compressie verschil am2 / 2cv6

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

compressie verschil am2 / 2cv6

Bericht door Erikjan » di 26 feb, 2008 23:06

Waar in zit het verschil in compressieverhouding tussen een am2 9:1 en 2cv 8,5:1 blok?

Zit dat in de zuigers, koppen of de krukas?

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 26 feb, 2008 23:10

Volgens mij zit dit in de zuigers.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 27 feb, 2008 10:06

Het verschil zit in de zuigers.
De compressie staat er ook op.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 27 feb, 2008 10:34

Duidelijk, weet ik gelijk waar die getallen voor zijn die er op staan.

Ik heb een set zuigers en cylinders gekocht 9:1 dus als ik die monteer heb ik eigelijk een AM2 ipv een normale 2cv6 motor.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2180
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » wo 27 feb, 2008 11:24

Ik dacht dat er ook verschil in carburateur was.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » wo 27 feb, 2008 11:26

Dat verschil zit alleen in de sproeiers voor zo ver ik weet.
Die maten kan ik zo afkijken van de orginele AM2 van mn pa.

Gebruikersavatar
Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 414
Lid geworden op: za 18 jun, 2005 13:05
Locatie: Veghel

Bericht door Peter v G » wo 27 feb, 2008 21:29

Afbeelding

Hier een overzicht van de sproeierbezetting.

(Plaatje is "geleend" van het
http://www.forum-host.nl/forum4/kitcarforum/index.php forum. Een forum voor allerlei kitcars.)

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 27 feb, 2008 22:40

carburatuer van een am2 is heel anders dan van een am2a of a06 635

niet alleen de proeiers

probeer gewoon uit en kijk wat het lekkerst rijd

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » do 28 feb, 2008 19:12

Die sproeiers verschillen onderling ook weleens omdat er veel verschil zit in carburateurs. Zo kom ik hooguit tot 3 overeenkomsten volgens het lijstje en de rest is dan weer anders.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » do 28 feb, 2008 20:21

de am2 heeft ook een geforceerde luchtinlaat.
AZ A2 '70
AK400 '76

Gebruikersavatar
Erikjan
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 14 okt, 2006 21:55
Locatie: boskoop
Contacteer:

Bericht door Erikjan » do 28 feb, 2008 23:08

dat klopt maar ik was vergeten te vermelden dat ik een am2a heb die heeft dat ook.

Gerald
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 11:08
Locatie: Langenboom

Bericht door Gerald » wo 19 mar, 2008 18:43

Ik heb ook zo'n AM2 in m'n eend en wil daar een 123-onsteking inschroeven. Kan dit de standaard 123 zijn of moet ik de curve kunnen aanpassen? De eend start de laatste tijd beroerd. Ook het wegrijden koud is janken. Eenmaal warm loopt 'ie prima. Ik het de vlotterhoogte op 18 mm gezet (was 13) en wil nu de puntje vervangen door electronisch geweld. Met de puntjes kreeg ik de ontstekening niet goed gelijk per cilinder afgesteld.
2CV6 Club '87
DSuper '72

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » wo 19 mar, 2008 19:47

zet je winterkapje er eens op!!!

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » wo 19 mar, 2008 19:59

Met een winterkapje wordt een koude start niet makkelijker denk ik. En koud wegrijden ook niet.
Slecht starten zul je toch moeten zoeken in de carb. of de ontsteking (of valse lucht aanzuigen), dus Gerald is op de juiste weg.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 432
Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
Locatie: Ovezande (zeeland)

Bericht door Bjorn » wo 19 mar, 2008 21:22

Gerald schreef:Ik heb ook zo'n AM2 in m'n eend en wil daar een 123-onsteking inschroeven. Kan dit de standaard 123 zijn of moet ik de curve kunnen aanpassen?
Ja, je kunt hier gewoon een standaard 123 op schroeven
AZ A2 '70
AK400 '76

Plaats reactie