wel en dan weer niet stationair?!?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
wel en dan weer niet stationair?!?
beste forummers,
Het is starten lopen maar bij stilstand wil de motor niet stationair draaien.
stelschroef al geprobeerd maar zo nu en dan wel resultaat en na even uitzetten weer zelfde euvel. Heb het eerder gehad toen stationair spoeier eruit lag maar zit er nu goed in....evenals uitgeblazen.
sta weer eens voor een raadsel want is natuurlijk erg ellendig om bij stoplicht steeds het gas in te moeten trappen:S
wat kan dit zijn???
Het is starten lopen maar bij stilstand wil de motor niet stationair draaien.
stelschroef al geprobeerd maar zo nu en dan wel resultaat en na even uitzetten weer zelfde euvel. Heb het eerder gehad toen stationair spoeier eruit lag maar zit er nu goed in....evenals uitgeblazen.
sta weer eens voor een raadsel want is natuurlijk erg ellendig om bij stoplicht steeds het gas in te moeten trappen:S
wat kan dit zijn???
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 527
- Lid geworden op: vr 23 dec, 2005 18:37
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
misschien ligt het probleem buiten de stelschroef/stationair sproeier. Zuigt je carburateur misschien ergens valse lucht aan?
Kun je testen met remmenreiniger, daarover kun je meer vinden met de zoekfunctie op het forum.
Kun je testen met remmenreiniger, daarover kun je meer vinden met de zoekfunctie op het forum.
2CV6 Spécial 1981 - Rouge de Castille - GS-30-PK
Foto's
Foto's
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
heb inmiddels even wat remreiniger op de caberateur gespoten.
dit resulteerde in een broert lopende motor. Waarschijnlijk zuigt hij valse lucht aan onder de caberateur pakking.
Ramon heb overigens de sproeier vervangen door een andere. Dit gaf geen resultaat dus denk dat we het niet moeten zoeken in de sproeier.
Hopelijk is het de voetplaatpakking. En anders is het voor mij een groot raadsel.
Nog andere ideeën? geen vacuum pompjes membramen of zoiets in de caberateur?
dit resulteerde in een broert lopende motor. Waarschijnlijk zuigt hij valse lucht aan onder de caberateur pakking.
Ramon heb overigens de sproeier vervangen door een andere. Dit gaf geen resultaat dus denk dat we het niet moeten zoeken in de sproeier.
Hopelijk is het de voetplaatpakking. En anders is het voor mij een groot raadsel.
Nog andere ideeën? geen vacuum pompjes membramen of zoiets in de caberateur?
Citroén rolls better than a Rolls!
Toen ik de topic titel las dacht ik: valse lucht.
Ik had het ook laatst bij mijn 2cv. Met remmenreiniger spuiten op een bepaalde plek onder de carburateur ging ie net even een tikje harde stationair lopen korte tijd.
Bij mij liep ie ook niet regelmatig stationair, dan laag en weer hoog en na een tijdje sloeg ie af. Ik heb de voetpakking gevlakt op een glasplaat met 400 waterproof schuurpapier, alles weer gemonteerd. Je kunt ook proberen de 4 moeren die de carburateur met het spruitstuk verbindt eerst eens wat aan te halen. Je kunt ze bijna niet kapot draaien, ze kunnen best wat hebben. Nadeel is wel dat je de vulpijp en het luchtfilter er even af moet halen. Anders kun je niet bij alle moeren komen.
Ik had het ook laatst bij mijn 2cv. Met remmenreiniger spuiten op een bepaalde plek onder de carburateur ging ie net even een tikje harde stationair lopen korte tijd.
Bij mij liep ie ook niet regelmatig stationair, dan laag en weer hoog en na een tijdje sloeg ie af. Ik heb de voetpakking gevlakt op een glasplaat met 400 waterproof schuurpapier, alles weer gemonteerd. Je kunt ook proberen de 4 moeren die de carburateur met het spruitstuk verbindt eerst eens wat aan te halen. Je kunt ze bijna niet kapot draaien, ze kunnen best wat hebben. Nadeel is wel dat je de vulpijp en het luchtfilter er even af moet halen. Anders kun je niet bij alle moeren komen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ja, toen was het prima!Bull Frog Bleu schreef:de moeren heb ik inderdaad al even wat vaster gedraait maar denk dat het aan de voetpakking ligt. hier zag ik een hele lichte vorm van vocht in de vorm van benzine. Dit ga ik eerst even proberen dus.
Was het probleem daarna verholpen TB??
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb papieren pakkingen gemaakt voor onder en boven de bakelieten onderpakking, dat helpt ook.
De valse lucht kan ook nog via de spruitstuk-aansluitingen binnendringen. Dit is ook te testen bij lopende motor met een kwastje met benzine of zoals eerder gezegd met remmenreiniger.
De valse lucht kan ook nog via de spruitstuk-aansluitingen binnendringen. Dit is ook te testen bij lopende motor met een kwastje met benzine of zoals eerder gezegd met remmenreiniger.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Heb er een andere sproeier ingedraaid van een ami en was meteen een stuk beter. ga dit weekend de caberateur eraf halen schoonmaken en de voetpakking voorzien van laagje vloeibare pakking.
Heb trouwens de tank ook even los gehaalt, bleek het slangetje op de tank ruim te zijn. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
Deze zet ik er namelijk morgen met nieuwe slangen weerop.
Heb trouwens de tank ook even los gehaalt, bleek het slangetje op de tank ruim te zijn. Zou dit ook een oorzaak kunnen zijn?
Deze zet ik er namelijk morgen met nieuwe slangen weerop.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Heb de caberateur eraf gehaalt. zat inderdaad smeurie onder de pakking.
Heb dit eraf gehaalt en schoon gemaakt. Met een schuurpapiertje opgeschuurd en teruggeplaatst.
De motor liep weer goed. Helaas na tijdje te hebben getest kwam ook nu het euvel weer terug
Ik snap er niks van. Zou het te maken hebben met iets dat na een tijdje dicht gaat zitten??
Zal morgen de caberateur eens proberen van een andere goed rijdende eend.
Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan zit het elders.
of heeft iemand nog een suggestie??
Heb dit eraf gehaalt en schoon gemaakt. Met een schuurpapiertje opgeschuurd en teruggeplaatst.
De motor liep weer goed. Helaas na tijdje te hebben getest kwam ook nu het euvel weer terug


Ik snap er niks van. Zou het te maken hebben met iets dat na een tijdje dicht gaat zitten??
Zal morgen de caberateur eens proberen van een andere goed rijdende eend.
Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan zit het elders.
of heeft iemand nog een suggestie??
Citroén rolls better than a Rolls!
Heb je het wel vlak geschuurd? Dus op bijvoorbeeld een glazen plaat neerleggen en waterproof schuurpapier eronder?Bull Frog Bleu schreef:Heb de caberateur eraf gehaalt. zat inderdaad smeurie onder de pakking.
Heb dit eraf gehaalt en schoon gemaakt. Met een schuurpapiertje opgeschuurd en teruggeplaatst.
De motor liep weer goed. Helaas na tijdje te hebben getest kwam ook nu het euvel weer terug![]()
![]()
Ik snap er niks van. Zou het te maken hebben met iets dat na een tijdje dicht gaat zitten??
Zal morgen de caberateur eens proberen van een andere goed rijdende eend.
Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan zit het elders.
of heeft iemand nog een suggestie??
Bouten goed vast gezet?
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987