olievulpijp een witte drap wie weet hoe dat kan en of er iets fout zit
met mijn eend.

Eend pas gekocht en daar mee 200 km mee gereden en toen nog geen drap
maar na olie ververst te hebben een hoop drap in vulopening
Wie geef me raad.
vrg
Detmer
(geleend uit DIT topic. Mocht je verdere vragen over schakelmomenten hebben, dan verwijs ik je graag naar dat topic.)Wouter_2cv schreef:In het instructieboekje van 2CV6 Club en Spécial staat de volgende omschrijving van de oranje streepjes (zie punt 1):Jesper schreef:Die streepjes zitten er niet voor niets en dat Eendenblok kan een hoop hebben. Ik ken mensen die schakelen pas bij 90 km/u naar de vierde versnelling.
Ik interpreteer dit als volgt:
- Tot maximaal 30 km/u in de 1e versnelling,
tot maximaal 60 km/u in de 2e versnelling en
tot maximaal 90 km/u in 3e versnelling.
Normaal gesproken haal ik alleen deze hoge toeren bij invoegen op snelweg bijvoorbeeld. Anders is dit toch echt oncomfortabel (5000+ rpm)
De juiste schakelmomenten zijn in mijn ogen geheel afhankelijk van de situatie.
Waar we het denk ik over eens zijn is dat het eendenblokje lekker op toeren moet blijven om zich lekker in z'n vel te voelen!![]()