereen gebruikt hem natuurlijk zoals hij zelf graag wil, de een zal er mee door de drek heen baggeren, de andere staat hem te poetsen in de garage. Daar verander je nooit wat aan.
Ik ben altijd van mening dat een auto een gebruiksvoorwerp is, geen knuffeldier, ik gebruik hem dus ook, en het hoeft echt niet te glimmen van mij.
Maar iedereen heeft op z'n eigen manier plezier van z'n 2CV en staan we naar elkaar hoofschuddend te kijken
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Zo, de eerste stukken zitten erin, maar het wordt helaas steeds duidelijker, dat er of een totale make-over komt, of gewoon niets meer hierna, want hij is flinterdun aan het worden overal. Nu die op zijn kant ligt, kom je meer en meer gaten tegen, dwarsbalkjes on de bodemplaten, bodemplaten zelf, paravaan enz.
Het chassis is op alles vanaf de veerpotten naar voren toe na, nog best gaaf, maar goed, dat gebied is ook wel erg belangrijk. Daar zitten nu al wat stukken in, en er moeten er nog een paar in. Dan kan de eend op de andere kant, en kan die kant opgeknapt worden.
Bart is lekker aan het helpen, maar het lassen gaat mezelf ook steeds makkelijker af, ik heb alleen nog wat moeite met die erg dunne delen, maar dat is normaal, zeggenze.
Greatnix Spookeend
Het chassis is op alles vanaf de veerpotten naar voren toe na, nog best gaaf, maar goed, dat gebied is ook wel erg belangrijk. Daar zitten nu al wat stukken in, en er moeten er nog een paar in. Dan kan de eend op de andere kant, en kan die kant opgeknapt worden.
Bart is lekker aan het helpen, maar het lassen gaat mezelf ook steeds makkelijker af, ik heb alleen nog wat moeite met die erg dunne delen, maar dat is normaal, zeggenze.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Blijft toch een leuk gezicht zo.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Zo, het barrel staat weer op zijn (achter) wielen. Voor staat ie nog op een kistje, omdat ik toch de fusees en lagers nog moet doen. Alle gaten in de koets en chassis zitten dicht. Sommige delen zijn zo dun en klote te lassen, dat ik hier en daar nog wat kit ga gebruiken om het strak uit te laten zien (onder de vloermat, net tegen de dorpel aan, who cares??) het zit zeker allemaal goed gelast, maar soms moest ik wat pukkels extra lassen om gaten te dichten die erin vielen door het dunne plaatwerk. Achteraf gezien had ik beter 1 bodem plaat in zijn geheel kunnen vervangen, maar goed.
Nu de gein. Ik heb voor de stukken die erin gingen een oude magazijn kast aan stukken geslepen. Nu het laatste stuk erin moest, en ik was aan het passen viel me iets grappigs op. Wie het ziet, mag het zeggen, ik kon er wel om lachen.
En dan nog mijn nieuwe veerstop. Ben er wel een beetje trots op hoor. het was even slijpen aan die dikke pijp, maar dan zit het ook wel stevig. Steviger dan origineel, dat zeker.
Morgen een dag relaxen, wat dingen thuis doen, en dan woensdag de laatste stukken in de teer en dan weer opbouwen, ken niet wachten tot ie weer rijdt.
Greatnix Spookeend
Nu de gein. Ik heb voor de stukken die erin gingen een oude magazijn kast aan stukken geslepen. Nu het laatste stuk erin moest, en ik was aan het passen viel me iets grappigs op. Wie het ziet, mag het zeggen, ik kon er wel om lachen.
En dan nog mijn nieuwe veerstop. Ben er wel een beetje trots op hoor. het was even slijpen aan die dikke pijp, maar dan zit het ook wel stevig. Steviger dan origineel, dat zeker.
Morgen een dag relaxen, wat dingen thuis doen, en dan woensdag de laatste stukken in de teer en dan weer opbouwen, ken niet wachten tot ie weer rijdt.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Hallo Spookeend.Ik heb net je hele mooie foto reportage zitten bekijken en
ben erg geschrokken van de toestand van het chassis,zeker als je bedenkt
dat het middendeel onder de carrosserie de kreukelzone is,waar dus ook
verstevegingsbalken in zitten.Krijg ik toch grote twijfels over de veiligheid die het eindreultaat moet gaan opleveren.Ik had in dit geval
voor een nieuw chassis gekozen
ben erg geschrokken van de toestand van het chassis,zeker als je bedenkt
dat het middendeel onder de carrosserie de kreukelzone is,waar dus ook
verstevegingsbalken in zitten.Krijg ik toch grote twijfels over de veiligheid die het eindreultaat moet gaan opleveren.Ik had in dit geval
voor een nieuw chassis gekozen
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: wo 18 apr, 2007 14:53
- Locatie: Abbenes
- Contacteer:
Je bent wel lekker bezig zo. Ben je verder nog gebreken tegen gekomen? Of was je al aardig o pde hoogte. Mij stond gisteren ook een mooie verassing te wachten.
Bij dyane z'n koets is ook kaas. Maar het chassis is keihard en GEEN roest. Dat is goed behandeld. Van de koets zijn de bodemplaten, dorpels, stukken deurstijlen en de binnenschermen achterkant, en onderplaat achter koets, niet van de kofferbak. Die is al vervangen. Dus er zit aardig wat werk in.
Bij dyane z'n koets is ook kaas. Maar het chassis is keihard en GEEN roest. Dat is goed behandeld. Van de koets zijn de bodemplaten, dorpels, stukken deurstijlen en de binnenschermen achterkant, en onderplaat achter koets, niet van de kofferbak. Die is al vervangen. Dus er zit aardig wat werk in.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Gerard, ik had ook het liefste voor een nieuw chassis gekozen, echt waar......Gerard Maas schreef:Hallo Spookeend.Ik heb net je hele mooie foto reportage zitten bekijken en
ben erg geschrokken van de toestand van het chassis,zeker als je bedenkt
dat het middendeel onder de carrosserie de kreukelzone is,waar dus ook
verstevegingsbalken in zitten.Krijg ik toch grote twijfels over de veiligheid die het eindreultaat moet gaan opleveren.Ik had in dit geval
voor een nieuw chassis gekozen
De balken zijn 5 jaar geleden aan de binnenkant al gedaan, zo ook dat rondlopende deel en de bodem plaat aan de voorzijde. Dat was nu allemaal nog goed hard, ik heb m zo goed mogelijk weer kaal gemaakt om dat te checken. Wat mij het meest irriteert, is dat dit chassis nu bijna 10 jaar oud is (juni 1998) en dat het diverse antie roest behandelingen gehad heeft.
Ik rijd mijn eend niet meer dagelijks, en ik ben er wel zeker van dat er een aantal delen nu sterker zijn dan dat ze waren toen het chassis nieuw was hoor. Verder is het gewoon bijna het einde van de eend. Over een jaar of 2, als de roestduivel weer gewoon verder is gegaan (ik kan het blijkbaar niet stoppen) hoop ik voldoende bij elkaar te hebben om of een verse te gaan bouwen of wie weet wat anders te gaan doen, lol.
Maar al met al, heb ik heel sterk mijn twijfels bij de constructie en het materiaal van de zgn nieuwe chassis hoor.
Verdere verassingen, tja, mijn koest was toch verder heen dan ik had gedacht, vooral de bodemplaten. En, de achterkant van het chassis, het deel waar in geen geval water in kan blijven staan, aan de zijkanten in een hoog gedeelte, zaten ook gaten (foto's volgen). Dat sterkt mij in mijn gedachten over de kwaliteit van de chassis.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer: