Trommelremmen --> schijfremmen
Trommelremmen --> schijfremmen
Beste allemaal,
We spelen met de gedachte om een donor 2cv6 om te bouwen tot een Le-Patron. Graag zouden we dan een "oude" met blauwe kentekenplaten willen mis/(ge)bruiken. Echter de blauwe platen zijn tot 1978 uitgereikt. De schijfremmen voor zijn gekomen vanaf 1982. Heb ik ondertussen vernomen.
Aangezien ik nog niks gekocht heb, en orienterend ben zou ik graag van een kenner willen weten of dit mogelijk is ? Maw hebben de aandrijfassen een modificatie nodig, of is het een kwestie van het "nieuw" type aandrijfassen monteren met montageflens oid ?
Daarnaast ook gelezen dat je minerale en synthetische remolie hebt, icm rembekrachtiging. Ik zou dan graag rembekrachtiging willen toepassen met voor schijfremmen, en achter trommelremmen.
Heeft er iemand een goed antwoord op ?
Eerlijk is eerlijk, ik stel hier de vraag voor het eerst. Dus heb de vraag niet gesteld bij dhr vd Bergh te Ophemert.
Als iemand nog tips heeft voor de aankoop van een donor eend bv bepaald type / uitvoering oid , houd ik me sowieso aanbevolen.
Alvast bedankt voor uw bijdrage.
Mvrgr Denniske
We spelen met de gedachte om een donor 2cv6 om te bouwen tot een Le-Patron. Graag zouden we dan een "oude" met blauwe kentekenplaten willen mis/(ge)bruiken. Echter de blauwe platen zijn tot 1978 uitgereikt. De schijfremmen voor zijn gekomen vanaf 1982. Heb ik ondertussen vernomen.
Aangezien ik nog niks gekocht heb, en orienterend ben zou ik graag van een kenner willen weten of dit mogelijk is ? Maw hebben de aandrijfassen een modificatie nodig, of is het een kwestie van het "nieuw" type aandrijfassen monteren met montageflens oid ?
Daarnaast ook gelezen dat je minerale en synthetische remolie hebt, icm rembekrachtiging. Ik zou dan graag rembekrachtiging willen toepassen met voor schijfremmen, en achter trommelremmen.
Heeft er iemand een goed antwoord op ?
Eerlijk is eerlijk, ik stel hier de vraag voor het eerst. Dus heb de vraag niet gesteld bij dhr vd Bergh te Ophemert.
Als iemand nog tips heeft voor de aankoop van een donor eend bv bepaald type / uitvoering oid , houd ik me sowieso aanbevolen.
Alvast bedankt voor uw bijdrage.
Mvrgr Denniske
2cv KITcar forum??!!! daar weten ze vast meer
schijven bak is zo gemonteerd!!! geen probleem met je oud type koppeling (meeste eenden van voor 78)
als je een k*t car gaat bouwen vernieuw je neem ik aan je remmen! dus dan kies je mooi voor lhm remcilinders(achter), lhm hoort bij schijvenbak, dot4 hoort bij trommels.
rembekrachtiging heb je zeker niet nodig!!! je weegt maar 400 kilo dus dan al helemaal niet, een eendachtige remd zeer goed mits goed afgesteld
voor de aankoop van de auto zorg dat er een origineel chassis nummer in staat, dit is te herkennen door kenners! zonder dit ORIGINELE nummer is het niet mogelijk om er een K*t car van te maken
schijven bak is zo gemonteerd!!! geen probleem met je oud type koppeling (meeste eenden van voor 78)
als je een k*t car gaat bouwen vernieuw je neem ik aan je remmen! dus dan kies je mooi voor lhm remcilinders(achter), lhm hoort bij schijvenbak, dot4 hoort bij trommels.
rembekrachtiging heb je zeker niet nodig!!! je weegt maar 400 kilo dus dan al helemaal niet, een eendachtige remd zeer goed mits goed afgesteld
voor de aankoop van de auto zorg dat er een origineel chassis nummer in staat, dit is te herkennen door kenners! zonder dit ORIGINELE nummer is het niet mogelijk om er een K*t car van te maken
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Re: Trommelremmen --> schijfremmen
Een nieuw chassis, los blok en aparte papieren: dat zijn de beste donors!Denniske schreef:Als iemand nog tips heeft voor de aankoop van een donor eend bv bepaald type / uitvoering oid , houd ik me sowieso aanbevolen.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
Re: Trommelremmen --> schijfremmen
Denniske,
Misschien kan ik je ergens mee helpen. Wil je met mij contact opnemen, mail: Roelvandewal@live.nl
Met vriendelijke groet,
roel
Misschien kan ik je ergens mee helpen. Wil je met mij contact opnemen, mail: Roelvandewal@live.nl
Met vriendelijke groet,
roel
Als je een Patron wilt bouwen (geweldige keuze trouwens) praat dan eens met Godfried, ( www.lepatron.nl ) dan kun je alle (juiste) informatie krijgen.
Hij is uiteraarde ook op Citromobiel aanwezig, buiten staat er ook altijd een vrij grote groep kitcars met eigenaren daar kan je met de eigenaren en bouwers van Patrons praten.
Kijk ook eens op het kitcarforum www.burtonclub.nl/forum
Hij is uiteraarde ook op Citromobiel aanwezig, buiten staat er ook altijd een vrij grote groep kitcars met eigenaren daar kan je met de eigenaren en bouwers van Patrons praten.
Kijk ook eens op het kitcarforum www.burtonclub.nl/forum
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Gebruiker
- Berichten: 80
- Lid geworden op: wo 18 jul, 2007 13:09
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Hallo Denniske,
Donors met blauwe platen zijn schaars. Maar, je kunt blauwe platen bij elke brezan laten maken, alleen bij de apk even de gaikplaten er weer op.. Doen veel Kitcarbezitters.. Maar inderdaad, zoals leo al aangaf, kijk eens op het 2cvkitcarforum: www.burtonclub.nl/forum
Donors met blauwe platen zijn schaars. Maar, je kunt blauwe platen bij elke brezan laten maken, alleen bij de apk even de gaikplaten er weer op.. Doen veel Kitcarbezitters.. Maar inderdaad, zoals leo al aangaf, kijk eens op het 2cvkitcarforum: www.burtonclub.nl/forum
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008
Allemaal heel leuk, maareuh, krijg je dan geen last met het levend blauw als je blauwe platen hebt ipv de officiele gele ?? Bij technische controle oid ?Rudie van Houten schreef: Je kunt blauwe platen bij elke brezan laten maken, alleen bij de apk even de gaikplaten er weer op..
Het zou natuurlijk een oplossing kunnen zijn.
Kan iemand me hier meer over vertellen ?
Alvast bedankt.
[quote="Denniske"][quote="Rudie van Houten"] Je kunt blauwe platen bij elke brezan laten maken, alleen bij de apk even de gaikplaten er weer op.. [/quote]
Allemaal heel leuk, maareuh, krijg je dan geen last met het levend blauw als je blauwe platen hebt ipv de officiele gele ?? Bij technische controle oid ?
Het zou natuurlijk een oplossing kunnen zijn.
Kan iemand me hier meer over vertellen ?
Alvast bedankt.[/quote]
Blauwe mogen gewoon als je auto van voor 1978 is. je kunt ze dan laten maken met een RKM nummer (keurmerk). van auto's na 78 kun je ook blauwe platen laten maken maar dan krijg je ze zonder keurmerk. en daar doen ze bij de apk moeilijk over. en levend blauw doet er in mijn ogen niet moeilijk over, maar je kan het slecht treffen.
Koop gewoon de goedkoopste en oudste eend (of alleen papieren)en een nieuw chasis. je bent dan ook nog belasting vrij
Allemaal heel leuk, maareuh, krijg je dan geen last met het levend blauw als je blauwe platen hebt ipv de officiele gele ?? Bij technische controle oid ?
Het zou natuurlijk een oplossing kunnen zijn.
Kan iemand me hier meer over vertellen ?
Alvast bedankt.[/quote]
Blauwe mogen gewoon als je auto van voor 1978 is. je kunt ze dan laten maken met een RKM nummer (keurmerk). van auto's na 78 kun je ook blauwe platen laten maken maar dan krijg je ze zonder keurmerk. en daar doen ze bij de apk moeilijk over. en levend blauw doet er in mijn ogen niet moeilijk over, maar je kan het slecht treffen.
Koop gewoon de goedkoopste en oudste eend (of alleen papieren)en een nieuw chasis. je bent dan ook nog belasting vrij
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
ik heb ook een donor met blauwe platen (via de markt van 2cv.nl een oproep hiervoor geplaatst). als ik deze niet gevonden had was het waarschijnlijk ook een nieuwere geworden met de illegale blauwe platen. dit geeft toch een beter gevoel erbij.
wat bij mij het geval was dat in eerste instantie het chassis goed leek maar later toch slecht bleek en uiteindlijk toch heb vervangen (na al veel schoonmaakwerk al gedaan te hebben). weet je iig zeker dat je een goed chassis hebt.
wat je overhoud van de donor zou je kunnen aanbieden op dezelfde markt waarj e um gekocht heb en zo kun je meer terug krijgen als de oud ijzerprijs en blijven de onderdelen ook weer in omloop. als niemand het wilt kun je het altijd nog wegbrengen.
en voor verdere vragen roep maar
ps: lees heel veel op de diverse fora, hier staat heel veel kennis en al eerdere uitgezochte onderwerpen.
wat bij mij het geval was dat in eerste instantie het chassis goed leek maar later toch slecht bleek en uiteindlijk toch heb vervangen (na al veel schoonmaakwerk al gedaan te hebben). weet je iig zeker dat je een goed chassis hebt.
wat je overhoud van de donor zou je kunnen aanbieden op dezelfde markt waarj e um gekocht heb en zo kun je meer terug krijgen als de oud ijzerprijs en blijven de onderdelen ook weer in omloop. als niemand het wilt kun je het altijd nog wegbrengen.
en voor verdere vragen roep maar
ps: lees heel veel op de diverse fora, hier staat heel veel kennis en al eerdere uitgezochte onderwerpen.
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it