Olielekkende eend normaal???
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
hehe, de mijne lekt ook zoveel
K weet wel wat t is, mn pakkingen van de olieleidingen en een brilrubber, maar k heb nog geen zin gehad om t zooitje uit elkaar te halen. Jij hebt nog garantie, dus, gewoon mee teruggaan zou k zeggen En 't oliepeil in de gaten houden
K weet wel wat t is, mn pakkingen van de olieleidingen en een brilrubber, maar k heb nog geen zin gehad om t zooitje uit elkaar te halen. Jij hebt nog garantie, dus, gewoon mee teruggaan zou k zeggen En 't oliepeil in de gaten houden
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Probleem is dat als het veel is het overal gaat zitten, waardoor het gaat stinken en dat niet alleen... het komt ook op je remschijven dat is toch niet de essentie van je remmen.... tenzij je natuurlijk "avontuurlijk" bent ingesteldgerbenv6 schreef:Ach...., een beetje olie aan de onderkant kan ook geen kwaad, dan roest het ook niet
Beste forumleden,
Gaaf dat er zoveel reacties geplaatst zijn, echt leuk! Het is ons wel duidelijk geworden dat het niet normaal is voor een goede eend dat ze olie lekt. Bedankt ook voor de tips om te kijken waar het vandaan komt. Onze buurman heeft een brug, dus daar kunnen we wel een keer gebruik van maken. We hadden al eens gekeken, maar toen zagen we dat de olie uit de buurt van de krukaskeerring kwam en vanaf de kopdekselpakkingen, maar we hebben toen niet naar andere plekken gekeken (zoals bij de remschijven). De specialist zegt echter de keerring vervangen te hebben en ook 1 kopdekselpakking. De olievulpijp (of zoiets) en de brilrubbers waren nog goed naar zijn zeggen...
We hebben een eendje uit 1988 met naar alle waarschijnlijkheid (volgens de eendenspecialist) origineel 86.000 km op de teller. We hebben er bijna 7.500,- Euro voor betaald. Naar ons idee geen habbekrats.
De olie die in ons bakje valt (en daarnaast) is voor 90% verse olie (lichtbruin en dun). Als de eend al een tijdje stil staat valt het wel mee (bijna niks), maar als we er mee rijden komt het er wel met grote aantal druppels uit (m'n ouders hebben nu ook vlekken op hun mooi betegelde oprit nadat we even 10 minuten langs kwamen )
We zijn van plan om met de eend naar het Zuiden te gaan in de vakantie, maar als het daar rond de 35 graden is, ben ik bang dat er een douchekop ontstaat onder ons eendje.
De volgende keer plaats ik ook een foto van ons eendje op internet, zodat jullie weten met welke jonge eend jullie praten
Groetjes van Christine
Gaaf dat er zoveel reacties geplaatst zijn, echt leuk! Het is ons wel duidelijk geworden dat het niet normaal is voor een goede eend dat ze olie lekt. Bedankt ook voor de tips om te kijken waar het vandaan komt. Onze buurman heeft een brug, dus daar kunnen we wel een keer gebruik van maken. We hadden al eens gekeken, maar toen zagen we dat de olie uit de buurt van de krukaskeerring kwam en vanaf de kopdekselpakkingen, maar we hebben toen niet naar andere plekken gekeken (zoals bij de remschijven). De specialist zegt echter de keerring vervangen te hebben en ook 1 kopdekselpakking. De olievulpijp (of zoiets) en de brilrubbers waren nog goed naar zijn zeggen...
We hebben een eendje uit 1988 met naar alle waarschijnlijkheid (volgens de eendenspecialist) origineel 86.000 km op de teller. We hebben er bijna 7.500,- Euro voor betaald. Naar ons idee geen habbekrats.
De olie die in ons bakje valt (en daarnaast) is voor 90% verse olie (lichtbruin en dun). Als de eend al een tijdje stil staat valt het wel mee (bijna niks), maar als we er mee rijden komt het er wel met grote aantal druppels uit (m'n ouders hebben nu ook vlekken op hun mooi betegelde oprit nadat we even 10 minuten langs kwamen )
We zijn van plan om met de eend naar het Zuiden te gaan in de vakantie, maar als het daar rond de 35 graden is, ben ik bang dat er een douchekop ontstaat onder ons eendje.
De volgende keer plaats ik ook een foto van ons eendje op internet, zodat jullie weten met welke jonge eend jullie praten
Groetjes van Christine
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Voor 7500,- mag je wel iets verwachten van je eend en ook qua service. Hij kan best benoemen wat nog goed is (brilrubbers, vulpijp), maar volgens mij wil je liever weten wat er NIET goed is? Ik weet niet hoe lang je je eend al hebt(ivm garantieperiode), maar als die lekkage al sinds de aankoop speelt is het probleem iig binnen de garantieperiode ontstaan, dus mag je wel wat verwachten van je specialist.
Iemand schreef hierboven dat het niet handig is om zelf te gaan klussen, omdat dat je garantie in gevaar kan brengen.
Iemand schreef hierboven dat het niet handig is om zelf te gaan klussen, omdat dat je garantie in gevaar kan brengen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
klopt, maar dan nog zou hij niet mogen lekken, ookal is bij hoge temperaturen de w40 olie dunner dan de w50 olie. Ik heb ook een tijd (ook wel zomer) gereden op w40, maar de motor lekte er niet meer om.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ketsjing!Duckling schreef: We hebben er bijna 7.500,- Euro voor betaald.
voor dat bedrag hoort je eendje inderdaad in topstaat te zijn.
wat misschien een aanrader is, is om je eend naar een anwb-station te brengen, zij zijn onafhankelijk. met hun rapport, wat wel geld kost natuurlijk, terug naar de specialist. zoals hierboven al diverse malen gezegd, een eendenblokje hoeft geen druppel te lekken, ook niet met de dunnere 10w40.
succes in ieder geval.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Hoe weettie dat? brilrubbers moet je er sowieso af hebben, en als de auto er sinds 88 origineel 85000 kilometer op heeft zitten zijn die echt wel gaar hoor. Vraag m maar gewoon die brilrubbers te vervangen zou 'k zeggen. Je specialist zegt waarschijnlij dat ze goed zijn omdat 't zo'n kl*tewerkje is om ze te vervangenDuckling schreef:De olievulpijp (of zoiets) en de brilrubbers waren nog goed naar zijn zeggen...
Verder, als t echt altijd lichtbruine olie is, ik weet niet hoor, maar bij mij is na één keertje gewoon lopen mn olie al weer zwart, zou 't niet uit je versnellingsbak kunnen komen?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Ik vind een beetje lekkage niet erg..
Een paar druppels lijken al heel veel met een beetje water op de stenen.
Ik zie het altijd maar zo dat je dan minder snel olie hoeft te vervangen..
Omdat je steeds een beetje verse er bij gooit
Als je maar weet waar t vandaan komt en hoe erg de lekkage is misschien gewoon zweten van het blok?!
Een paar druppels lijken al heel veel met een beetje water op de stenen.
Ik zie het altijd maar zo dat je dan minder snel olie hoeft te vervangen..
Omdat je steeds een beetje verse er bij gooit
Als je maar weet waar t vandaan komt en hoe erg de lekkage is misschien gewoon zweten van het blok?!
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde