wel en dan weer niet stationair?!?

Plaats reactie
Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

wel en dan weer niet stationair?!?

Bericht door Bull Frog Bleu » di 8 apr, 2008 21:12

beste forummers,

Het is starten lopen maar bij stilstand wil de motor niet stationair draaien.
stelschroef al geprobeerd maar zo nu en dan wel resultaat en na even uitzetten weer zelfde euvel. Heb het eerder gehad toen stationair spoeier eruit lag maar zit er nu goed in....evenals uitgeblazen.

sta weer eens voor een raadsel want is natuurlijk erg ellendig om bij stoplicht steeds het gas in te moeten trappen:S

wat kan dit zijn???
Citroén rolls better than a Rolls!

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 8 apr, 2008 21:14

beurt??
daarna zou ik een andere stationair sproeier monteren! een grotere als je die hebt, hangt van carburateur type af.

dan moet ie het weer doen, de oude sproeier zal wel erg veruild zijn.

Robbert.
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Robbert. » di 8 apr, 2008 21:25

misschien ligt het probleem buiten de stelschroef/stationair sproeier. Zuigt je carburateur misschien ergens valse lucht aan?
Kun je testen met remmenreiniger, daarover kun je meer vinden met de zoekfunctie op het forum.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 9 apr, 2008 15:09

heb inmiddels even wat remreiniger op de caberateur gespoten.

dit resulteerde in een broert lopende motor. Waarschijnlijk zuigt hij valse lucht aan onder de caberateur pakking.

Ramon heb overigens de sproeier vervangen door een andere. Dit gaf geen resultaat dus denk dat we het niet moeten zoeken in de sproeier.
Hopelijk is het de voetplaatpakking. En anders is het voor mij een groot raadsel.

Nog andere ideeën? geen vacuum pompjes membramen of zoiets in de caberateur?

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 9 apr, 2008 16:44

Toen ik de topic titel las dacht ik: valse lucht.

Ik had het ook laatst bij mijn 2cv. Met remmenreiniger spuiten op een bepaalde plek onder de carburateur ging ie net even een tikje harde stationair lopen korte tijd.

Bij mij liep ie ook niet regelmatig stationair, dan laag en weer hoog en na een tijdje sloeg ie af. Ik heb de voetpakking gevlakt op een glasplaat met 400 waterproof schuurpapier, alles weer gemonteerd. Je kunt ook proberen de 4 moeren die de carburateur met het spruitstuk verbindt eerst eens wat aan te halen. Je kunt ze bijna niet kapot draaien, ze kunnen best wat hebben. Nadeel is wel dat je de vulpijp en het luchtfilter er even af moet halen. Anders kun je niet bij alle moeren komen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 9 apr, 2008 20:32

de moeren heb ik inderdaad al even wat vaster gedraait maar denk dat het aan de voetpakking ligt. hier zag ik een hele lichte vorm van vocht in de vorm van benzine. Dit ga ik eerst even proberen dus.
Was het probleem daarna verholpen TB??

TB
Moderator

Bericht door TB » wo 9 apr, 2008 21:41

Bull Frog Bleu schreef:de moeren heb ik inderdaad al even wat vaster gedraait maar denk dat het aan de voetpakking ligt. hier zag ik een hele lichte vorm van vocht in de vorm van benzine. Dit ga ik eerst even proberen dus.
Was het probleem daarna verholpen TB??
Ja, toen was het prima!

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 9 apr, 2008 22:55

Ik heb papieren pakkingen gemaakt voor onder en boven de bakelieten onderpakking, dat helpt ook.
De valse lucht kan ook nog via de spruitstuk-aansluitingen binnendringen. Dit is ook te testen bij lopende motor met een kwastje met benzine of zoals eerder gezegd met remmenreiniger.
diverse Citroens, wat anders.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » do 10 apr, 2008 20:58

Heb er een andere sproeier ingedraaid van een ami en was meteen een stuk beter. ga dit weekend de caberateur eraf halen schoonmaken en de voetpakking voorzien van laagje vloeibare pakking.

Heb trouwens de tank ook even los gehaalt, bleek het slangetje op de tank ruim te zijn. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
Deze zet ik er namelijk morgen met nieuwe slangen weerop.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » di 15 apr, 2008 20:00

Heb de caberateur eraf gehaalt. zat inderdaad smeurie onder de pakking.
Heb dit eraf gehaalt en schoon gemaakt. Met een schuurpapiertje opgeschuurd en teruggeplaatst.

De motor liep weer goed. Helaas na tijdje te hebben getest kwam ook nu het euvel weer terug :cry: :cry:

Ik snap er niks van. Zou het te maken hebben met iets dat na een tijdje dicht gaat zitten??

Zal morgen de caberateur eens proberen van een andere goed rijdende eend.
Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan zit het elders.

of heeft iemand nog een suggestie??

TB
Moderator

Bericht door TB » di 15 apr, 2008 22:18

Bull Frog Bleu schreef:Heb de caberateur eraf gehaalt. zat inderdaad smeurie onder de pakking.
Heb dit eraf gehaalt en schoon gemaakt. Met een schuurpapiertje opgeschuurd en teruggeplaatst.

De motor liep weer goed. Helaas na tijdje te hebben getest kwam ook nu het euvel weer terug :cry: :cry:

Ik snap er niks van. Zou het te maken hebben met iets dat na een tijdje dicht gaat zitten??

Zal morgen de caberateur eens proberen van een andere goed rijdende eend.
Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan zit het elders.

of heeft iemand nog een suggestie??
Heb je het wel vlak geschuurd? Dus op bijvoorbeeld een glazen plaat neerleggen en waterproof schuurpapier eronder?

Bouten goed vast gezet?

Plaats reactie