aandrijfassen
aandrijfassen
ik had toch laats van die rare speling? nu na alles te hebben vervangen ben ik er achter dat er te veel speling zit op de assen dus die krengen moeten vervangen worden.
wiet iemand of het verstandig is om ruil assen te gebruiken
wiet iemand of het verstandig is om ruil assen te gebruiken
- Gerard2cv
- Super eendkenner
Aandrijfassen
De speling in aandrijfassen is het gevaarlijkst in de buitenste as,waar door de slijtage
tussen de kogel en de kogelbanen geen mooi loopvlak meer ontstaat en dat hoor je als
de as warm wordt in een bocht door tikken.Mocht zo'n kogel vastlopen dan slaat het
stuur uit je handen met alle gevolgen van dien
tussen de kogel en de kogelbanen geen mooi loopvlak meer ontstaat en dat hoor je als
de as warm wordt in een bocht door tikken.Mocht zo'n kogel vastlopen dan slaat het
stuur uit je handen met alle gevolgen van dien
-
- Regelmatige poster
mensen,
ik heb ook speling in de aandrijflijn ik heb er op zich geen last van maar als ik het gas loslaat voel je een schokje vanwege de speling, dus op het moment dat de motor niet meer aandrijft. ik heb geen bijgeluiden van de homokineet in de bocht, nu is mijn vraag rijd ik hier gewoon mee door of ga ik toch e.a. vervangen?
groet Frank
ik heb ook speling in de aandrijflijn ik heb er op zich geen last van maar als ik het gas loslaat voel je een schokje vanwege de speling, dus op het moment dat de motor niet meer aandrijft. ik heb geen bijgeluiden van de homokineet in de bocht, nu is mijn vraag rijd ik hier gewoon mee door of ga ik toch e.a. vervangen?
groet Frank
-
- Heavy user
Alls ik mijn Eend op de handrem zet en in de versnelling (1e) dan kan ik mijn Eend toch nog een stukje naar voren en naar achteren rollen (van helemaal naar achteren tot helemaal naar voren 5 centimeter schat ik zo). Is dat een probleem? Verder rijdt alles goed zonder tikken of wat dan ook.
Afblijven.
- Gerard2cv
- Super eendkenner
En waar zit die speling dan,waardoor je hem kan rollen.dit is natuurlijk geen meting.
Krik alleen het wiel een stukje op en kijk waar die speling dan precies zit.Probeer altijd
en overal het mankement zo nauwkeurig mogelijk te localiseren door te meten.een as
is klein,maar het wiel is groot,dan krijg je toch een verkeerde meting.
Krik alleen het wiel een stukje op en kijk waar die speling dan precies zit.Probeer altijd
en overal het mankement zo nauwkeurig mogelijk te localiseren door te meten.een as
is klein,maar het wiel is groot,dan krijg je toch een verkeerde meting.
-
- Heavy user
Bij mij zit er ook speling op de assen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Hij is echter wel altijd door de apk gekomen.
Het is hooguit een beetje oncomfortabel als je even het gas loslaat en dan weer gas bij geeft. Je voelt dan de speling tussen het afremmen op de motor en het optrekken. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de versnellingsbak, die moet die klap namelijk opvangen.
Ik heb er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed. Maar ik moet er niet aan denken dat zo'n homokineet vastloopt, of dat de as daar afbreekt. Er zal je op dat moment maar een vrachtwagen tegemoetkomen.....
Gerard, bij hoeveel speling moet ik me zorgen gaan maken dat er iets vastloopt of afbreekt?
Ik kan mijn eend ook een paar centimeter naar voor en achter bewegen, op de handrem. (dacht dat dit normaal was, omdat ik dit vaak gezien heb bij eenden) Op het wiel gemeten zo'n 2 a 3 centimeter aan de buitenkant van het wiel.
Christian
Het is hooguit een beetje oncomfortabel als je even het gas loslaat en dan weer gas bij geeft. Je voelt dan de speling tussen het afremmen op de motor en het optrekken. Dit lijkt me niet bevorderlijk voor de versnellingsbak, die moet die klap namelijk opvangen.
Ik heb er eigenlijk nooit veel aandacht aan besteed. Maar ik moet er niet aan denken dat zo'n homokineet vastloopt, of dat de as daar afbreekt. Er zal je op dat moment maar een vrachtwagen tegemoetkomen.....
Gerard, bij hoeveel speling moet ik me zorgen gaan maken dat er iets vastloopt of afbreekt?
Ik kan mijn eend ook een paar centimeter naar voor en achter bewegen, op de handrem. (dacht dat dit normaal was, omdat ik dit vaak gezien heb bij eenden) Op het wiel gemeten zo'n 2 a 3 centimeter aan de buitenkant van het wiel.
Christian
C'est la crème de la crème...
Dat heb ik gelezen. Ik wilde juist graag weten of ik me zorgen moet maken i.v.m. vastlopen, of dat ik er nog een tijdje veilig mee vooruit kan.Gerard Maas schreef:Hallo Christiaan dat heb ik net 4 items hoger zitten uitleggen Hopelijk heb je er wat aan
Ze maken i.i.g. geen geluid maar hebben wel 2 a 3 cm speling, op de buitenkant van het wiel gemeten.
C'est la crème de la crème...