compressie verschil am2 / 2cv6
- Erikjan
- Heavy user
- Contacteer:
compressie verschil am2 / 2cv6
Waar in zit het verschil in compressieverhouding tussen een am2 9:1 en 2cv 8,5:1 blok?
Zit dat in de zuigers, koppen of de krukas?
Zit dat in de zuigers, koppen of de krukas?
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user

Hier een overzicht van de sproeierbezetting.
(Plaatje is "geleend" van het
http://www.forum-host.nl/forum4/kitcarforum/index.php forum. Een forum voor allerlei kitcars.)
Ik heb ook zo'n AM2 in m'n eend en wil daar een 123-onsteking inschroeven. Kan dit de standaard 123 zijn of moet ik de curve kunnen aanpassen? De eend start de laatste tijd beroerd. Ook het wegrijden koud is janken. Eenmaal warm loopt 'ie prima. Ik het de vlotterhoogte op 18 mm gezet (was 13) en wil nu de puntje vervangen door electronisch geweld. Met de puntjes kreeg ik de ontstekening niet goed gelijk per cilinder afgesteld.
2CV6 Club '87
DSuper '72
DSuper '72
-
- Moderator
Met een winterkapje wordt een koude start niet makkelijker denk ik. En koud wegrijden ook niet.
Slecht starten zul je toch moeten zoeken in de carb. of de ontsteking (of valse lucht aanzuigen), dus Gerald is op de juiste weg.
Slecht starten zul je toch moeten zoeken in de carb. of de ontsteking (of valse lucht aanzuigen), dus Gerald is op de juiste weg.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams