2e restauratie 2cv 90-93-PE!!
zo hier de beloofde foto's
Zo eindelijk lekker de ruimte...de HY is uit de schuur dus eendchassis erin!!!

Dit is het chassis zonder bovenplaat.

en dan...ROEST...wist niet dat dat kon, maar siemen heeft t al uitgelegd.

En dit is de bovenplaat, de verf enz kon ik er zo afkrabben dus dat dan ook maar ff helemaal gedaan zodat ik het straks weer netjes kan gaan doen.

en dan deze foto....daarom moest ik dus alles weer van het chassis afhalen....alles in 'toen' inelkaar gezet, en daarna in tectyl ofzo gespoten....dus alles ziet er prachtig uit, maar onder rubbertjes enz is het dus nog gewoon kaal.

Zo eindelijk lekker de ruimte...de HY is uit de schuur dus eendchassis erin!!!


Dit is het chassis zonder bovenplaat.

en dan...ROEST...wist niet dat dat kon, maar siemen heeft t al uitgelegd.

En dit is de bovenplaat, de verf enz kon ik er zo afkrabben dus dat dan ook maar ff helemaal gedaan zodat ik het straks weer netjes kan gaan doen.

en dan deze foto....daarom moest ik dus alles weer van het chassis afhalen....alles in 'toen' inelkaar gezet, en daarna in tectyl ofzo gespoten....dus alles ziet er prachtig uit, maar onder rubbertjes enz is het dus nog gewoon kaal.



Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
deel 2
Sorry, opgegeven moment wordt je soms een beetje flauw...de hele middag alleen in de schuur met de radio aan...erg zaai!

deze draagarmen moeten er weer opkomen, deze zijn met batteurs en frotteurs (welke waar weet ik ff niet)
Moeten dus nog helemaal schoon en roestvrij gemaakt worden en dan weer netjes geschilderd worden.


Hier m'n 2e probleem(roest was de 1e), die bovenste moer wou ik losdraaien, nu draait de 'bout' ook mee..... wat kan ik daaraan doen???

Sorry, opgegeven moment wordt je soms een beetje flauw...de hele middag alleen in de schuur met de radio aan...erg zaai!

deze draagarmen moeten er weer opkomen, deze zijn met batteurs en frotteurs (welke waar weet ik ff niet)
Moeten dus nog helemaal schoon en roestvrij gemaakt worden en dan weer netjes geschilderd worden.


Hier m'n 2e probleem(roest was de 1e), die bovenste moer wou ik losdraaien, nu draait de 'bout' ook mee..... wat kan ik daaraan doen???

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Addicted user
- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Je kunt natuurlijk de moer even terug draaien en dan in de kopse kant van de bout met de dremel een sleuf er in slijpen. Dan een passende schroevendraaier er in welke natuurlijk in diameter smaller is dan de bout. Nu de moer weer losdraaien en met de schroevendraaier de bout tegenhouden. Als de roestoplosser zijn werk goed heeft gedaan dan moet dat goed komen.
Als de batteur (gokje) er dan af is, dan voorzicht mijt puntlasjes de bout vastprikken. Netjes afslijpen en dan kan hij er weer tegen aan.
Nu nog rieten mandje achterop en je kunt gaan.
Als de batteur (gokje) er dan af is, dan voorzicht mijt puntlasjes de bout vastprikken. Netjes afslijpen en dan kan hij er weer tegen aan.
Nu nog rieten mandje achterop en je kunt gaan.
het probleem is dat ik dus niet bij de bout in de buurt kan komen. die zit aan de batteur(ook een gokje) vast. er zit een soort 'bakje' op de batteur waar de bouten in zitten. boven in het 'bakje' zitten wel 2 kleine gleufjes....maar daar kan net geen schroevendraaier in. ik zat zelf te denken om te kijken naar andere batteurs en frotteur evt, maar waar vind ik die?? en wat kosten ze dan??? of moet ik toch maar kijken of ik deze kan maken enof lassen???backfire schreef:Je kunt natuurlijk de moer even terug draaien en dan in de kopse kant van de bout met de dremel een sleuf er in slijpen. Dan een passende schroevendraaier er in welke natuurlijk in diameter smaller is dan de bout. Nu de moer weer losdraaien en met de schroevendraaier de bout tegenhouden. Als de roestoplosser zijn werk goed heeft gedaan dan moet dat goed komen.
Als de batteur (gokje) er dan af is, dan voorzicht mijt puntlasjes de bout vastprikken. Netjes afslijpen en dan kan hij er weer tegen aan.
kheb nog geen roest oplosser gebruikt, dacht eerst alles schoon maken en dan met fertan......is dat wat??
rieten mandje???? neu das niks voor mij!!

