Banden voor Eend
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
toyo
Wij zouden iedereen Michelin willen aan raden, maar door de te hoge prijs hebben wij als alternatief voor Toyo gekozen. Firestone was voor ons geen optie, het slijtage beeld laat te wensen over. De Toyo banden kosten 49.60 euro per stuk. En we hebben er inmiddels enkele honderden van rijden.
Met vriendelijke groet G. vd Bergh.
https://lepatron.nl/webshop/
https://lepatron.nl/webshop/
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Ik vraag me alleen af of er veel verschil zit in de slijtage. Ik weet dat Michelin over het algemeen een slijtvaste band is (geldt dit ook voor eendenbanden?) en dat Toyo over het algemeen weer sneller slijt doordat er zachter rubber wordt gebruikt. Ik merk het verschil in banden heel goed onder m'n BMW. Nooit meer Michelin eronder omdat ik de grip belangrijker vind dan de levensduur.
Een stuk terug las ik in een bericht van Le Patron dat men niet tevreden is over het slijtage patroon van de Firestone. Wat mankeert hier precies aan? Onder mijn eend zitten namelijk vier gloednieuwe Firestone's.
Mabor schijnt ook wel een redelijke band te zijn. Ik hoorde van de plaatselijke eendenboer dat hij de Firestone een veel te stugge band vindt omdat die er niet met de hand op te leggen is. Michelin, Mabor etc allemaal wel.
Groeten Tom.
Een stuk terug las ik in een bericht van Le Patron dat men niet tevreden is over het slijtage patroon van de Firestone. Wat mankeert hier precies aan? Onder mijn eend zitten namelijk vier gloednieuwe Firestone's.
Mabor schijnt ook wel een redelijke band te zijn. Ik hoorde van de plaatselijke eendenboer dat hij de Firestone een veel te stugge band vindt omdat die er niet met de hand op te leggen is. Michelin, Mabor etc allemaal wel.
Groeten Tom.