2e restauratie 2cv 90-93-PE!!

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen

Welke kleur moet ie nou worden!?!

Zwart met zeegroen
7
12%
zwart met paars
4
7%
zwart
8
14%
zeegroen
5
8%
paars
1
2%
of helemaal knalgeel
34
58%
 
Totaal aantal stemmen: 59

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 18 mar, 2008 23:49

Geen tips, maar eh ga je voor een sahara ombouw :D

Enige goeie spul wat hecht op galva is fosfaatprimer, of misschien iets van zinkpasta of zo. Leuke namelijk van zink is dat het zich opoffert, als er een stukje blank komt zal de zink zich daar naar uitbreiden, soort van chemische reactie met het blanke staal.

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door SamClukkers » wo 19 mar, 2008 00:02

Inezz schreef:ik gebruik altijd de smoes dat het zijn schuld is ( en die van ma) zij hebben me besmet met het citroen virus!! :wink: :wink:
Bekende situatie ... 8)

Francois
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 291
Lid geworden op: do 17 jan, 2008 16:47

Bericht door Francois » wo 19 mar, 2008 00:14

Haha, ik probeer juist altijd mijn ouders ermee te besmetten, maar het ziet er niet naar uit dat ze een citroen gaan kopen :cry: (wel een paar a-types gehad vroeger).
Citroën AZU 1968
Mercedes L319D 1965

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 19 mar, 2008 21:34

huh?? :shock: :shock: :? :!: :?: :?: :!:
hoe kan die bovenste plaat nou los liggen of heb je die los geboort?

ik zou hem in de expoxy primer zetten! alleen dat kun je amper schuren
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 19 mar, 2008 22:27

siemen schreef:huh?? :shock: :shock: :? :!: :?: :?: :!:
hoe kan die bovenste plaat nou los liggen of heb je die los geboort?

ik zou hem in de expoxy primer zetten! alleen dat kun je amper schuren
kheb een gegalvaniseerd chassis en de bovenste plaat ligt gewoon los en alle chassisboutgaatjes zitten op de juiste plaats. je schroeft em vast als je bv de stoel geleider vast schroeft.

Maar helaas :cry: moet ik alles los maken van het chassis want het staat natuurlijk alweer bijna een jaar :oops: buiten onder een zeiltje. dus dan maar een daggie later naar de paasmeeting vd HYclub, en een daggie eerder terug. want dan is de hy van m'n ouders uit de schuur en kan ik lekker in de schuur aan de slag! kheb 2 kacheltjes gefikst :D dus komt weer redelijk geod allemaal!!
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 19 mar, 2008 22:56

dikke overall en bodywarmer doe ik het op dit moment mee.
heb helaas niet zo intensief werk op het moment.
kachel kan lekker zijn maar ik heb er helaas een te groote garage voor. maar zo'n houtkachel is super lekker.
diesel vind ik stinken!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » wo 19 mar, 2008 23:05

kheb een gas kacheltje en een electrische, maar kheb ze dan gewoon op mij gericht dus de rest vd schuur is nog steeds mega koud!
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5840
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 20 mar, 2008 01:22

Gewoon elektrische deken onder je overall, wel opletten dat je niet over snoer struikelt dan :lol:

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » do 20 mar, 2008 17:31

hahaha
ik ook ooit eens 2 elktrische kagels gehad ivm drogen van spatscherm! maar dat gaat niet samen met lassen!
had ik ze nu maar bewaard ben nu al een week elke avond aan het sleutelen brrr
soms zweet ik wel maar dat is angstzweet :D
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » do 20 mar, 2008 17:35

nou vanavond ga ik helaas niet de schuur in :oops: , m'n schoonzus moet optreden met haar bandje in alphen aan de rijn. maar morgen avond ga ik m'n chassis de schuur in toveren en dan maar eens heel kritisch gaan bekijken :wink: . en dan zaterdag wordt het prachtig weer :shock: , de zon gaat dan schijnen 8) , ga ik lekker in de schuur aant sleutelen. zonder kacheltjes...... :D

Zo t????? ik hoop t.
Fijn pasen allemaal alvast! :D
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 22 mar, 2008 15:10

nou inezz ik weet niet waar jij de zon ziet hoor.
het is hier hartstikke koud!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » za 22 mar, 2008 16:40

@siemen, vanochtend scheen de zon hier wel....eventjes maar helaas.

Zo wel vandaag druk bezig geweest met m'n chassis. alleen alles moet er dus vanaf, de schokbrekers gingen aardig snel, maar nu de veerpotten nog....wat zitten die dingen altijd kl.te vast. dan mis ik soms wel ff een mankracht. :? maar goed toen maar met m'n oude draagarmen bezig gegaan.... dacht ik ff leuk de batteurs en fratteurs(zo heten die dingen toch?) los te schroeven....schiet er ergens iets los en nu kan ik de bout/moer niet meer losdraaien. dus das m'n 1e probleem.
toen zag ik tot mijn schrik ook nog ergens roest in m'n gegalvaniseerde chassis...da kan toch helemaal niet????? maar we zullen alles maandag weer eens gaan bekijken. zal ik ook nog ff m'n foto's posten van m'n sleutel middagje.
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 22 mar, 2008 16:45

jaa roest kan wel! als je chassis ergens beschadigt is en de zink er af is gaat het roesten.
heb je veerpotten er al af?
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Gebruikersavatar
Inezz
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 371
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 00:09
Locatie: Nijkerk

Bericht door Inezz » za 22 mar, 2008 16:48

nee veerpotten willen niet lukken, eerst bjorn maar ff tjekken voor het goede gereedschap. en wat moet ik dan tegen die roest doen in m'n chassis?? kheb wel al tectyl ML gehaald maar eerst moet de roest dan verholpen zijn toch??

kheb trouwens ook niet alle schokbrekers eraf kunnen krijgen. rechtsvoor draait ie door op een of andere manier....k.tzooi.
Eendje uit '70

I LUV EEND RIJDEN!

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 22 mar, 2008 16:52

je moet een groote sleutel gebruiken voor je potten maar je kan ook 2 waterpomp tangen gebruiken of een groote sokkentang.
wil dat niet dan met een kapbeitel los kappen.
wil dat ook niet moer door slijpen PAS OP VOOR JE SCHROEFDRAAD.
potjes heb je dan in 5 min eraf


roest moet je er slijpen of schuren en met zinkprimer behandelen en daarna wat tektyl er over
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie