Wolkje gaat als een kaarsje uit..Vrij Dringend hulp nodig :(

Plaats reactie
Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Wolkje gaat als een kaarsje uit..Vrij Dringend hulp nodig :(

Bericht door Maaikie » do 20 mar, 2008 18:51

Hallo allemaal....

nogal een groot probleem hiero...*weet absoluut niet of het hier goed staat..als ik dat heb foutgedaan...please let me know waar het wel had gemoeten*

Vandaag kwam ik uit de parkeergarage en reed de spits van Den Haag in....op het Prins Bernardviaduct (zeg maar het viaduct náár de snelweg..helemaal niet druk en zo...) doe ik mijn ruitenwissers aan en niets meer...auto still....ik dacht nog misschien verkeerd geschakeld...? maar dat had ik dan toch moeten voelen dacht ik meteen...maargoed..met allerlei gebaren want mijn lichten deden het volgens mij ook niet meer aan mijn achterop gangers laten weten dat ik mijn uiterste best ging doen om aan de kant te gaan...
wonderwel lukte dit..kennelijk had ik genoeg vaart gemaakt om wolkje op het fietspad te parkeren.......ik kon geen gas meer geven...alles sloeg gewoonweg dood leek wel...
Kan niet zeggen dat het geheel stressvrij was, want het is dus echt SUPER druk daar richting de Utrechtse baan...

Maargoed...na een paar secondjes..starten en hoppa...ze startte prima..niets aan het handjes...
Kilometertje verder..ruitenwissers aan en pooooof weer

Op een zo niet NOG onhandiger punt...kruispunt..maar kennelijk toch weer genoeg power om door te kunnen en neer te plempen..
Huilen stond me nader dan het lachen...

Starten..en gaan weer...maar na weer een stukje gereden te hebben ben gebeurde het gelukkig weer...

Het starten duurde wel steeds langer, ik heb mijn eenden dokter al wel gebeld, maar iemand enig idee wat het is? En of me dit veel centjes gaat kosten en vooral....als ik naar mijn eendendokter moet zal ik toch echt over de snelweg moeten...
ALs ik goudeerlijk ben (en dat ben ik) durf ik dat dus gewoonweg niet als ik niet weet wat er aan de hand is....

Stel je voor dat dit op de snelweg gebeurd..dan ben ik toch mooi de *piep*

kortom....ik ben ernstig op zoek naar jullie hulp voor zover mogelijk..paasweekend komt eraan, ik moet veel werken en heb wolkje heel hard nodig...en ik vermoed dat mijn eendendokter pas dinsdag kan..

help?

Groetjes, Maaikie
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » do 20 mar, 2008 19:10

lijkt erop dat als je ruitenwissers aan gaan je ontsteking uitvalt? lijkt dan op kortsluiting in je ruitenwissermotor, raar dat er dan geen zekering uitklapt. moeilijker starten komt dan omdat de accu leger raakt, stuk rijden moet 'm weer opladen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » do 20 mar, 2008 19:15

Ja zo voelde het dus wel....kon NIETS meer...behalve met de vaart die ik nog had proberen aan de kant te komen...ontsteking klinkt logisch zelfs voor mijn lekenoren...

mijn lichten deden het na afloop wel...en de rest overigens ook...uiteindelijk heb ik mijn ruitenwissers maar aangelaten en voordat het harder ging regenen continu met ruitenwisservloeistof mijn ruitjes nat gehouden..maar een kortsluiting in mijn ruitenwissermotor...pfft...
a. wist ik niet eens dat ik die had
b. hoe merk ik dat er een bepaalde zekering uitvalt (merk ik dat bv aan mijn lichten?)
c. ik heb nét een volledig nieuwe accu...en ik had geen 'vertraging' in de accu dacht ik te horen..maar het duurde voordat ze aansloeg

is het gevaarlijk...of zolang ik mijn ruitenwissers maar niet gebruik niets aan de hand? Gelukkig wonen we in een land waar ik ze haast niet gebruik....zucht.....
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 20 mar, 2008 20:27

als je aan de eendendokter vraagt om een nieuw ruitenwissermotortje moet het probleem verholpen zijn. Waarschijnlijk loopt er water via je rechter ruitenwisserarm naar binnen in het mechaniek, die kant kan vrij makkelijk bij de motor komen... en dan is het minder plezierig.

maar, in principe kan je rijden, mits je de ruitenwisser maar niet gebruikt.
Verbruik: Afbeelding

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 20 mar, 2008 21:26

Ik schrok wel ff bij het lezen van de titel!!!

Ik dacht ut kaarsje voorgoed uit????

Lijkt inderdaat op het hierboven beschreven ik dacht ook nog even aan de accu die niet meer bijgeladen wordt of gewoon kapot is!!!
2cv Vert Bambou '79

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 20 mar, 2008 21:39

Ik denk eerder kortsluiting in het ruitenwisser knopje. De ruitenwissers doen het gewoon en, in het eerste geval ging het mis toen ze de ruitenwissers aan zette, contact uit.

daarna, weer, ruitenwissers aan, contact uit. Maar, later heeft ze het over dat ze de ruitenwissers niet meer uit wil zetten. Dus, de ruitenwisser motor zal het niet zijn denk ik.

Volgens mij, als ze een oud type ruitenwisser motor heeft, komt de continu draad, vanaf de zelfde draad als die van het contact slot naar de ontsteking gaat. Die continu draad zorgt voor de terugloop als je je ruitenwisser met het knopje uit zet. (vandaar dat de ruitenwissers niet terug lopen naar rust als je je contact uit zet)

Ik heb ook een rotte knop gehad. Dat gaf niet dit probleem, maar een gesmolten knopje.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » do 20 mar, 2008 21:39

ontzettend bedankt lieve mensen.....!!!!

Ik vind het zo'n vaag verhaal, en ik ben me ook werkelijk de zenuwen geschrokken...
Ik probeer nog steeds mijn eendendokter te pakken te krijgen ...maar tsja...ik zal de enige niet zijn.

Nee, de accu kan het niet zijn, die zit er sinds januari in (nieuw) en het rare is dat het ínééns ophoudt...niet poef poef plop..maar als een kaarsje ineens niets meer en dat blijf ik té raar vinden.

Oh..ik wilde niemand laten schrikken...tis meer dat ik zelf gewoon heel erg geschrokken was, omdat ik mezelf al op de A4 zag rijden snapje...

Dus als dat water mijn motor inloopt zou dit het probleem kunnen zijn? Dat wolkje gewoon dienst weigert?
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Gebruikersavatar
Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2674
Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
Locatie: Zeist
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » do 20 mar, 2008 22:07

Misschien heb je wel een eend met watervrees :)
Verbruik: Afbeelding

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » do 20 mar, 2008 22:26

het is echt voor het eerst!

nooit eerder aan de hand gehad...als het dan al écht iets met mijn ruitenwisser te maken heeft moet ik opmerken dat ze pas bijgesteld zijn, en ze sindsdien een beetje piepen, maar dat zal toch zeker niet het probleem zijn?
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

Gebruikersavatar
tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1028
Lid geworden op: za 14 jul, 2007 01:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door tinouck » do 20 mar, 2008 22:29

lijkt me zowieso nooit goed, water en electra :wink:
kan me voorstellen dat je geschrokken bent, zo alles ineens uitgevallen.
suc6 met herstellen in ieder geval :)

Maaikie
Eend ontdekker
Eend ontdekker
Berichten: 756
Lid geworden op: zo 27 aug, 2006 21:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Maaikie » di 25 mar, 2008 22:27

K!

opgelost!

Het was het contactslotomhulsel (wat op zich al een prachtig scrabble woord zou zijn..of galgje...of wat dan ook :lol: )

er zat zo'n berg roest en corrosie in, dat er daar sluiting werd gemaakt.
Mijn eendendokter heeft het vervangen....
Ik heb van mijn lief een 'nieuw' grilletje gekregen.
Ik heb wat nieuwe remolie gekregen.
Ik heb een lichtjesverklikkertje gekregen zodat ik noooiiiiiiiiiiit meer mijn lampen kan vergeten...

En wolkje is weer een brandende kandelaar zoals ze hoort te zijn..!

:)
Kingfisher Sky Celliste
29/10 Tivoli Utrecht- 3/12 De Boerderij Z'Meer - 29/12 013 Tilbug

2cv6 Special 1982 Blue Lagune(In restauratie)

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » wo 26 mar, 2008 09:12

Gefeliciteerd :!:
Veel plezier maar weer.
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » do 27 mar, 2008 09:00

Oléé!!!!!

Gefeliciteerd!! :lol:
2cv Vert Bambou '79

Plaats reactie