Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Restauratie van de backfire eend
Gisteren te horen gekregen dat ie afgekeurd is, voor zeker 500 Euro laswerk. Dus besloten om de garage op te ruimen en dan kan de restauratie beginnen.
Ik zal zeker vragen hebben over aanpak, en natuurlijk een reportage.
Groeten Ron
Ik zal zeker vragen hebben over aanpak, en natuurlijk een reportage.
Groeten Ron
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik zal de achterklep apart leggen 
Laswerk, bodemplaten die loszitten, binnenscherm te ver door gerot.
Chassis gooi ik meteen een nieuwe onder, tenzij deze nog goed genoeg is om mooi op te knappen.
PS buitenste achterschermen zijn straks om weg te geven of ruilen voor ander klein spul. Rechtervoorscherm ook (deze is nog goed). Linker voorscherm gaat in de oud ijzerbak want die heb ik al twee keer opnieuw gepopt en buitenste rand is behoorlijk rot.
Motorkap is in goede staat (paar jaar geleden opnieuw gespoten) en ook deze valt te ruilen voor goede onderdelen die ik misschien nodig heb.
Alle deuren komen ook vrij, maar die zijn alleen bruikbaar als donor en voor de ramen.
Overigens heb ik nog complete set spatborden liggen, voor en achter, kleur grijs, ook deze zijn voor de ruil (ik heb er zelf 80 euro voor betaald, maar ik vind ze niet goed genoeg).

Laswerk, bodemplaten die loszitten, binnenscherm te ver door gerot.
Chassis gooi ik meteen een nieuwe onder, tenzij deze nog goed genoeg is om mooi op te knappen.
PS buitenste achterschermen zijn straks om weg te geven of ruilen voor ander klein spul. Rechtervoorscherm ook (deze is nog goed). Linker voorscherm gaat in de oud ijzerbak want die heb ik al twee keer opnieuw gepopt en buitenste rand is behoorlijk rot.
Motorkap is in goede staat (paar jaar geleden opnieuw gespoten) en ook deze valt te ruilen voor goede onderdelen die ik misschien nodig heb.
Alle deuren komen ook vrij, maar die zijn alleen bruikbaar als donor en voor de ramen.
Overigens heb ik nog complete set spatborden liggen, voor en achter, kleur grijs, ook deze zijn voor de ruil (ik heb er zelf 80 euro voor betaald, maar ik vind ze niet goed genoeg).
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
oei dat valt dus al met al een beetje tegen..
Succes in ieder geval met de restauratie!
Succes in ieder geval met de restauratie!
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
@G-D Neeee geen Burton, als ik al een sporty eend zou bouwen dan nog altijd een Barbot. En tuuuurlijk komt hier de Turbo in 
Spatborden worden allemaal nieuw. Deuren, motorkap en achterklep heb ik een complete set staan van een 74'er 2cv4 in perfecte staat. En daar oude eenden van veel beter kwaliteit zijn als al dat nieuw spul ga ik die mooi gebruiken.
@CT, ik wist al tijd dat het er aan zat te komen, heb alleen niet veel werkruimte in deze omgeving. Voordeel is straks wel dat ie weer als nieuw is, dus hoop ik er weer 15 jaar mee te kunnen tuffen.

Spatborden worden allemaal nieuw. Deuren, motorkap en achterklep heb ik een complete set staan van een 74'er 2cv4 in perfecte staat. En daar oude eenden van veel beter kwaliteit zijn als al dat nieuw spul ga ik die mooi gebruiken.
@CT, ik wist al tijd dat het er aan zat te komen, heb alleen niet veel werkruimte in deze omgeving. Voordeel is straks wel dat ie weer als nieuw is, dus hoop ik er weer 15 jaar mee te kunnen tuffen.
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo vandaag aan de slag geweest met demontage, foto's worden nu op het internet gezet. Straks zet ik ff de link er bij. Morgen maar eens laten schorsen.
http://home.tiscali.nl/backfire/album/index.html
http://home.tiscali.nl/backfire/album/index.html
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1366
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
leuke site! en leuke pics man!
erg leuk, als iemand zoiets bijhoud!
erg leuk, als iemand zoiets bijhoud!

2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Zo vandaag de aders gescheiden van de koets. Wat een klote klus zeg, handremkabels, grrrr, remleiding, leuk zeikt natuurlijk gelijk de remvloeistof weg, snel ff een potje er onder gezet. En zo ging het maar door. Ik moet zeggen de koplamp steun ging redelijk makkelijk net zoals de afsteller daarvan.
Daarna heb ik nog de schokbrekers losgemaakt. Helaas de achterste zijn niet geheel gezond uit de strijd gekomen. De ijzeren bus welke normaal in het rubber geperst zit, zit nu nog op de bout vast. Of ik slijp ze er af, of de kruipolie doet zijn werk, of ik koop nieuwe schokbrekerbouten.
Kantelmessen ging makkelijker dan ik had verwacht, d8 er alleen aan dat ie nu zeker niet meer op zijn pootjes kan blijven staan. Of zijn er ervaren monteurs die daar wel een trukje voor hebben. Het kan namelijk straks wel handig zijn om de boel naar buiten te rollen om het chassis er onder uit te halen.
Ook heb ik vandaag wat profielen gekocht die zolang tussen de deurstijlen gelast worden voor de nodige stevigheid, er zit wat rottigheid op belangrijke hoeken.
oh ja er staan weer wat foto's bij.
Daarna heb ik nog de schokbrekers losgemaakt. Helaas de achterste zijn niet geheel gezond uit de strijd gekomen. De ijzeren bus welke normaal in het rubber geperst zit, zit nu nog op de bout vast. Of ik slijp ze er af, of de kruipolie doet zijn werk, of ik koop nieuwe schokbrekerbouten.
Kantelmessen ging makkelijker dan ik had verwacht, d8 er alleen aan dat ie nu zeker niet meer op zijn pootjes kan blijven staan. Of zijn er ervaren monteurs die daar wel een trukje voor hebben. Het kan namelijk straks wel handig zijn om de boel naar buiten te rollen om het chassis er onder uit te halen.
Ook heb ik vandaag wat profielen gekocht die zolang tussen de deurstijlen gelast worden voor de nodige stevigheid, er zit wat rottigheid op belangrijke hoeken.
oh ja er staan weer wat foto's bij.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 243
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Wat je schokbrekers betreft... ik had net hetzelfde voor met twee van de vier. De buisjes krijg je er naar mijn ervaring niet terug in, nieuwe schokbrekers steken dus! (maar spaar je oude voor de keuring
)
Wiebe

Wiebe
Ami8 berline 1969 - GS club 1971
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/
http://s38.photobucket.com/albums/e117/ ... GS%201971/