Na het terugplaatsen van de versnellingsbak en het motorblokje er weer op aangesloten, leek het dat de "bak" niet meer functioneerde. De deksel is er van af geweest, misschien iets ontregeld? Ik ben een paar avonden aan het puzzelen geweest, steeds als ik de bak in een versnelling zette en draaide aan de assen, liep het vliegwile niet mee. Teneinde raad opnieuw de zaak er uit gehaald, niets bijzonders kunnen ontdekken, gisteravond m'n rug weer overbelast met het inbouwen van dat alles, nog geen resultaat. Diep teleurgesteld in de te late avond maar een glas wijn er bij genomen en droevig zitten staren naar de machinekamer van m'n Dyane. Opeens wist ik het, leve de wijn ?, nooit meer gedacht aan de werking van het differencieel, één as vastgezet, de andere draaien en ja hoor de rest ook.
Hoe dom kan een mens zijn.
Vriendelijke groet,
Roel
dommigheid
-
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Re: dommigheid
Waar alcohol niet al goed voor is!
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
Zo had ik laatst inene een ingeving waarom een voor mijn deur gestrande 2cv ineens uitviel. Had alles onder de kap nagekeken voor die vrouw, eend vervolgens maar geparkeerd. En ik moest toch weten wat het kon zijn. Een uurtje later: misschien wel een draadje van het contactslot afgevallen. Et voila... eend deed het weer!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Herkenbaar!! had ik ook!!Roel van de wal schreef:Na het terugplaatsen van de versnellingsbak en het motorblokje er weer op aangesloten, leek het dat de "bak" niet meer functioneerde. De deksel is er van af geweest, misschien iets ontregeld? Ik ben een paar avonden aan het puzzelen geweest, steeds als ik de bak in een versnelling zette en draaide aan de assen, liep het vliegwile niet mee. Teneinde raad opnieuw de zaak er uit gehaald, niets bijzonders kunnen ontdekken, gisteravond m'n rug weer overbelast met het inbouwen van dat alles, nog geen resultaat. Diep teleurgesteld in de te late avond maar een glas wijn er bij genomen en droevig zitten staren naar de machinekamer van m'n Dyane. Opeens wist ik het, leve de wijn ?, nooit meer gedacht aan de werking van het differencieel, één as vastgezet, de andere draaien en ja hoor de rest ook.
Hoe dom kan een mens zijn.
Vriendelijke groet,
Roel
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ja ja ja, ik ook...leo top schreef:Herkenbaar!! had ik ook!!
(Natuurlijk wisten jullie al dat er nog veel meer dommigheden hier staan:)
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=552 ... highlight=
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]