Punky's Motorrevisie
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
ziet er mooi uit maar eeh... die dixie hoorn dat is toch zo,n duke,s of hazzerd deuntje?
zo ja waar heb je die gekocht???
wij zoeken al een tijdje een alleen kunnen hem niet vinden met het juiste deuntje....
2cvfreak
zo ja waar heb je die gekocht???
wij zoeken al een tijdje een alleen kunnen hem niet vinden met het juiste deuntje....
2cvfreak
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 260
- Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
- Locatie: eindhoven
Wow jij maakt de km's snel, wij zitten pas op 1006 sinds eind december. Hebben al 2 oliewissels achter de rug. Kwam een ontzettende zooi mee. Nu tijd voor idd klepjes stellen enz.Punky schreef:Zo inmiddels 431km gereden zonder problemen en vandaag besloten de koppen aan te draaien, kleppen te stellen en olie en oliefilter te vervangen.
Kleppen werden steeds meer hoorbaar, dus was ook nodig.
Klusje van zo'n 2 uur. Alles zag er goed uit.
Nu weer een 500km rijden en opnieuw kleppen stellen en dan kunnen we het tempo op gaan voeren boven de 4500 toeren.
En gewoon als ie lekker warm is toeren laten maken. Je merkt zelf wel wat het blokje niet fijn vind. Je merkt in ieder geval bij ons blokkie dat hij toeren steeds leuker vind. in eerste instantie kwam ie niet boven de 3500. Nu klinkt het lekker bij 5000.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1167
- Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
- Locatie: Apeldoorn
ff of topic2cvfreak schreef:ziet er mooi uit maar eeh... die dixie hoorn dat is toch zo,n duke,s of hazzerd deuntje?
zo ja waar heb je die gekocht???
wij zoeken al een tijdje een alleen kunnen hem niet vinden met het juiste deuntje....
2cvfreak
http://tourtoeter.biedmeer.nl/website/index.php
Suc7
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 512
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 16:58
- Locatie: naast me buuren in assen
ik ben bij VW store assen geweest (srry maar ik was nog al hopeloos ) die zijn "autostyle dealer" en nee haden ze niet bij brezan, R.A.G, (ook een soort brezan) en automat net zoPunky schreef:Knap dat je bij Autostyle geweest bent , want dat is een bedrijf dat o.a. aan de Brezan kan leveren.
gesponserdt he als je ziet wat vooor kapitalen er soms in gestopt worden vreselijk en het resultaat is ook niet altijd even mooiPunky schreef:Autostyle is met name gespecialiseerd in tuningsonderdelen. Bij De Grote Beurt gebruiken ze vaak de Autostyle catalogus.
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Zo inmiddels hebben we er 1100km opzitten met dit blokje.
Tijdens het inrijden met name binnendoor en soms een stuk snelweg. De eerste 500km geen problemen. Daarna de Y-pijp vervangen voor een originele demper, maar toen begon hij soms een seconde (misschien wel een halve) ofzo in te houden. Verder geen extra geluiden ofzo en later loopt ie weer gewoon verder. Dus maar weer de Y-pijp terug erop. Bougies waren met de Y-pijp koffiebruin en met de demper zwart. Dus met de demper liep ie te rijk is mijn conclusie.
Nu wil het geval dat ie nog steeds soms ff inhoudt. Ik zie de toerenteller dan ook net 500toeren terugzakken om vervolgens de draad weer op te pakken. Tot nu toe niet boven de 5000 toeren gekomen en olietemp is altijd onder de 100graden gebleven.
Na het verhaal van Bart toch wat angst voor een heetloper, maar dan lijkt me dat het probleem zich steeds vaker moet gaan voordoen.
Vandaag dik half uur snelweg gehad naar Renkum en toen hield ie weer een aantal malen in. Opvallend ook bij het inhalen, maar ook met een normale snelheid. Op de terugweg was het een stuk minder en heeft hij het maar 2x gedaan ofzo (heen 10 ofzo). Het lijkt net of er een vuiltje in de sproeier zit zeg maar en deze de zaak soms kortdurend stopt.