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
Misschien kun je met een splitter de moer kapot maken. Daarna de bout weer aan de batteur lassen en een nieuwe moer erop zetten. Waarom wil je hem trouwens eraf halen? Als ie het doet en je er pratisch overal bij komt om te schuren en te verven. Ik heb ze gewoon laten zitten. 

diverse Citroens, wat anders.
okay dan moet ik dat maar eens proberen. ik vroeg me trouwens wel af waarom die 'gleufjes' op de batteur zitten??? zou er niet een speciaal ontworpen gereedschapje zijn om die bouten vast te kunnen zetten??? mssn wel een rare gedachte hoor....
Nee veerpoten nog niet aan toegekomen
, en moet deze week echt vanalles regelen en doen buiten de eend om.....
maar vanavond nog wel ff langs de eenden dokter. het blok wat gereviseerd zou zijn heb ik toch ff laten tjekken en wat denk je.....de krukas is naar de kl.ten. dus vanavond ff langs om te kijken.
als het lukt maak ik ff een paar fototjes
, alleen doet m´n camera een beetje vreemd. kan wel foto´s make maar niks meer instellen of bekijken. jammer, moek ook nog aan een nieuwe camera. 
, maar ik denk het wel. ik zal zeker nog ff op t forum zoeken hoe ik dat kan tjekken.
Maar ik wil het gewoon echt goed doen en dus ook ff tussen die dingen schoonmaken en schilderen.
Zo goed als backfire zal me niet lukken maar ik doe m´n best!!
Edit Jeroen-cirtroen: Van 2 berichten 1 gemaakt

Nee veerpoten nog niet aan toegekomen


als het lukt maak ik ff een paar fototjes


ik weet eigenlijk niet of ze nog wel goed zijnAZL57 schreef:Misschien kun je met een splitter de moer kapot maken. Daarna de bout weer aan de batteur lassen en een nieuwe moer erop zetten. Waarom wil je hem trouwens eraf halen? Als ie het doet en je er pratisch overal bij komt om te schuren en te verven. Ik heb ze gewoon laten zitten.

Maar ik wil het gewoon echt goed doen en dus ook ff tussen die dingen schoonmaken en schilderen.
Zo goed als backfire zal me niet lukken maar ik doe m´n best!!

Edit Jeroen-cirtroen: Van 2 berichten 1 gemaakt
Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
@backfire, okay, ikke nu snap.
Das idd een goeie, ik ben er nu ook uit wat het verschil is tussen batteurs en frotteurs.
maar marcopr, evengoed nog bedankt.
ik had m'n motorblok, wat volgens die man was gereviseerd, ff na laten kijken. nou echt alles was te erg voor woorden. krukas met teveel speling, eigenlijk te veel om op te noemen. Dus echt een verrot blok
, maar kheb er nog een paar liggen..... 

