Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door gillis » vr 7 mar, 2008 19:00

rusty schreef:misschien moet je em eerst eends op de weg zien te krijgen ;-) , ja ik weet 't ik stroom ook over van ideeen, maar het gebakje rijdt nogsteeds niet.........

greetzzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty
SAME HERE! maar ik heb alle plannen ff opzij gelegd en als hij dan op de weg staat...kunnen we verder prutsen aan de extraatjes.

wel handig bij de opbouw om rekening te houden met kabels (heb 'm speaker kabels al naar achteren getrokken...netjes en niet zoals vroeger over de vloer :lol:

over virus gesproken... inkoppertje…eend...vogelgriepvirus...

Backfire heb je ook rekening gehouden met een sterkere Dynamo met al die Electra ideetjes?
onder druk wordt alles vloeibaar

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 7 mar, 2008 23:37

sterker dynamo? ik heb een visa dus die is al sterker, desnoods andere dynamo, maar accu, komt een speciale accu in naar info van spookeend. Voor de rest, meeste verlichting wordt LED, binnenverlichting wordt LED, dashbord verlichting, euh welk dashbord?

platipusvirus.

anyway, project loopt gewoon goed hoor, eerst de basis en dan bouwen we langzaam verder. Nu alleen weer achter RDW aan want die moeten nog steeds een IVIN doen en bellen gaat klote naar die mannen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 18:48

Zo gisteren lekker de bodemplaten opgeschuurd en schoongemaakt en de boel in de epoxy gezet. Natuurlijk weer wat kleine dingen daarnaast gedaan.

Afbeelding

Vandaag de randen in de kit gezet en vandaag begonnen aan de modificatie van de handrem. Zo nu eerst eten, ga straks weer verder.

Ok daar ben ik weer,

Ik weet niet of het goed te zien is, maar dit stukje gaat er tussen uit.
Afbeelding

Maar eerst even het pennetje lospeuteren welke de voor en achterzijde van het binnenwerk bij elkaar houdt.
Afbeelding

Hier is het bewuste pennetje.
Afbeelding

En het binnenwerk uit elkaar en naast elkaar, ik dacht handig voor later als ik de boel weer in elkaar moet gaan zetten
Afbeelding

En nog 1 keer alles overzichtelijk.
Afbeelding

Zo en dan nu de slijptol er in, voorzichtig want ik wil het zo recht mogelijk hebben, zodat de helften ook weer een beetje bij elkaar passen.
Tadaa
Afbeelding

Volgens mij mis ik nu een paar foto's maar ach. Dit is dan nog de foto van het asje welke naar het handvat gaat en de borgpal indrukt, daar moet natuurlijk ook het nodige tussenuit. Alles bij elkaar toch zo'n 6 cm
Afbeelding

En als laatste alles weer in elkaar, nog wel even in velgenspray gezet om de lasnaden in ieder geval een beetje te beschermen.
Afbeelding

Natuurlijk is er ook wat mis gegaan. Zo heb ik een paar mm te weinig van het verbindingsasje geslepen, gevolg is dat de borgknop nu verder uit steekt. Daardoor wil het nog wel eens voorkomen dat je de knop niet soepel kunt indrukken. Dus daar ga ik toch nog wat op verzinnen. Tevens moet ik nog wat lasjes wegslijpen zodat het handvat wat mooier past. Idee is om handvat van hout na te maken, maar die dan wel iets verder naar achteren doorloopt zodat de borgknop wat beter zit.

Een powerfile dat lijkt mij wel handig.

Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Inezz » zo 9 mar, 2008 21:37

WOW :shock: , ik heb het hele topic gelezen van de week! helemaal super, ik wou dat ik het ook zo grondig kon doen! 8) wel zo origineel mogelijk dan, want van al die elektra heb ik echt nul,nul verstand!
Maar ik blijf het volgen! Geweldig! :D
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 22:46

kijk das nou nog eens een compliment, tnx :mrgreen:

zit net te denken,
ik heb het hele topic gelezen van de week
maar het topic is volgens mij ook al behoorlijk flink, gaat in 1 dag niet meer lukken om te lezen. :lol:

Als mijn eend straks klaar is moet ik toch weer iets nieuws beginnen, anders moet ik nog afkicken.

