2cv forum mobile

Stel hier je vragen of opmerkingen over de site.
Gesloten
OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

2cv forum mobile

Bericht door OnsEendje2 » vr 8 feb, 2008 19:31

Sinds kort heb ik een nieuw speeltje, internet op m'n mobiel, dus ook zitten forummen in de metro :D
Anyway, het is te doen, maar heel praktisch is het niet. Daarom vraag ik me af, is een mobile.2cv.nl niet mogelijk?? Een pagina met de laatste 10 forum topics onder elkaar, nieuwste bovenaan. Lijkt me reuze handig! Leuk (en uitvoerbaar) idee?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

TheSeend
Moderator
Berichten: 174
Lid geworden op: za 8 mar, 2003 18:13
Locatie: Dublin

Bericht door TheSeend » do 14 feb, 2008 09:31

Hmmm, ik kan er es in duiken, maar heb eerst nog andere prioriteiten. Het zou dan een zeer light versie van het forum moeten worden. En ik weet niet of dat haalbaar is.
Gebruik zelf alleen gmail op mijn mobiel. Niet via de java-plugin, maar gewoon via 3G. Gewone sites zijn al zeer moeilijk gezien de vele plaatjes en dergelijke. Mijn telefoon kan dat niet aan vanwege te weinig geheugen. En helaas is dat niet uit te breiden.

Ik kan es kijken of er iets voor bestaat.
Die blauwe platen zijn een 'License to drive slow.'
Al je antwoorden op je vragen

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 1 mar, 2008 10:57

Mijn toestel ondersteund RSS, dat is wel handig om het forum snel mee bij te houden.
Het forum zelf ok kan ook, maar gaat inderdaad erg lastig. alles ziet er raar uit. Maar het is net te doen.

Maar de RSS-feed is verrekte handig, kun je toch snel kijken of er nog wat nieuws gemeld is ;)
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 1 mar, 2008 13:14

? Is er al een RSS feed van het forum? Dat zou wel een uitkomst zijn.

Mijn mobiel pakt opzich het forum goed, zelfs redelijk snel (hsdpa en 1gb geheugen), foto's verkleint hij op beeldscherm formaat. Heb slechts een keer bij [Nog mooie foto's van jouw voiture?] gehad dat de pagina te groot werd.
Wat ik alleen nu lastig vind is dat ik moet inloggen voor de laatste berichten = drie pagina's 'doorlopen' . Ook moet ik veel naar beneden moet 'scrollen'. Dat komt o.a. doordat de laatste berichten onderaan staan.

RSS zou denk ik goed zijn, laatste 10 berichten onder elkaar. Zonder inloggen, want dan kan ik thuis nog zien wat ik gemist heb [edit: mmm bedenk net dat ik daar ook een andere login kan maken. Al blijft zonder handiger]

Anyway, ik snap als het geen prio heeft. Een simpele deep-link naar een query van laatste 10 berichten zou al mooi zijn. Die deeplink kan ik nu niet vinden. Bovendien weet ik geen goede query te maken. [NOT qqqqqqqq] werkt bijv. niet.

Edit:
Hey ik zie net dat je ook forumstijl kan kiezen bij je profiel (alle drie zien ze er nu hetzelfde uit).
Maar zou een GSM stijl misschien een optie zijn? Niet heel netjes wat je hebt een andere login voor nodig / je moet steeds switchen, maar wellicht een kort door de bocht oplossing.

Edit Tom,
Van 2 berichten 1 gemaakt
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » za 1 mar, 2008 14:14

OnsEendje2 schreef:? Is er al een RSS feed van het forum? Dat zou wel een uitkomst zijn.
Blijkbaar wel. Mijn GSM gaf m vanzelf aan toen ik op het forum zat...
Adres: http://forum.2cv.nl/rss.php

Foto's aanpassen doet de mijne ook (ook HSDPA + extra geheugen). Kan ook nog forum op groot formaat kiezen (smart zoom uit), maar dan scroll ik me ellendig...
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

gsm
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: za 1 mar, 2008 13:20

Bericht door gsm » za 1 mar, 2008 20:22

De rss feed werkt prima! Niets meer aan doen!
Ps deze schijf ik onderweg :)

Gesloten