Das idd een goeie, ik ben er nu ook uit wat het verschil is tussen batteurs en frotteurs.
maar marcopr, evengoed nog bedankt.

ik had m'n motorblok, wat volgens die man was gereviseerd, ff na laten kijken. nou echt alles was te erg voor woorden. krukas met teveel speling, eigenlijk te veel om op te noemen. Dus echt een verrot blok


Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
schuren, plamuren, schuren, plamuren
das wat ik eergister en vandaag heb gedaan. Eergister samen met een vriend bezig geweest met de auto's, hij aan de HY en ik aan de eend.
leuk ofnie die eendraampjes in een HY(is de HY van buick)



morgen verder met schuren en plamuren
en dan in de epoxyprimer of de multimarine primer en dan alles afkitten van de week.
daarna nog 1 laagje primer en dan de bodyschutz op de bodem en de binnenkant vd eend.
dan zaterdag met bjorn met de veerpotten en m'n chassis aan de slag
!
daarna kan ik met de deuren, spatborden enz beginnen, eerst demonteren en schoonmaken en dan weer oplappen!
zo heb ik het tot nu toe bedacht.
das wat ik eergister en vandaag heb gedaan. Eergister samen met een vriend bezig geweest met de auto's, hij aan de HY en ik aan de eend.

leuk ofnie die eendraampjes in een HY(is de HY van buick)



morgen verder met schuren en plamuren



dan zaterdag met bjorn met de veerpotten en m'n chassis aan de slag


daarna kan ik met de deuren, spatborden enz beginnen, eerst demonteren en schoonmaken en dan weer oplappen!

Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
'p zich zijn dit ook wel leuke kleuren 
Bateurs zijn echt Jodeduur hoor!! Maar ze gaan geloof k ook niet zo snel stuk, dus je hebt niet snelnieuwe nodig. Frotteurs zijn iets van 56 euro ofzo, in gemert nog naar gekeken namelijk
'p zich is 56 eu natuurlijk vies goedkoop, voor n setje schokdempers. Maar wat voor chassis hebjij nu eigenlijk? Mijne is ook galva maar bovenplaat zat nie los.
Zitten er wel papieren bij?
Anders ben je mooi in de aap gelogeerd door die vent, rotte blokjes en n chassis waar je nix mee kunt, zommige menseh 
EDIT ::::: Ooooha en voor de kleur he.... Bleu Brouillard met Gris Nocturne !!!


Bateurs zijn echt Jodeduur hoor!! Maar ze gaan geloof k ook niet zo snel stuk, dus je hebt niet snelnieuwe nodig. Frotteurs zijn iets van 56 euro ofzo, in gemert nog naar gekeken namelijk

'p zich is 56 eu natuurlijk vies goedkoop, voor n setje schokdempers. Maar wat voor chassis hebjij nu eigenlijk? Mijne is ook galva maar bovenplaat zat nie los.



EDIT ::::: Ooooha en voor de kleur he.... Bleu Brouillard met Gris Nocturne !!!


Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
tja ik heb ook een gegalvaniseerd chassis maar dan weer anders......
Die man was echt vreselijk aardig, maar had echt nul verstand van auto's/eenden. Ze hebben hem gewoon wijsgemaakt dat het blok gereviseerd was. Was nl iemand met een redelijke portomonee, dus hij is in de aap gedingest.....
beetje jammer, maar ik ga gewoon lekker door.
alleen vind ik dat schuren wel echt een klote werkje.
VRAAGJE: is er ook nog een ander soort plamuur voor na de staalplamuur?? bij houtschilderwerk heb je lakplamuur voor de allerlaatste kleine dingetjes. of kom je dan bij een filler (spuitplamuur) en welke is dan het beste??? wie kan hier nog ff wat over vertellen???
sorry
ik ben gewoon ff mega veel info aant verzamelen.....



Die man was echt vreselijk aardig, maar had echt nul verstand van auto's/eenden. Ze hebben hem gewoon wijsgemaakt dat het blok gereviseerd was. Was nl iemand met een redelijke portomonee, dus hij is in de aap gedingest.....

alleen vind ik dat schuren wel echt een klote werkje.

VRAAGJE: is er ook nog een ander soort plamuur voor na de staalplamuur?? bij houtschilderwerk heb je lakplamuur voor de allerlaatste kleine dingetjes. of kom je dan bij een filler (spuitplamuur) en welke is dan het beste??? wie kan hier nog ff wat over vertellen???
sorry



Eendje uit '70
I LUV EEND RIJDEN!
I LUV EEND RIJDEN!