Tamoil gaat meer E85 verkopen
-
- Addicted user
- Contacteer:
FF vraagje of e85 ook in den bosch leverbaar wordt:
Geachte heer Bruurs,
Op korte termijn (periode van zeker 2 jaar) is mijn verwachting dat we
dit zeker niet gaan doen.
Het product is kostbaar vanwege de zeer beperkte vraag, daarom zie ik
het ons niet zo snel aanbieden op een locatie waar de marges onder druk
staan en de vraag (zeer) bescheiden.
Met vriendelijke groet,
Bas van der Tuyn
Argos Service Stations B.V.
Marketing & Sales Manager
Geachte heer Bruurs,
Op korte termijn (periode van zeker 2 jaar) is mijn verwachting dat we
dit zeker niet gaan doen.
Het product is kostbaar vanwege de zeer beperkte vraag, daarom zie ik
het ons niet zo snel aanbieden op een locatie waar de marges onder druk
staan en de vraag (zeer) bescheiden.
Met vriendelijke groet,
Bas van der Tuyn
Argos Service Stations B.V.
Marketing & Sales Manager
-
- Heavy user

Check dit dan;
Goedemiddag,
Hartelijk dank voor uw reactie.
Wij zullen, mede gezien uw belangstelling, overwegen op Lemmer E-85 aan te bieden.
Met vriendelijke groet / Best regards,
Cees van de Peppel
- Supply Manager -
Tamoil Nederland B.V.
Boompjes 40
3011 XB Rotterdam
Kennelijk vormt Lemmer een grotere afzetmarkt voor e85 dan den bosch

Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Addicted user
- Contacteer:
overwegen, ja dat zullen ze in den bosch ook wel doen haha, komen is ten tweede.
is natuurlijk eend en het ei verhaal. Als ze geen e85 verkopen dan kopen wij het niet en als wij het niet kopen gaan ze ook geen e85 leveren, waardoor wij het niet kunnen kopen. Snap jij het nog? ik niet meer. whohahaha.
is natuurlijk eend en het ei verhaal. Als ze geen e85 verkopen dan kopen wij het niet en als wij het niet kopen gaan ze ook geen e85 leveren, waardoor wij het niet kunnen kopen. Snap jij het nog? ik niet meer. whohahaha.
-
- Heavy user
even een rectie op de mensen die zeggen dat e85 onder de streep niet veel beter zou zijn voor het milieu:
de negatieve verhalen die de ronde doen betreffende de stijgende voedselprijzen en het feit dat de productie van mais voor e85 veel co2 oplevert zijn slechts ten dele waar. voor de eerste generatie e85 is mais idd een veel gebruikte grondstof (met wat nadelen tot gevolg) maar de tweede generatie is het al mogelijk om e85 uit algen of afval te produceren.
ook noemen de negatieve verhalen alleen de nadelen en schadelijke kanten van e85, maar laten het feit dat hierdoor minder fossiele brandstof verbruikt wordt links liggen. fossiele brandstof beland ook niet zonder vervuilen en uitbuiting in je tank hoor!
ik geloof wel in e 85, helemaal als er geinvesteerd wordt in grote 2de generatie "e85 fabrieken"
het is geen wondermiddel, maar wel beter dan fossiele brandstof. helemaal in aangepaste motoren.
douwe
de negatieve verhalen die de ronde doen betreffende de stijgende voedselprijzen en het feit dat de productie van mais voor e85 veel co2 oplevert zijn slechts ten dele waar. voor de eerste generatie e85 is mais idd een veel gebruikte grondstof (met wat nadelen tot gevolg) maar de tweede generatie is het al mogelijk om e85 uit algen of afval te produceren.
ook noemen de negatieve verhalen alleen de nadelen en schadelijke kanten van e85, maar laten het feit dat hierdoor minder fossiele brandstof verbruikt wordt links liggen. fossiele brandstof beland ook niet zonder vervuilen en uitbuiting in je tank hoor!
ik geloof wel in e 85, helemaal als er geinvesteerd wordt in grote 2de generatie "e85 fabrieken"
het is geen wondermiddel, maar wel beter dan fossiele brandstof. helemaal in aangepaste motoren.
douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
-
- Heavy user
je kan niet zomaar klakkeloos e85 erin knallen he! 4 liter op een volle tank zal wel gaan, maar als het meer wordt, rijdt ie gewoon niet lekker of zelfs niet! (en dan zeggen dat e85 rotspul is
) voor meer een verstelbare sproeier a 15 euro monteren. mooier is nog deze verstelbare sproeier van binnen uit verstelbaar maken. zo kun je dan bijvoorbeeld heel mooi bijstellen als je eerst benzine in je tank heb zitten en dan je tank volgooit met e85, de sproeier verstellen tijdens het rijden als de benzine uit de carb en leiding op is gebruikt en de e85 zn werk gaat doen. je merkt dat ie dan gaat inhouden en dan draai je de sproeier iets open en dan rijdt ie weer lekker.
het is even klooien om de sproeier en met name de vlotter aan te passen, maar wel noodzakelijk om (lekker) op e85 te rijden. het stinkt echt stukken minder!
douwe

het is even klooien om de sproeier en met name de vlotter aan te passen, maar wel noodzakelijk om (lekker) op e85 te rijden. het stinkt echt stukken minder!
douwe
-
- Heavy user
de verstelbare sproeier loopt door de vlotterkamer. de vlotter (degene aan de kant van de sproeier) moet iets verbogen worden omdat ie anders tegen de verstelbare sproeier aanzit. hierdoor staat de vlotter hoog en is er grote kans dat hierdoor geen benzine in de carb komt.
ik zal eerdaags eens even kijken, er moet ergens een "handleiding" staan.
van binnen uit verstelbaar maak je m door een stukje benzine slang op het knopje van de verstelbare sproeier te zetten en hieraan weer een staafje. ik heb hiervoor een koplamp afstel stang gebruikt. deze leid je ergens je koets binnen en tadaa! je kan m van binnen uit verstellen.
douwe
ik zal eerdaags eens even kijken, er moet ergens een "handleiding" staan.
van binnen uit verstelbaar maak je m door een stukje benzine slang op het knopje van de verstelbare sproeier te zetten en hieraan weer een staafje. ik heb hiervoor een koplamp afstel stang gebruikt. deze leid je ergens je koets binnen en tadaa! je kan m van binnen uit verstellen.
douwe
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
wees maar gerust, die sproeier zit erindyane_maniac schreef:je kan niet zomaar klakkeloos e85 erin knallen he! 4 liter op een volle tank zal wel gaan, maar als het meer wordt, rijdt ie gewoon niet lekker of zelfs niet! (en dan zeggen dat e85 rotspul is) voor meer een verstelbare sproeier a 15 euro monteren. mooier is nog deze verstelbare sproeier van binnen uit verstelbaar maken. zo kun je dan bijvoorbeeld heel mooi bijstellen als je eerst benzine in je tank heb zitten en dan je tank volgooit met e85, de sproeier verstellen tijdens het rijden als de benzine uit de carb en leiding op is gebruikt en de e85 zn werk gaat doen. je merkt dat ie dan gaat inhouden en dan draai je de sproeier iets open en dan rijdt ie weer lekker.
douwe

-
- Heavy user