PS de elektra van de eend is wel het makkelijkste, gelukkig. Voor mijn motor heb ik ook zelf de kabelboom gemaakt, daar zit minder meters draad in, maar wel meer aansluitingen.

Nu alleen johannes lief aankijken en vragen of hij voor mij het handvat in hout wil maken. :roll:

Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Inezz » zo 9 mar, 2008 22:50

nou als je eend straks klaar is, kom je mij toch gewoon ff helpen! :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 23:00

Ik heb het gevoel dat jouw eend eerder klaar is dan mijn eend, voor het spuitwerk en dergelijke wil ik dan best helpen, niks zo mooi om het te zien ontwikkelen van een gevlekte grijze eend tot een mooi afgewerkt exemplaar.

Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Inezz » zo 9 mar, 2008 23:08

ik mag eerst wel eens verder gaan met het plamuren! maar dat begon al verkeerd omdat ik m'n hand ff vlink openhaalde. maar morgen ga ik weer eens een poging wagen!
Bjorn had ook al aangeboden om te helpen spuiten, maar het spuiten is het probleem niet. de ruimte om te kunnen spuiten! m'n ouders hebben een redelijke grote schuur, maar daar staat zo veel in kwa auto's en motoren enz enz. en in de tent gaat voor primeren prima :roll: , maar om af te lakken??? :? De schuur is ook zo groot dat ik het ook niet kan verwarmen! dus ook voor al het andere werk is het nu eigenlijk veel te koud! :cry: dus plamuren en kitten.
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 23:14

epoxy primer kan goed tot 5 graden, doe ik ook en droogt goed. Plamuren doe ik ook elke keer een stukje, gebruik tegenwoordig aluplamuur (nee is niet voor aluminium), deze is beter geschikt voor plaatwerk omdat deze beetje flexibel blijft, als je het flexibel kunt noemen. Ander grote voordeel is, is dat het geen vocht aantrekt, iets wat de normale plamuur wel doet. En omdat een eend helemaal flexibel is en vocht wil aantrekken lijkt het mij een goede oplossing.

Dus je hand was vandaag ook rood. :roll:

Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Inezz » zo 9 mar, 2008 23:22

nou nee niet vandaag gelukkig! had m'n hand van de week al open gehaald, maar met wondermiddeltjes van m'n ma is het alweer aardig opgeknapt. :D

maar kwa primer, ik heb die van motip gebruikt. op aanraden van de vader van een vriend van mij. komt omdat ik financieel niet echt veel heb helaas. :cry: :(
en helaas heb ik net een heel blik staal plamuur gekocht. jammer. maar wat kost die aluplamuur dan?? mssn kan ik anders de staal plamuur weer verpatsen ofzo :wink:
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 23:30

ik dacht 14 euro voor een kilo en volgens mij ook van motip.

die 2k epoxy die ik gebruik kost 26 euro per liter, daarbij heb je dan nog wel verdunner nodig om te spuiten en dat kost iets van 11 euro. Maar dan heb je effectief wel 1,3 liter en voor dezelfde dekking heb je ongeveer 6 busjes primer van motip nodig.

Andere tip ik heb primer gekocht bij die nieuwe keten, vergelijkbaar met wibra (ik ben de naam kwijt), kost 2 euro per bus en is ook door een spuiter aangeraden. Is natuurlijk een heel stuk goedkoper dan motip. Alleen moet je wel wat meerdere dunne laagjes spuiten.

Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Inezz » zo 9 mar, 2008 23:33

was dat niet de action?? las ik in het topic van coby uit friesland geloof ik! maar die van motip heb ik nu nog liggen, die is toch ook prima??? hoop ik wel anders ben ik heel erg verdrietig :cry: :(
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 9 mar, 2008 23:35

Action, dat zijn ze, maar Motip is ook goed hoor, geen zorgen.

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 10 mar, 2008 18:16

motip is prima primer!
ik laat hem altijd even in de wasprimer spuiten daarna op een paarplekken vulprimer! nou ja ik doe het zelf in een cabine is vaak goedkoper dan allemaal spuitbussen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 10 mar, 2008 18:23

motip is op zich prima spul maar goed schudden!
die spuit dopjes/ mondjes (of hoe het dan heet) die sputeren vaak een beetje
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Plaats reactie