Pas geleden is mijn eend APK gekeurd en is de carburateur vervangen omdat de oude benzine lekte. Vanaf dit moment is er een vreemd probleem ontstaan: bij gas los (en vooruit rijden) slaat de motor af, maar bij achteruit rijden is er niets aan de hand.
De bougies zijn zo goed als nieuw, de kabels ook, de ontsteking staat op tijd en we hebben ook uitgesloten dat het een slecht contact is (draad getrokken rechtstreeks van de accu naar de bobine). Ook is de brandstofpomp vervangen.
De carburateur lijkt goed en schoon te zijn, de vlotterhoogte volgens het boekje, maar het probleem blijft. Nadat de motor is afgeslagen hoef je de contactsleutel maar een tikje te geven en hij slaat weer aan!
Heeft iemand dit ooit eerder meegemaakt? Wat is toch de oplossing van dit probleem, we weten het niet meer!
Afslaan van motor bij gas los
-
- Veelvuldig poster
-
- Moderator
Aanvulling op BFB:
Bij een APK wil men nogal eens aan de carb pielen om de CO uitstoot volgens het boekje te krijgen. Resultaat is vaak dat hij daarna slecht stationair loopt. Ik zou de stelschroef juist instellen en nog eens checken of hij dan wel blijft lopen.
Bij een APK wil men nogal eens aan de carb pielen om de CO uitstoot volgens het boekje te krijgen. Resultaat is vaak dat hij daarna slecht stationair loopt. Ik zou de stelschroef juist instellen en nog eens checken of hij dan wel blijft lopen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ookal schijnt het theoritisch geen invloed te hebben, ook het rijden gaat lekkerder en soepeler met wat de co wat verder open. Het was bij mij goed merkbaar toen ik hem wat verder open draaide: naast dat de motor minder wiebelde bij stationair ook minder horten en stoten tijdens rijden, en soepeler doortrekken.the Nosepicker schreef:Aanvulling op BFB:
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's