Vandaag bij de eendenman de compressie gemeten en deze was links 11 en rechts iets boven de 10. Motorloop is goed en kleppen zijn pas nog gesteld. Start ook zonder problemen.
Hij dacht dat het mogelijk lag aan de ontsteking. Een heetloper zou volgens hem andere verschijnselen hebben en daar leek het nu niet op. Dus andere bobine erop en vandaag ook andere bougies gehaald die ik morgen maar eens ga monteren. Mijn ontsteking is een 123.
Bij stukken binnendoor merk ik niks. Gisteren tijdens de paasrit deed hij het ook alleen toen ik van de chinees naar huis reed 1x. De hele dag verder niks gemerkt.
Ik hoop dat het aan de ontsteking ligt, maar als iemand andere ideeen heeft hoor ik het graag. Tot de 2000km blijf ik maar mooi even onder de 5000toeren hangen. 100km.uur is een mooie snelheid toch.
Tijdens het inrijden met name binnendoor en soms een stuk snelweg. De eerste 500km geen problemen. Daarna de Y-pijp vervangen voor een originele demper, maar toen begon hij soms een seconde (misschien wel een halve) ofzo in te houden. Verder geen extra geluiden ofzo en later loopt ie weer gewoon verder. Dus maar weer de Y-pijp terug erop. Bougies waren met de Y-pijp koffiebruin en met de demper zwart. Dus met de demper liep ie te rijk is mijn conclusie.
Nu wil het geval dat ie nog steeds soms ff inhoudt. Ik zie de toerenteller dan ook net 500toeren terugzakken om vervolgens de draad weer op te pakken. Tot nu toe niet boven de 5000 toeren gekomen en olietemp is altijd onder de 100graden gebleven.
Na het verhaal van Bart toch wat angst voor een heetloper, maar dan lijkt me dat het probleem zich steeds vaker moet gaan voordoen.
Vandaag dik half uur snelweg gehad naar Renkum en toen hield ie weer een aantal malen in. Opvallend ook bij het inhalen, maar ook met een normale snelheid. Op de terugweg was het een stuk minder en heeft hij het maar 2x gedaan ofzo (heen 10 ofzo). Het lijkt net of er een vuiltje in de sproeier zit zeg maar en deze de zaak soms kortdurend stopt.
Vandaag bij de eendenman de compressie gemeten en deze was links 11 en rechts iets boven de 10. Motorloop is goed en kleppen zijn pas nog gesteld. Start ook zonder problemen.
Hij dacht dat het mogelijk lag aan de ontsteking. Een heetloper zou volgens hem andere verschijnselen hebben en daar leek het nu niet op. Dus andere bobine erop en vandaag ook andere bougies gehaald die ik morgen maar eens ga monteren. Mijn ontsteking is een 123.
Bij stukken binnendoor merk ik niks. Gisteren tijdens de paasrit deed hij het ook alleen toen ik van de chinees naar huis reed 1x. De hele dag verder niks gemerkt.
Ik hoop dat het aan de ontsteking ligt, maar als iemand andere ideeen heeft hoor ik het graag. Tot de 2000km blijf ik maar mooi even onder de 5000toeren hangen. 100km.uur is een mooie snelheid toch.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 225
- Lid geworden op: do 23 nov, 2006 13:47
- Locatie: oostvoorne
- Contacteer:
heey punky
en als je eens probeert gewoon ouwderwets met puntjes. want heb me laten vertellen dat een 123 een verderen voor onsteking heeft wat een warmloper zou kunnen veronzaken. is natuurlijk niks zeker ik ga mijn volgende set eens met puntjes proberen kijken wat het dan doet. wel jammer als ik de 123 der af zou moeten halen want daar start die en loopt die wel lekker mee.
greets dukw
en als je eens probeert gewoon ouwderwets met puntjes. want heb me laten vertellen dat een 123 een verderen voor onsteking heeft wat een warmloper zou kunnen veronzaken. is natuurlijk niks zeker ik ga mijn volgende set eens met puntjes proberen kijken wat het dan doet. wel jammer als ik de 123 der af zou moeten halen want daar start die en loopt die wel lekker mee.
greets dukw