Zolang er nuttige restauratietips voorbij komen mag je lullen zoveel je wilt!thomaaas schreef: alleeeeeen, als je vind dat dit 'n beetje topic-vervuiling is, gewoon zegge hoor
Restauratie Dyane Confort '67
-
- Las Expert
- Berichten: 2276
- Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
- Locatie: wijnjewoude
- Contacteer:
als je je oude tektiel eraf hebt gebeitelt zie je meestal ook al kaal metaal.
natuurlijk blijft er altijd wat oude tektiel zitten(dat komt vaak ook door te veel hitte dan word het te taai) dit moet je met thinner er af halen.
vaak zie je tektyl wat ar 150jaar op zit en wat hard is, dit kun je vaak heel mooi er afschrapen( doe wel een veiligheidsbril op want het vliegt overal heen maar meestal in je ogen).
dan kun je alles stralen!
natuurlijk blijft er altijd wat oude tektiel zitten(dat komt vaak ook door te veel hitte dan word het te taai) dit moet je met thinner er af halen.
vaak zie je tektyl wat ar 150jaar op zit en wat hard is, dit kun je vaak heel mooi er afschrapen( doe wel een veiligheidsbril op want het vliegt overal heen maar meestal in je ogen).
dan kun je alles stralen!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Een mens zou nog gaan denken dat mijn project stil valt, maar niets is minder waar. Het gaat tegen een verschrikkelijk traag tempo, maar daar heeft niemand last van!
Vandaag eindelijk maar eens de carrosserie eraf gehaald
Vader met chassis:
Het enige minieme gaatje, linksvoor. De rest van het chassis is keihard!
Vader en ik met chassis:
Originele schokbreker (ding veert voor geen meter meer):
En de finale pose:
Waarom werk ik zo traag? Ik hou me momenteel ook bezig met het restaureren van dit vehikel uit '47 :
De komende week gooi ik enkele onderdelen binnen bij de verchromer en dan hoop ik deze tweewieler tegen het einde van de zomer klaar te hebben.
Vandaag eindelijk maar eens de carrosserie eraf gehaald
Vader met chassis:
Het enige minieme gaatje, linksvoor. De rest van het chassis is keihard!
Vader en ik met chassis:
Originele schokbreker (ding veert voor geen meter meer):
En de finale pose:
Waarom werk ik zo traag? Ik hou me momenteel ook bezig met het restaureren van dit vehikel uit '47 :
De komende week gooi ik enkele onderdelen binnen bij de verchromer en dan hoop ik deze tweewieler tegen het einde van de zomer klaar te hebben.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2675
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Nee, dat kan ik niet zien. In '47 was dat ding ook niet compleet gevliegroest. 't Is trouwens toch al te laat, alles is al ontlakt en ontroestjoe_catchou schreef: @yannick fiets gewoon bandjes er op en trappen man blanke lak er over klaar .
En Superia maakte inderdaad ook fietsen Siemen, leuk Belgisch merk.
Belgisch staal...volgens mij was dat puur assemblage en is alles eigenlijk uit Frankrijk afkomstig. Het chassis heeft naast de versnellingsbak namelijk 4 gaatjes zitten voor een plaatje dat het nooit gekregen heeft.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Voila, chassis zo goed als kaal. Enkel nog een sleutel lenen van iemand om de veerpotten te demonteren (als ze al los willen).
Enkele punten die gelast moeten worden, maar niets ernstigs voor de structuur. Het voorste deel van de bovenplaat zal vervangen worden en de randjes gerepareerd.
Wie weet waarvoor deze bouten en plaatjes dienen die op de carterplaat zitten?
Enkele punten die gelast moeten worden, maar niets ernstigs voor de structuur. Het voorste deel van de bovenplaat zal vervangen worden en de randjes gerepareerd.
Wie weet waarvoor deze bouten en plaatjes dienen die op de carterplaat zitten?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer: