Niet started door anti-diefstal beveiliging
-
- Veelvuldig poster
Nu ik alle berichten gezien heb kan ik de volgende conclusies trekken. Beveiliging is mogelijk door a) blokkering van stroom, b) blokkering van de remmen, c) blokkering van benzine en d) mechanische blokkering zodat men niet (gemakkelijk) verder kan rijden. Mijn conclusies zijn:
1) Er bestaat geen (of nauwelijks een) beveiliging tegen professionele dieven. Desnoods komen ze met een helicopter, daar doe je niks tegen.
2) De beveiliging is dus tegen snelle jongens die je auto voor fun of meer (even) willen meenemen. Daar moeten wij ons op richten.
3) De verborgen schakelaars die iets electrisch onderbreekt helpt, maar de iets meer gevorderde crimineel weet daar denk ik snel raad mee.
4) Een wielklem is niet handig. Trouwens kennen jullie de Utube film waarbij een wielklem wordt verwijderd door de band leeg te laten lopen, waarna de klem er afgepeuterd wordt? Daarna wordt de wegenwacht gebeld die de band weer oppompt!
5) Ik vind de meest handige oplossing de klem rond de pook. Goed zichtbaar van buiten dus afschrikwekkend. Wie gaat een serie maken? Ik koop er vast weel eentje.
Bedankt voor alle commentaar.
1) Er bestaat geen (of nauwelijks een) beveiliging tegen professionele dieven. Desnoods komen ze met een helicopter, daar doe je niks tegen.
2) De beveiliging is dus tegen snelle jongens die je auto voor fun of meer (even) willen meenemen. Daar moeten wij ons op richten.
3) De verborgen schakelaars die iets electrisch onderbreekt helpt, maar de iets meer gevorderde crimineel weet daar denk ik snel raad mee.
4) Een wielklem is niet handig. Trouwens kennen jullie de Utube film waarbij een wielklem wordt verwijderd door de band leeg te laten lopen, waarna de klem er afgepeuterd wordt? Daarna wordt de wegenwacht gebeld die de band weer oppompt!
5) Ik vind de meest handige oplossing de klem rond de pook. Goed zichtbaar van buiten dus afschrikwekkend. Wie gaat een serie maken? Ik koop er vast weel eentje.
Bedankt voor alle commentaar.
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!
-
- Heavy user
Optie 6: woon op het platteland. Ik heb gewoon een stuurslot van 10 euro erop gezet, doet 't goed genoeg. Misschien wel handig dat je je auto met die versnellingsbakdinges alsnog in de vrij kan zetten, maar wat heb je daaraan?
Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in die motorkapsloten, zijn die er nog veel dan?

Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in die motorkapsloten, zijn die er nog veel dan?
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Ik heb nog niemand gehoord die weet of er regelmatig eenden gestolen worden.
Wij hebben thuis vroeger eenden gehad ik heb zelf al 23 jaar eenden. Er is er nog nooit 1 gestolen.
Wel zijn ze regelmatig slachtoffer van hufterig vandalisme.
Eind jaren 80 was het mode om de voorportiertjes om te buigen/knakken.
Maar het begint nu toch meer een klassieker te worden, dus minder vandalisme.
Of zijn er mensen die andere ervaringen hebben??
Wij hebben thuis vroeger eenden gehad ik heb zelf al 23 jaar eenden. Er is er nog nooit 1 gestolen.
Wel zijn ze regelmatig slachtoffer van hufterig vandalisme.
Eind jaren 80 was het mode om de voorportiertjes om te buigen/knakken.
Maar het begint nu toch meer een klassieker te worden, dus minder vandalisme.
Of zijn er mensen die andere ervaringen hebben??
-
- Moderator
Die zijn nieuw te koop bij de gemiddelde eendenboer. 10 euro of zo.thomaaas schreef:Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in die motorkapsloten, zijn die er nog veel dan?
Of je hangt een kettingslot door je grille..

In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Moderator
http://www.eendekooi.nl , oud + nieuw model, beiden 13,80/stuk: zie catalogus, kopje raamhouders/tochtstrips/kachelslangen.
http://www.eendengarage.com
(de laatste heeft geen catalogus + prijzen op de site staan, maar heeft ze wel liggen. Prijs ook rond de koers van +/-10/15 euri.
http://www.eendengarage.com
(de laatste heeft geen catalogus + prijzen op de site staan, maar heeft ze wel liggen. Prijs ook rond de koers van +/-10/15 euri.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams