trekhaak

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

trekhaak

Bericht door hanzz » wo 12 mar, 2008 16:59

Hoi,

'k heb hier nog een trekhaak liggen (zo een met bevestiging aan de bumpersteunen, dus niet met een derde bevestiging verder aan't chassis)

'k heb voor de bescherming van 't plaatwerk en de motor ook een trekhaak gemonteerd op m'n busje, maar is dat ook verstandig dat bij m'n eend te doen, krijg ik dan meer/minder kans dat m'n chassis plooit bij een eventuele aanrijding langs achter?

Groet

Hans

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » wo 12 mar, 2008 17:07

De kans op plooien na een aanrijding is wel groter idd. Maar de achterpoten van een chassis zijn we makkelijk te repareren/vervangen. Als je geen gebruik wilt gaan maken van de trekhaak zou ik m niet monteren en voor bescherming een stevige bumper maken bv.
~:-)~

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 12 mar, 2008 18:46

tja, ervaringsdeskundige hier, helaas

Met trekhaak wordt je chassis bij een hevige aanrijding gewoon opgevouwen, tot aan de achterbank/tank aan toe. Dit komt mede omdat de trekhaak de kracht verdeeld over de 2 poten, omdat die bij jouw (en de mijne dus ook toen) aan de beide poten vast zit.

Om eerlijk te zijn, zou ik ook zeker een dikkere bumper aanraden in jouw geval. Want ik vermoed dat je het voornamelijk doet om inparkeerschade te beperken? Dan is een trekhaak wellicht wat overbodig verder.

Ga er maar gewoon vanuit, dat met of zonder trekhaak, dat als er iemand op je eend knalt, en hij raakt m goed, dat je poten toch wel krom raken. het blijft toch altijd net dat gelukje bij een ongelukje als er wat gebeurt vind ik.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

hanzz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door hanzz » wo 12 mar, 2008 22:01

Ok best geen trekhaak dan...

een steviger bumper, een dikke stevige buis in m'n bumper laten lassen of is dat ook onveilig voor m"n chassis?

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 12 mar, 2008 22:10

chassis kunnen best wel wat hebben hoor.
Voordeel bij inparkeren van een dunne bumper is dat je bumper vouwt en die makkelijk te vervangen. Ik heb een sahare bumper setje, dus ook achter. Ik zal nou niet zeggen dat ik ruw inparkeer, maar ik raak wel es wat, en aan de bumper te zien, word ook de eend wel eens geraakt (ook te zien aan mijn trekhaak, lol). Maar, goed, mijn chassis was dan wel gaar, ik heb geen schade gezien qua vouwen ofzo toen ie vorige week op zijn kant lag.

Dus, het wordt een keuze tussen 2 kwaden denk ik. Ik kan je met geen mogelijkheid zeggen wat beter is, maar vast staat dat een bumper makkelijker te vervangen is dan een chassis.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 12 mar, 2008 22:24

Een bumper heeft ook als functie klappen op te vangen. En een trekhaak heeft dat niet natuurlijk.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 13 mar, 2008 00:06

K vind mn trekhaak wel handig, ik raak paaltes altijd net als eerste met n trekhaak, dus hoef ook geen bumper te vervangen :D

En ik kan natuurlijk dikke wagens hooi ophalen, fiets achterop, vouwwagen erachter, 't kleine broertje erachter 8) :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » do 13 mar, 2008 00:48

je kunt wel goed mikken altijd de paaltjes met je trekhaak raken ;-)
diverse Citroens, wat anders.

thomaaas
Heavy user
Heavy user

Bericht door thomaaas » do 13 mar, 2008 08:30

Jaa vind k zelf ook vaak, snap t nooit maar ze staan altijd recht achter de trekhaak :P

Vooral in Joure bij n kraakpand waar k was had k t steedss t paaltje recht achter de trekhaak :lol:
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Plaats reactie