2e restauratie 2cv 90-93-PE!!
sorry bjorn, ik kan niet langer wachten!!!! ik wil dat m'n eendje zo snel mogelijk weer kan rijden! dus morge ff t weer afwachten en dan ga ik toch echt lekker aan de slag! kheb morgen eindelijk eens een hele zaterdag de tijd!
net m'n afscheidsfeestje gehad in de kroeg, dus eerst maar eens kijken of ik m'n bedje wel uit kan komen
net m'n afscheidsfeestje gehad in de kroeg, dus eerst maar eens kijken of ik m'n bedje wel uit kan komen
Hoi Inezz , lees met plezier je Topic, en kom me er ook ff in mengen
als ut mag?
EAA Jaune Rialto (Samen) met AC333 Jaune Mimosa óf bv
AC 329 Orange ténére samen met Jaune Mimosa( een soort van Spot maar dan niet wit oranje maar geel oranje(mischien opper ik een vreselijke kleurencombi nu
Overigens je sprak over Zeegroen, is Bleu Thasos niet een beetje zee-groen achtig mensen??
Affijn Vert jade AC 539 vindt ik persoonlijk ook wel erg mooi (Mintgroen),zie je volgens mij ook niet zo vaak meer
Heb zelf EAA Jaune Rialto, maar in combi met Jaune Mimosa lijkt mij dit best leuk.Veel Suc6
(net de binnenschermen laten lassen, Ga morgen lekker kwasten met verf , en zeer in me Nopjes met me chrome achterbumpertje,(wat al 2jr in me box lag te wachten(ahum)...
als ut mag?
EAA Jaune Rialto (Samen) met AC333 Jaune Mimosa óf bv
AC 329 Orange ténére samen met Jaune Mimosa( een soort van Spot maar dan niet wit oranje maar geel oranje(mischien opper ik een vreselijke kleurencombi nu
Overigens je sprak over Zeegroen, is Bleu Thasos niet een beetje zee-groen achtig mensen??
Affijn Vert jade AC 539 vindt ik persoonlijk ook wel erg mooi (Mintgroen),zie je volgens mij ook niet zo vaak meer
Heb zelf EAA Jaune Rialto, maar in combi met Jaune Mimosa lijkt mij dit best leuk.Veel Suc6
(net de binnenschermen laten lassen, Ga morgen lekker kwasten met verf , en zeer in me Nopjes met me chrome achterbumpertje,(wat al 2jr in me box lag te wachten(ahum)...
-
- Veelvuldig poster
hey ik wil niet je grote broer uit hangen
maar de rust en de tijd die je er nu in zal stopen geeft het lage termijn resultaad
zo als de een italiaan zou zegen het gaat om die bodem
en dan is ie niet klaar op de waggel fuck it
als ie maar lang goed blijft je ducky
en niet weer over 3 jaar mag klooien enz.
maar de rust en de tijd die je er nu in zal stopen geeft het lage termijn resultaad
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
hee tinouck, tuurlijk mag je dr in mengen daar is een forum toch voor!tinouck schreef:Hoi Inezz , lees met plezier je Topic, en kom me er ook ff in mengen
als ut mag?
ja al die kleuren .........FF een vraagje, is er niet een site ofzo met alle kleuren en kleurnamen van citroen??? dan kan ik ff goed alle kleuren gaan bekijken!
ik weet nog wel dat op de wereldmeeting in italie zo'n eend bij de poort stond met alle kleuren en de kleurnummers, erg handig!!
maar goed ik ben na een zwaar bier drinkend avondje toch m'n bedje uitgekomen, is t klote weer! gelukkig sta ik in de schuur bij m'n ouders, maar met dit weer (vette storm enz) lijkt t dan alsof de schuur wegwaait. al dat gekraak enz. maar goed toch ga ik aan de slag.
Vandaag is de planning om de 2x fertan van m'n autootje af te wassen, al het plaatwerk te voorschijn te gaan halen en natuurlijk ook m'n ribbelkapje en dan eens kijken hoe de staat is van alles! ik zal meteen ff een foto maken van de kleur die IK bedoel! en van de staat van m'n ribbelkapje! verder ga ik wel lekker rustig aan doen, want m'n hoofdje heeft t best een beetje zwaar!
Hee Bjorn, grote broerbjörn schreef:hey ik wil niet je grote broer uit hangen
ik werk gewoon lekker door na mijn idee! maar ik krijg van alle kanten zoveel tips dat het eendje nu echt wel goed gedaan gaat worden. alleen moet ik nu elke x de auto's van m'n ouders lenen en dat worden zij zat maar ik ook! en daarbij als ik niks onderneem met de eend moet ie uit de schuur van m'n pa! en dat snap ik wel.
maar of ik de waggel haal..... dat zien we dan wel weer! Ik moet waarschijnlijk toch in de HY rijden want m'n ma zit er liever naast en m'n pa vind de waggel helemaal niks.
