Ik rijd al een aardige tijd in eenden. Maar ik heb nu iets waar ik niet echt uitkom. Heb het ook niet gevonden op het forum...
Ik gebruik mijn huidige eend als tweede auto en daardoor niet dagelijks. er zit 123 ignition in. Het volgende gebeurt soms(!):
Als ik de auto wil starten duurt het even voor hij aanslaat (bijna altijd) maar als hij dan aanslaat loopt hij heel regelmatig onregelmatig. Wat ik bedoel is: Hij loopt netjes maar om de seconde mist hij een slag iod (brrrrr...brrrrr...brrrrr...brrrrr) als ik extra gas geef gaat hij wel meer toeren maken maar de onderebreking blijft! En nog steeds om de seconde (ik zou het logischer vinden als die frequentie ook opliep). Wat ik dan ook doe, hij blijft haperen. Als ik de auto uitzet en weer opnieuw start, start hij direct en is het euvel weg.
Een tweede ding had ik laatst toen hij een tijd stil had gestaan. We hebben hem toen aangesleept (normaal start hij dan direct als ik de koppeling laat opkomen) maar nu deed hij niets. Toen ik het contact uit en aan zette sloeg hij direct aan! Rara. (ps contact lampje brandde wel voorhet starten)
Ik snap het niet maar misschien weet iemand van jullie wat het zou kunnen zijn?!
Bedankt
vreemd starten? iets in elektra?
-
- Regelmatige poster
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
Tejo,
In de eerste plaats welkom!
dat van dat onregelmatig lopen kan komen doordat een bougiekabel de koets raakt (een spatbord) de vonk slaat dan door. Dan vonkt de bougie niet en loopt je eend op één poot. Nieuwe bougiekabels of tuinslangen rond de kabel voorkomt dit een heel eind.
over het niet starten:
het zou kunnen zijn dat de brandstofpomp van je eend niet helemaal gezond is. Ofwel de auto krijgt geen benzine genoeg. Het membraam dat in de pomp zit is dan waarschijnlijk stuk waardoor de benzine terug loopt de tank in. Het moet dan weer helemaal opgepompt worden vanuit de tank. Een nieuw pompje doet dan wonderen
succes!
groet,
michiel
In de eerste plaats welkom!
dat van dat onregelmatig lopen kan komen doordat een bougiekabel de koets raakt (een spatbord) de vonk slaat dan door. Dan vonkt de bougie niet en loopt je eend op één poot. Nieuwe bougiekabels of tuinslangen rond de kabel voorkomt dit een heel eind.
over het niet starten:
het zou kunnen zijn dat de brandstofpomp van je eend niet helemaal gezond is. Ofwel de auto krijgt geen benzine genoeg. Het membraam dat in de pomp zit is dan waarschijnlijk stuk waardoor de benzine terug loopt de tank in. Het moet dan weer helemaal opgepompt worden vanuit de tank. Een nieuw pompje doet dan wonderen

succes!
groet,
michiel
Ik had dat probleem ook deze zomer met mijn 123. Vanalles geprobeerd, hij startte heel slecht, als ie een minuut gelopen had was het probleem weg en deed ie het de hele dag normaal probleemloos. Het bleek dat een van de stekksrs van de nieuwe bougie kables slecht klemde op de bougie. Dus als ie even liep en de bougie warm werd en daardoor uitzette was het contact goed en deed ie het weer. Dus kijk eens of je bougiekabels goed op de bougie en de bobine klikken. Soms verschuift ook de rubber bescherming en kan de stekker er niet ver genoeg op.
diverse Citroens, wat anders.
Vanmorgen wilde hij weer niet starten. Terwijl ik nu twee dagen achter elkaar gereden heb... Ik heb een onderhoudssetje (bougies, kabels, filters etc.) besteld dus ga alles eens vernieuwen! Die regelmaat (brrr...brrr...brrr...) vind ik zo raar. Maar goed. Maar eens kijken of het dan opgelost is.
Kan het aan de bobine liggen? Die heb ik twee jaar gelden vervangen dus die moet wel goed zijn toch? Kan je die testen op een of andere manier?
Kan het aan de bobine liggen? Die heb ik twee jaar gelden vervangen dus die moet wel goed zijn toch? Kan je die testen op een of andere manier?