Chassisnummer in vloerplaat

Reparaties, modificaties en onderhoud
jodeuchevoo
Beginner
Beginner

Chassisnummer in vloerplaat

Bericht door jodeuchevoo » zo 20 apr, 2008 19:37

Chassisnummer in vloerplaat.
Ik heb een eend waar het chasisnummer is ingeslagen in de rechtervloerplaat tussen de stoelrail en de dorpel ipv in het chasis .De vloerplaten moeten nu vervangen worden .Heeft iemand ervaring hoe dit het zinvolste is aan te pakken??

Bij voorbaat dank voor je reactie.

jo.deuchevoo @hccnet.nl

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » zo 20 apr, 2008 19:56

makkelijk en snel is het nummer er uit te slijpen en dan het nummer netjes weer in de nieuwe bodemplaat lassen. klaar is kees.

wil je het helemaal officieel doen moet je goed foto's maken en dan met de oude bodemplaat onder je arm naar de rdw als je eendje klaar is en vragen of ze het nummer opnieuw voor je in inslaan, op de nieuwe bodemplaat. wat dit allemaal kost aan geld en wachtijd weet ik niet

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 20 apr, 2008 20:00

Daar zou ik tegenwoordig toch maar eerst voor bellen, omdat dit jaar de regels ook voor eenden aangescherpt zijn. Als de eend nog apk waardig en rijvaardig is dan naar de RDW rijden en identeitsonderzoek laten uitvoeren. De spullen worden dan gekenmerkt en verzegeld, je kunt dan alles repareren en daarna na de RDW gaan met de papieren, waarna ze chassisnummer inslaan. De RDW zal chassisnummer niet op de bodemplaat terugslaan, maar altijd onder voorste dwarsbalk van motorsteun. In ieder geval nooit op een plek waar chassis nummer af fabriek staat.

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » ma 21 apr, 2008 16:55

het schijnt geloof ik ook dat je bij de RDW moet aan geven als je dit soort resauraties gaat uitvoeren en dat je een (het eerder genoemde) indentiteits rapport wordt opgestelt[/list]
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door jeroentje » ma 21 apr, 2008 17:02

Bij onze mehari is het in de rechterachterpoot geslagen. En idd niet knoeien, maar gewoon ff een vooronderzoek laten doen. Dan netjes laten inslaan. Heb je nooit gezeur.

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » di 22 apr, 2008 20:24

het is wat met die nummers. Via officiele weg ben je wel wat tijd kwijt en waarschijnlijk de bijkomende kosten. Mocht het nummer nog duidelijk zichtbaar zijn en eromheen is het niet doorgeroest zou ik het overzetten in nieuwe bodemplaat. Netjes wegslijpen primer etc en op naar de keuring.

Mocht je risico niet durven nemen gewoon even met gehele eend naar de rdw. eerst onderzoek laten doen en herinslag vragen op andere plek in chassis.
Citroén rolls better than a Rolls!

jodeuchevoo
Beginner
Beginner

Bericht door jodeuchevoo » di 22 apr, 2008 20:37

Beste 2cv fans,
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Als ik het goed begrijp is er ook bij 2cv6 een wilekeur geweest bij het inslaan van het chassisnummer.Nummer in mijn vloerplaat is helaas slechts gedeeltelijk leesbaar.Laten schouwen bij het RDW is een tijdrovende zaak.Heb nu al geen vrije vakantiedagen meer.Ik zie wel hoe ik het al dan niet met de nodige creativiteit weet op te lossen zonder te verzanden in gesjoemel.
Jo

TB
Moderator

Bericht door TB » di 22 apr, 2008 23:27

Toch zou ik ermee oppassen. Het hoeft niet lang te duren bij het RDW. En misschien kunnen ze wel bij je aan huis komen om de boel te bekijken. Ik zou er toch even een belletje aan wagen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

willem dijkstra
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door willem dijkstra » di 22 apr, 2008 23:31

jodeuchevoo schreef:Beste 2cv fans,
Allereerst bedankt voor jullie reacties.
Ik zie wel hoe ik het al dan niet met de nodige creativiteit weet op te lossen zonder te verzanden in gesjoemel.
Jo
Hmm lees dit nog eens en probeer dan vast te stellen hoe overtuigend het klinkt.
Volgens mij weet je dan zelf ook dat je bij de eerste beste APK met steekproef de Sjaak bent.

Suc6 Willem

Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Patrick Hoskam » di 22 apr, 2008 23:40

bodemplaten vervangen en vervolgens chassisnummer netjes terug erin slaan, citroen logo ervoor en erachter en klaar is kees.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 23 apr, 2008 07:47

stond laatst een setje citroen slagletters op marktplaats.
Had ik toch maar moeten kopen;)
Citroén rolls better than a Rolls!

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 23 apr, 2008 09:14

als ik je goed begrijp is je chassis nummer slecht leesbaar. dan heeft er uit slijpen en er opnieuw inlassen weinig zin zijn. blijven er mi 2 opties over:

naar de rdw, met evt gezeik als gevolg van het slecht leesbare chassisnummer. hoewel ik denk dat ze dit wel vaker voorhanden hebben gehad en dit wel goed komt.

optie 2, zelf met slagletters in de weer

gr. douwe
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Daan88
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Daan88 » di 20 mei, 2008 20:16

Wie heeft er misschien een foto met een chassisnummer op de plaats tussen de dorpel en de bijrijdersstoel, ik kan ook de mijne niet echt vinden.. :lol:

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 20 mei, 2008 20:45

Daan88 schreef:Wie heeft er misschien een foto met een chassisnummer op de plaats tussen de dorpel en de bijrijdersstoel, ik kan ook de mijne niet echt vinden.. :lol:
Kijk eens onder de moterkap onder je rechter cilinderkop. Wedden dat ie daar staat.

De bodemplaat komt niet zo vaak voor. Alleen bij enkele eenden uit 1987 meen ik. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Daan88
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Daan88 » di 20 mei, 2008 20:53

Zal eens kijken! maar op het kenteken staat wel dat hij daar moet staan (naast de stoel) owja mijne is van '87 :P

Plaats reactie