ohh hij moet dit jaat trouwens wel want ze moeten optreden op de vrijdagavond
-
- Beginner
Misschien kom je hier wat verder mee:Inezz schreef:ja al die kleuren .........FF een vraagje, is er niet een site ofzo met alle kleuren en kleurnamen van citroen??? dan kan ik ff goed alle kleuren gaan bekijken!
http://www.2cvgarage.nl/vanalles/kleuren/index.htm
en
http://cats-citroen.net/citroen_2cv/2cv_colors.html
Mooi hè
alles
alles
Hoi Inezz ,heb door op kleurnamen te googlen wat gevonden mischien voor je: www.citroendyane.nl/dyane/historie/f_kleuren.html
kijk hier maar eens naar , het is van dyane , maar zijn ook 2cv kleuren
Met Code en kleurnaam :
Hehe zitten hele mooie tussen
uhh hoe dat moet een link erin passen weet ik niet
Edit Jeroen-citroen
Link werkend gemaakt
kijk hier maar eens naar , het is van dyane , maar zijn ook 2cv kleuren
Met Code en kleurnaam :
Hehe zitten hele mooie tussen
uhh hoe dat moet een link erin passen weet ik niet
Edit Jeroen-citroen
Link werkend gemaakt
Hee wouter en tinouck, Bedankt voor de kleurensite's
Ik kwam deze eend tegenvia via 't geen oude auto's in a'dam city' topic.
Dit is dus de kleur die ik bedoel, dat is of de bleu lagune of de bleu petrel, tis erg moeilijk te zien op de verschillende foto's. volgens mij liggen ze aardig dicht bij elkaar!
Maar nu ff weer terug naar het restaureren!!
Zo staat ie er nu bij!(dit was nog voor de fertanbehandeling)
Vanmiddag pas (kon niet echt op gang komen helaas) heb ik alle fertan eraf gewassen. poehee, kheb nog nooit zo vaak een auto gewassen! alleen vond ik dat er teveel vocht tussen alle naadjes enz bleef zitten dus ik vanavond als een gek naar bjorn in hilversum gecrosst en z'n compressor opgehaald! morgen alles droog spuiten en echt aan het plamuren want t schiet niet echt op zo!
maandag ook nog ff m'n eendendokter bellen wanneer hij tijd heeft om m'n chassis te checken. ik heb nl een hele tijd geleden een gegalvaniseerd chassis aangeschaft met een heleboel onderdelen, waaronder 5 nieuwe banden en velgen, rvs uitlaat en 2 moterblokken 1 met bak en dat blok is volgens die man gereviseerd! alleen hoe dat gedaan is weet ik helaas niet
Is daar een manier voor om dat zo makkelijk mogelijk te tjekken???
Ik kwam deze eend tegenvia via 't geen oude auto's in a'dam city' topic.
Dit is dus de kleur die ik bedoel, dat is of de bleu lagune of de bleu petrel, tis erg moeilijk te zien op de verschillende foto's. volgens mij liggen ze aardig dicht bij elkaar!
Maar nu ff weer terug naar het restaureren!!
Zo staat ie er nu bij!(dit was nog voor de fertanbehandeling)
Vanmiddag pas (kon niet echt op gang komen helaas) heb ik alle fertan eraf gewassen. poehee, kheb nog nooit zo vaak een auto gewassen! alleen vond ik dat er teveel vocht tussen alle naadjes enz bleef zitten dus ik vanavond als een gek naar bjorn in hilversum gecrosst en z'n compressor opgehaald! morgen alles droog spuiten en echt aan het plamuren want t schiet niet echt op zo!
maandag ook nog ff m'n eendendokter bellen wanneer hij tijd heeft om m'n chassis te checken. ik heb nl een hele tijd geleden een gegalvaniseerd chassis aangeschaft met een heleboel onderdelen, waaronder 5 nieuwe banden en velgen, rvs uitlaat en 2 moterblokken 1 met bak en dat blok is volgens die man gereviseerd! alleen hoe dat gedaan is weet ik helaas niet
Is daar een manier voor om dat zo makkelijk mogelijk te tjekken???
Laatst gewijzigd door Inezz op zo 2 mar, 2008 02:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
is het ook bekend welke ral nr's bij deze blauwe kleuren horen??Michiel van Ginkel schreef:die eend hierboven is bleu lagune. In het echt is dat een stuk minder groen dan op deze foto. Bleu petrel is een paar tinten lichter, maar wel 'groeniger' dan bleu lagune.
iemand een idee??
ik heb nl toch bedacht dat ik zwart met zo'n blauwe kleur doe! de rest vind ik toch niet zo echt "spannend" ofzo!
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Voor zover ik weet hadden ze geen RAL nummers.Maar op de site
www.cats.com/ en dan naar de 2cv en de kleuren vindt je de originele
kleurnummers en namen.Die kleuren kan je bij elke autospuiterij laten
maken
www.cats.com/ en dan naar de 2cv en de kleuren vindt je de originele
kleurnummers en namen.Die kleuren kan je bij elke autospuiterij laten
maken