Restauratie dyane AYB-AM 1969

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Rinze
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 okt, 2007 14:14
Locatie: Groningen

Restauratie dyane AYB-AM 1969

Bericht door Rinze » wo 26 mar, 2008 21:00

Ik ben bezig met de restuaratie van mijn 4-ruiter dyane uit 69. De auto is reeds volledig uit elkaar. Het chassis is nog hard (!) en het is me gelukt om nog nieuwe spatborden te bemachtigen. Nu wil ik hem laten overspuiten, alleen waar vind ik een geschikte spuiter in de omgeving van Groningen ? Ik heb iedereen in mijn omgeving reeds gevraagd, maar zonder resultaat. Wie heeft een adres, als het een geschikt iemand is vind ik het ook niet zo erg om wat verder te rijden. Ik hoop op jullie tips.

Groet Rinze

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » wo 26 mar, 2008 21:06

gaaaaaf! ik heb dezelfde! zie dit topic

weet helaas geen spuiter in groningen

succes met de restauratie! enne.... wij zijn nieuwsgierig en een fotootje wordt al-tijd gewaardeerd :D

douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 26 mar, 2008 21:31

Wat is geschikt? de prijs of de kwaliteit, elk schadeherstelbedrijf kan hem spuiten voor je.

martijntje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 21 nov, 2005 11:48
Locatie: standdaarbuiten

Bericht door martijntje » wo 26 mar, 2008 21:44

leuk joh een 4 ruitertje! ja ieder schadeherstelbedrijf cq autospuiterij kan je dyane spuiten, en die zijn toch wel te vinden in de omgeving van groningen? binnenkant zelf spuiten scheelt ook in de kosten...
dyane 4 68 en dyane 6 69

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 27 mar, 2008 09:10

precies, en als je zelf strak aanlevert zoadat er meteen gespoten kan worden :)
Verbruik: Afbeelding

Rinze
Beginner
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 17 okt, 2007 14:14
Locatie: Groningen

Bericht door Rinze » do 27 mar, 2008 09:30

Tja, geschikt wil eigenlijk zeggen voor 1500 Euro, de spuiters die ik tot nu toe heb benaderd vinden dat te weinig. Al het plaatwerk is al volledig gedemonteerd en Ik wil zelf best schuren/plamuren, maar ben een beetje huiverig om het niet goed te doen (geen ervaring mee). Wat moet je bijvoorbeeld doen met een strakke onbeschadigede deur die in de originele lak zit, met wat kleine vliegroest plekjes. En wat moet je schuren aan een origineel (welliswaar 30 jaar oud, dus ook met wat vliegroest) spatbord, die nog in de transportlak zit.

Douwe, ik had je forum al helemaal gelezen, net als alle andere postings over dyane's natuurlijk !

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2689
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 27 mar, 2008 11:04

transportlak moet er helemaal afgeschuurd worden, onder die troep zit vaak veel roest (vliegroest) en eroverheen spuiten levert vaak losbladderende verf op.

maar:

is dit niet wat?
je weet maar nooit?
http://link.marktplaats.nl/156841539
Verbruik: Afbeelding

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 527
Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Robbert. » do 27 mar, 2008 12:11

Mooi project! Hoop hem snel hier in Groningen op de weg te mogen bewonderen!

Spuiters moeten hier toch genoeg te vinden zijn? Kan het me bijna niet voorstellen dat hier niets is. Maar door geen ervaring (heb zelf onderdelen laten spuiten door particulier, werkzaam bij een spuiter, misschien ook een idee) kan ik je geen spuitbedrijf adviseren.

Suc6 met je project!
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5253
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » do 27 mar, 2008 17:00

Of een gepensioneerde spuiter, die knutselen ook vaak nog wat bij.
diverse Citroens, wat anders.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1516
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » za 29 mar, 2008 10:55

Welkom!

Nieuw oude stock plaatwerk moet je altijd helemaal kaaltrekken. Je hebt er eigenlijk meer werk mee dan strak 2dehands plaatwerk. :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 29 mar, 2008 11:11

1500 euro is niet genoeg voor een autoschade hersteller.
gaat gauw richting 2 a 3000 als het echt echt perfect moet.
ik schuurde het altijd zelf maar aangezien mijn maat spuiter is en hij thuis zowat al het profesioneele schuur gereedschap heeft kan ik daar niet meer tegen op.
zelf schuren dan kost spuiten mischien 700
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 29 mar, 2008 11:13

nieuw oude stock is een erg leuke vertaling van het orgineel :lol: NOS New Old Stock. haha, maar ik prefereer NOS boven 2e hands, misschien wat schoonmaak, maar materiaal heeft nog geen meter beweging gehad en ook geen invloeden van buiten. Onderhuids zal de NOS in de meeste gevallen beter zijn dan 2e hands. Zeker als het NOS is van de jaren 60-70 want toen was het materiaal gewoon betere kwaliteit.

@Siemen, spuiten 700,maar dat is dan waarschijnlijk zonder blanke lak? Ik heb nu een kleur gevonden die kost 160 euro per liter, gokje 3 liter nodig en dan nog blanke lak.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 29 mar, 2008 11:31

waarom blanke lak?
tegenwoordig worden veel lakken gespoten zonder blanke lak, 2k lak zeg maar.
dit is perfecte lak! ik gebruik ik van spies hecker (niet verkrijgbaar in de winkels)
ik schuur de auto af met korrel 400.
als de auto echt strak is gewoon opschuren met scotse bride en ontvetter.
dan schuif ik de auto in de cabine en schakel het afzuiginstallatie in en tegelijker tijd stook ik hem op. de auto ontvetten en na ongeveer 1,5 zit de eend in de lak en laat hem half uur staan! en dan trek ik hem uit de cabine en laat de auto afkoelen.
soms kan je het ook gewoon in je eigengarage doen hoor.
alles goed afdekken met plastick en water op de grond en kachel er in. dan kun je perfect je eend spuiten! als je goed kan spuiten natuurlijk. PAS OP denk om je gezondheid!!! 2k lak is erg giftig en gebruik goede bescherming en zodoende afzuiging!.
voor een gewoonde eend is 2 liter verf genoeg!
besteleend gaat al gauw richting 5 liter.
wel laat ik de eenden goed dik in de verf spuiten.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » za 29 mar, 2008 12:19

Spuit je er dan maar één dikke laag op?

Of eerst een dun laagje dan 10min wachten en dan weer een dun laagje?


wat is eigenlijk beter aangezien ik binnenkort ook de eend ga spuiten in de spuit cabine van mijn werk.
toch wel handig op een jacht werf werken!! :lol: 8)

we zijn wel erg offtopic bezig trouwens :oops:
2cv Vert Bambou '79

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » za 29 mar, 2008 12:37

3 lagen spuiten
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Plaats reactie