Uitlaatgas in interieur
Uitlaatgas in interieur
Ik ruik de laatste tijd uitlaatgas in de Eend. Volgens mij komt dat van de linker kachelpot. Is demonteren eenvoudig? En kan ik zo'n kachelpot lassen? Heeft iemand hiermee ervaring?
Tsja, even wat veel vragen...
2CV6 Club '87
DSuper '72
DSuper '72
Re: Uitlaatgas in interieur
uit je kachelpotten mag geen uitlaatgas komen, dan is dus je uitlaat lek. Controleren of de verbindingen (uitlaatklemmen) nog goed vastzitten, lijkt me.Gerald schreef:Ik ruik de laatste tijd uitlaatgas in de Eend. Volgens mij komt dat van de linker kachelpot. Is demonteren eenvoudig? En kan ik zo'n kachelpot lassen? Heeft iemand hiermee ervaring?
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
zal idd wel van je klemmen afkomen!
alle klemmen moeten los om de boel vervolgens een voor een rustig vast te zetten. liefst nog met je koppen los maar dat zal ik je besparen.
als de klemmen dan allemaal hand vast zitten, ga er vanuit dat ze schoon zijn.
dan de motor starten en luisteren waar die lekt. voorzichtig de klemmen met hamer rond tikken dat het sis geluid minder word als je en stand hebt gevonden waar ie het minst lekt. (allemaal) dan alles vast draaien en dan moet het dicht zijn.
alle klemmen moeten los om de boel vervolgens een voor een rustig vast te zetten. liefst nog met je koppen los maar dat zal ik je besparen.
als de klemmen dan allemaal hand vast zitten, ga er vanuit dat ze schoon zijn.
dan de motor starten en luisteren waar die lekt. voorzichtig de klemmen met hamer rond tikken dat het sis geluid minder word als je en stand hebt gevonden waar ie het minst lekt. (allemaal) dan alles vast draaien en dan moet het dicht zijn.
-
- Regelmatige poster
nederlandse eenden worden motorisch goed onderhouden, franse eendjes hebben 9 van de 10 keer lossen koppen en de nog originele olie en bak olie. ook zijn de puntjes altijd oud en verrot.
eerste wat ik doe als er een eend uit frankrijk komt is de koppen aandraaien en de kleppen stellen, ook heel vaak zijn de motoren zo stil.. (kleppen heel strak)
Ramon
eerste wat ik doe als er een eend uit frankrijk komt is de koppen aandraaien en de kleppen stellen, ook heel vaak zijn de motoren zo stil.. (kleppen heel strak)
Ramon
Die zitten koud op elkaar. Een soort bekertje dat tegen een flens geklemd wordt. Je kunt ook een streepje uitlaatkit in de rand van de beker doen voor je hem monteert. Verder knijp ik altijd een van de klemmen iets platter met een waterpomptang zodat ie in de andere kan vallen zo kun je ze iets vaster aandraaien. Maar niet zo plat dat de bout er niet meer door kan 

diverse Citroens, wat anders.
neee klemmen niet te strak en al helemaal geen uilaat gum er tussen! gewoon even nieuwe klemmen kopen!!!
of je oude recht buigen!
edit Nosepicker Elke eendenboer verkoopt trouwens hele goede klemmen
er is maar een bedrijf die deze speciale verkoopt en dat is BURTON Car Compagnie.
en kappen nu met editten van mijn bericht.
of je oude recht buigen!
edit Nosepicker Elke eendenboer verkoopt trouwens hele goede klemmen
er is maar een bedrijf die deze speciale verkoopt en dat is BURTON Car Compagnie.
en kappen nu met editten van mijn bericht.
Laatst gewijzigd door Ramon op za 19 apr, 2008 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja inderdaad erg goed. Alleen jammer dat ik er meer dan 3 maanden op heb moeten wachten....Ramonami schreef:neee klemmen niet te strak en al helemaal geen uilaat gum er tussen! gewoon even nieuwe klemmen kopen!!!
of je oude recht buigen!
elke eendenboer verkoopt trouwens hele goede klemmen
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Ik heb de kachelpotten gedemonteerd, gecontroleerd op lekkage (inderdaad, daarna een pracht van een (uitlaat)pijplijn om m'n mond). Buiten een scheurtje in het blik van de kachelpot, niks gezien. Pot gelast, gelakt en met nieuw, verse klemmen gemonteerd. Ook de kop heb ik met de juiste aanhaalmomenten nagetrokken. Auto bleef stinken. Na een week knalde de linker bougie eruit. WW-gebeld. Zij zuiverde de schroefdraad in de kop op en monteerde het kaarsje weer terug. Ik heb de 2CV direct naar mijn garage gebracht voor een 'helicoil'. Nu is de uitlaat potdicht. Geen stank, geen gezeur en een betere stationair-loop. Hij lekte dus langs de bougie op.
Zo en nu weer lekker touren...
Zo en nu weer lekker touren...

2CV6 Club '87
DSuper '72
DSuper '72