Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Restauratie van de backfire eend

Bericht door backfire » zo 5 nov, 2006 10:38

Gisteren te horen gekregen dat ie afgekeurd is, voor zeker 500 Euro laswerk. Dus besloten om de garage op te ruimen en dan kan de restauratie beginnen.

Ik zal zeker vragen hebben over aanpak, en natuurlijk een reportage.

Groeten Ron

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » zo 5 nov, 2006 10:43

500 laswerk is een nieuw chassis??? Of zit het meeste werk in de koets.

In iedergeval veel suc6. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » zo 5 nov, 2006 11:09

Hey! Succes! Voor achterklepbekladdingen weet je me te vinden hè? ;)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » zo 5 nov, 2006 11:53

Succes met de restauratie
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

flashnr1
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: di 27 jun, 2006 23:02
Locatie: alkmaar
Contacteer:

Bericht door flashnr1 » zo 5 nov, 2006 13:35

ik zou wel eens willen weten waar ie op afgekeurt is kan ik bij de mijne ook kijken of dat rot is

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 5 nov, 2006 17:29

Ik zal de achterklep apart leggen :D

Laswerk, bodemplaten die loszitten, binnenscherm te ver door gerot.

Chassis gooi ik meteen een nieuwe onder, tenzij deze nog goed genoeg is om mooi op te knappen.

PS buitenste achterschermen zijn straks om weg te geven of ruilen voor ander klein spul. Rechtervoorscherm ook (deze is nog goed). Linker voorscherm gaat in de oud ijzerbak want die heb ik al twee keer opnieuw gepopt en buitenste rand is behoorlijk rot.

Motorkap is in goede staat (paar jaar geleden opnieuw gespoten) en ook deze valt te ruilen voor goede onderdelen die ik misschien nodig heb.

Alle deuren komen ook vrij, maar die zijn alleen bruikbaar als donor en voor de ramen.

Overigens heb ik nog complete set spatborden liggen, voor en achter, kleur grijs, ook deze zijn voor de ruil (ik heb er zelf 80 euro voor betaald, maar ik vind ze niet goed genoeg).

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » ma 6 nov, 2006 20:09

oei dat valt dus al met al een beetje tegen..

Succes in ieder geval met de restauratie!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » ma 6 nov, 2006 20:39

Wat ga je er van bouwen dan!! een burton. Omdat je al je plaat werk weg doet en de deuren!!
Of ga je dat allemaaal vervangen voor nieuw???

Natuurlijk willen we ook foto's zien! vannaf ut begin!!!!

En komt dan daar ook ut turbo blokje in te liggen! 8)
2cv Vert Bambou '79

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 7 nov, 2006 08:19

@G-D Neeee geen Burton, als ik al een sporty eend zou bouwen dan nog altijd een Barbot. En tuuuurlijk komt hier de Turbo in ;)

Spatborden worden allemaal nieuw. Deuren, motorkap en achterklep heb ik een complete set staan van een 74'er 2cv4 in perfecte staat. En daar oude eenden van veel beter kwaliteit zijn als al dat nieuw spul ga ik die mooi gebruiken.

@CT, ik wist al tijd dat het er aan zat te komen, heb alleen niet veel werkruimte in deze omgeving. Voordeel is straks wel dat ie weer als nieuw is, dus hoop ik er weer 15 jaar mee te kunnen tuffen.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 8 nov, 2006 18:59

Zo vandaag aan de slag geweest met demontage, foto's worden nu op het internet gezet. Straks zet ik ff de link er bij. Morgen maar eens laten schorsen.

http://home.tiscali.nl/backfire/album/index.html

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 8 nov, 2006 22:50

Druk aan de slag zie ik!!

Succes ermee!!!
2cv Vert Bambou '79

Aloha Beach Cruiser
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1593
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
Locatie: s heerenbroek
Contacteer:

Bericht door Aloha Beach Cruiser » za 11 nov, 2006 10:27

leuke site! en leuke pics man!
erg leuk, als iemand zoiets bijhoud! 8)
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81

http://charlestontuning.mijnalbums.nl/

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 11 nov, 2006 11:19

yep, en nu ff wat lengtes vierkant scoren om koets een beetje te verstevigen voordat er aan gelast kan worden.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 11 nov, 2006 19:40

Zo vandaag de aders gescheiden van de koets. Wat een klote klus zeg, handremkabels, grrrr, remleiding, leuk zeikt natuurlijk gelijk de remvloeistof weg, snel ff een potje er onder gezet. En zo ging het maar door. Ik moet zeggen de koplamp steun ging redelijk makkelijk net zoals de afsteller daarvan.

Daarna heb ik nog de schokbrekers losgemaakt. Helaas de achterste zijn niet geheel gezond uit de strijd gekomen. De ijzeren bus welke normaal in het rubber geperst zit, zit nu nog op de bout vast. Of ik slijp ze er af, of de kruipolie doet zijn werk, of ik koop nieuwe schokbrekerbouten.

Kantelmessen ging makkelijker dan ik had verwacht, d8 er alleen aan dat ie nu zeker niet meer op zijn pootjes kan blijven staan. Of zijn er ervaren monteurs die daar wel een trukje voor hebben. Het kan namelijk straks wel handig zijn om de boel naar buiten te rollen om het chassis er onder uit te halen.

Ook heb ik vandaag wat profielen gekocht die zolang tussen de deurstijlen gelast worden voor de nodige stevigheid, er zit wat rottigheid op belangrijke hoeken.

oh ja er staan weer wat foto's bij.

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » za 11 nov, 2006 20:15

Wat je schokbrekers betreft... ik had net hetzelfde voor met twee van de vier. De buisjes krijg je er naar mijn ervaring niet terug in, nieuwe schokbrekers steken dus! (maar spaar je oude voor de keuring :D )

Wiebe

Plaats reactie