Contact aan laten staan
Contact aan laten staan
Ik was mijn sleutel een paar dagen kwijt, bleek dat hij nog gewoon in het contactslot zat. Helaas had ik hem nog wel op contact staan.
Natuurlijk start hij niet meer, de startmotor maakt zelfs geen geluid.
Nou weet ik dat je bobine kapot gaat van te lang op contact staan, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat 123-ontsteking dit probleem voorkomt.
Klopt dit en kan ik mijn eendje met startkabels weer aan de praat krijgen, of moet ik toch echt aan een nieuwe bobine?
Natuurlijk start hij niet meer, de startmotor maakt zelfs geen geluid.
Nou weet ik dat je bobine kapot gaat van te lang op contact staan, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat 123-ontsteking dit probleem voorkomt.
Klopt dit en kan ik mijn eendje met startkabels weer aan de praat krijgen, of moet ik toch echt aan een nieuwe bobine?
-
- Veelvuldig poster
Ik zou me meer zorgen maken over de accu. Die kunnen vaak minder goed tegen helemaal leeg.
Het contact aan laten staan is voor de bobine meer een tijdelijk probleem volgens mij. Je moet dan alleen een tijd wachten totdat hij weer ontladen / afgekoeld is. Maar daar ben ik niet zeker van.
Het contact aan laten staan is voor de bobine meer een tijdelijk probleem volgens mij. Je moet dan alleen een tijd wachten totdat hij weer ontladen / afgekoeld is. Maar daar ben ik niet zeker van.
Geen eend, geen onderschrift
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special
-
- Veelvuldig poster
Re: Contact aan laten staan
Dit klopt.Pierce schreef:Nou weet ik dat je bobine kapot gaat van te lang op contact staan, maar ik dacht dat ik ergens had gelezen dat 123-ontsteking dit probleem voorkomt.
Klopt dit
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break