(bijna) vastgelopen zuiger
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 10 jul, 2007 02:10
- Locatie: bergambacht
(bijna) vastgelopen zuiger
Wat is de beste remedie voor een bijna vastgelopen zuiger. Er zitten lichte sporen van slijtage op de zuigerwand en de zuigerveren veren niet erg meer. Ook de cylinderwand heeft slijtagesporen. Wat is het beste: andere motor opsporen of zuiger en cylinder vervangen? Het is een van de laatste eenden Charleston, lichtgrijs/donkergrijs)uit 1990 en leek niet erg veel kilometers te hebben gemaakt.
'alles van waarde, is weerloos ', staat als tekst op mijn achterklep. Voorkomt wellicht aanranding van mijn wilde eend
Ik weet niet of dit per definitie een slechte zuiger hoeft te zijn. Hoonsporen hoor je wel te zien in de cilinderwanden. Merk je veel vermogensverlies?
Andere motor is niet nodig, zeker niet met weinig kilometers. Je zou de cilinders en zuigers kunnen vervangen. Zijn goede vervangings-setjes voor te verkrijgen. En dan zou ik ook gelijk de cilinderkoppen laten reviseren/inspecteren.
Andere motor is niet nodig, zeker niet met weinig kilometers. Je zou de cilinders en zuigers kunnen vervangen. Zijn goede vervangings-setjes voor te verkrijgen. En dan zou ik ook gelijk de cilinderkoppen laten reviseren/inspecteren.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 856
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 09:19
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Wat jij beschrijft klinkt mij als normale slijtage.
Heb je er geen foto van?
Een beetje sporen in de cylinderwand is heel normaal. Voel er eens overheen met je vingers, voel je echt diepe groeven dan is het een probleem, voel je bijna niets of niets dan is het gewoon normale slijtage.
Ik heb nog wel ergens wat foto's, maar niet zo bij de hand helaas.
Heb je er geen foto van?
Een beetje sporen in de cylinderwand is heel normaal. Voel er eens overheen met je vingers, voel je echt diepe groeven dan is het een probleem, voel je bijna niets of niets dan is het gewoon normale slijtage.
Ik heb nog wel ergens wat foto's, maar niet zo bij de hand helaas.
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: di 10 jul, 2007 02:10
- Locatie: bergambacht
Heren, heren,
De kop van mijn artikeltje heet niet voor niets"Bijna vastgelopen zuiger". Het was kantje boord. Ik ging steeds langzamer rijden, ik had dus vermogensverlies en niet zo'n beetje ook. Er kwam rook uit mijn uitlaat, het was nat van de benzine onder de carburateur. Er was dus wel wat meer aan de hand dan "normale slijtage". Maar enig idee wat een zuiger kost en het honen van een cylinder. Een andere motor kost, door de bank, een honderdje of twee, toch?
De kop van mijn artikeltje heet niet voor niets"Bijna vastgelopen zuiger". Het was kantje boord. Ik ging steeds langzamer rijden, ik had dus vermogensverlies en niet zo'n beetje ook. Er kwam rook uit mijn uitlaat, het was nat van de benzine onder de carburateur. Er was dus wel wat meer aan de hand dan "normale slijtage". Maar enig idee wat een zuiger kost en het honen van een cylinder. Een andere motor kost, door de bank, een honderdje of twee, toch?
'alles van waarde, is weerloos ', staat als tekst op mijn achterklep. Voorkomt wellicht aanranding van mijn wilde eend
Nat van benzine onder carburateur komt omdat er een klein gaatje inzit waardoor overtollige benzine afgevoerd wordt. Zit t probleem niet in de carburateur? Vlotterhoogte? Naaldje stuk? Ik roep maar iets wat zou kunnen waardoor ie minder loopt.
Zuiger en cilindersetje kompleet kost rond de 200-250 euro. Met honen heb ik geen ervaring dus dat kan ik je niet vertellen.
Een gebruikt motorblok worden soms de meest dwaze bedragen voor gevraagd. En dan moet je de geschiedenis maar geloven, pas daar wel beetje mee op.
Zuiger en cilindersetje kompleet kost rond de 200-250 euro. Met honen heb ik geen ervaring dus dat kan ik je niet vertellen.
Een gebruikt motorblok worden soms de meest dwaze bedragen voor gevraagd. En dan moet je de geschiedenis maar geloven, pas daar wel beetje mee op.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987