Eend blijft starten!
Eend blijft starten!
Hallo kenners,
Toen ik deze week mijn eendje uit 1985 wilde starten bleef ze maar doorstarten. De sleutel was ook niet meer terug te draaien dus heb ik op goed geluk maar wat draadjes uit het contact getrokken.
De sleutel kan gewoon uit het slot, maar als de sleutel in het slot zit kan hij geen kant meer op.
De enige manier om te starten is het blauwe draadje aan te sluiten en als ze start dan het rode draadje snel het eruit te halen. Stoppen kan door het blauwe draadje eruit te halen.
Geen echt praktische oplossing, zeker niet s avonds als ik niets kan zien.
Ik ben wel handig met plamuren, schuren en andere cosmetische verbeteringen aan mijn eendje maar van techniek snap ik weinig,
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt,
Meike
Toen ik deze week mijn eendje uit 1985 wilde starten bleef ze maar doorstarten. De sleutel was ook niet meer terug te draaien dus heb ik op goed geluk maar wat draadjes uit het contact getrokken.
De sleutel kan gewoon uit het slot, maar als de sleutel in het slot zit kan hij geen kant meer op.
De enige manier om te starten is het blauwe draadje aan te sluiten en als ze start dan het rode draadje snel het eruit te halen. Stoppen kan door het blauwe draadje eruit te halen.
Geen echt praktische oplossing, zeker niet s avonds als ik niets kan zien.
Ik ben wel handig met plamuren, schuren en andere cosmetische verbeteringen aan mijn eendje maar van techniek snap ik weinig,
Wie kan me helpen?
Alvast bedankt,
Meike
Re: Eend blijft starten!
Je contactslot is wat gaar. Om precies te zijn de contactrol onderaan je contactslot. Even een nieuwe regelen (5-10 euro).
La vie est belle.
Mijn contactslot is ook gaar... Eerst wou ie wel nog contact geven en niet meer starten, nu doet ie helemaal niets meer...
Ik rij nu rond "like in the movies" waar ik twee draden aan elkaar koppel en de draad naar de startmotor hou ik daar dan even tegen om te starten.
Ooit zal ik mijn contactrol wel eens vervangen, maar het schijnt is dat een iets of wat delicate zaak. Naar wat ik heb gehoord kan je vrij eenvoudig het ding naar de "ballen" helpen...
Groeten,
Niels R.
Ik rij nu rond "like in the movies" waar ik twee draden aan elkaar koppel en de draad naar de startmotor hou ik daar dan even tegen om te starten.
Ooit zal ik mijn contactrol wel eens vervangen, maar het schijnt is dat een iets of wat delicate zaak. Naar wat ik heb gehoord kan je vrij eenvoudig het ding naar de "ballen" helpen...
Groeten,
Niels R.
Eend blijft starten
Kan iemand me vertellen hoe ik de contactrol kan vervangen of waar ik hierover informatie kan vinden?
Alvast bedankt,
Meike
ps. al mijn hele leven een vrouw dus geen hij!
Alvast bedankt,
Meike
ps. al mijn hele leven een vrouw dus geen hij!
Re: Eend blijft starten
Oops, mijn grote escuses.Meike schreef:Kan iemand me vertellen hoe ik de contactrol kan vervangen of waar ik hierover informatie kan vinden?
Alvast bedankt,
Meike
ps. al mijn hele leven een vrouw dus geen hij!
Er valt weinig te informeren over de contactrol. Het is het onderste (plastic) gedeelte van je contactslot. Het zit vast met slecht 1 clip, die zit er helemaal om heen. Clip loswippen (sprint weg), contactrol is los. Onthoud de stand van bedrading en de stand van de contactrol. Kijk even welke kant op aan en uit is zodat je hem er straks in de goede positie weer op kan zetten. 2 minuten werk.
Een contactrol is verkrijgbaar bij de 2cv-specialist.
La vie est belle.
Contactslot, wat is dat?
Mijn rode eendje heeft ook zo'n ding ... meer charmes heeft mijn zwarte Dyane waar het starten lekker met een startknop moet gebeuren!
Ik heb gehoord dat dat bij dit bouwjaar ('69) eigenlijk met een touwtje hoorde te gebeuren, ik heb nog wel het haakje en het gat in het schutbord ... leek me ook wel grappig. Heeft iemand dat nog?
Mijn rode eendje heeft ook zo'n ding ... meer charmes heeft mijn zwarte Dyane waar het starten lekker met een startknop moet gebeuren!
Ik heb gehoord dat dat bij dit bouwjaar ('69) eigenlijk met een touwtje hoorde te gebeuren, ik heb nog wel het haakje en het gat in het schutbord ... leek me ook wel grappig. Heeft iemand dat nog?
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 417
- Lid geworden op: do 8 apr, 2004 15:58
- Locatie: groningen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Ik heb ong. ut zelfde probleem!
Ik heb ook al geinfomeerd naar de prijs van een contactslot.
Nieuw orgineel kost dat ong. 150 euro.
Imitatie schijnt niet te bestaan.
Mijn slot kan ik nog gewoon bewegen ik bedoel dus: sleutel er in op contact
zetten en starten en weer terug en er uit. Maar als ik al mijn draadjes aansluit dan blijft hij altijd starten. dus ik doe ook altijd met de draadjes starten.
OH JAAW Je moet niet je sleutel vergeten te gebruiken, want anders wil je weg rijden en dan springt ie in een keer in het stuurslot, kan best link zijn!!
is het dan ook de contactrol of heel het slot?
Ik heb ook al geinfomeerd naar de prijs van een contactslot.
Nieuw orgineel kost dat ong. 150 euro.
Imitatie schijnt niet te bestaan.
Mijn slot kan ik nog gewoon bewegen ik bedoel dus: sleutel er in op contact
zetten en starten en weer terug en er uit. Maar als ik al mijn draadjes aansluit dan blijft hij altijd starten. dus ik doe ook altijd met de draadjes starten.
OH JAAW Je moet niet je sleutel vergeten te gebruiken, want anders wil je weg rijden en dan springt ie in een keer in het stuurslot, kan best link zijn!!
is het dan ook de contactrol of heel het slot?
2cv Vert Bambou '79
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Mijn slot is ook kapot, (stuurslot)Green-Duckman schreef:OH JAAW Je moet niet je sleutel vergeten te gebruiken, want anders wil je weg rijden en dan springt ie in een keer in het stuurslot, kan best link zijn!!
is het dan ook de contactrol of heel het slot?
daarom zit er nu een 2e op
het ouwe MET sleutel om de boel niet te laten blokkeren,
en het nieuwe voor contact+startmotor...
1977 Mehari
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Heb je dan een universeel contact slot ingebouwd?
Zo ja waar en wat kost dat dan!
of heb je een orgineel slot gebruikt?
want dan kan je toch net zo goed vervangen door dat nieuwe?
Ben je wel eens die sleutel in je orginele contactslot vergeten?
Ik heb dat wel eens gehadm, das link joh!
ik reed weg bij de brouwersdam, ik kon bijna recht de weg op rijden maar toen ik iets bij wou sturen schoot hij in het slot. Toen moest ik keihard op de rem (gelukkig heel veel ruimte op en naast de weg) toen heb ik toch maar ff de sleutels uit de koffer gehaald.
Nu vergeet ik ut nooit meer!
Wel lachen hoor achteraf!
Zo ja waar en wat kost dat dan!
of heb je een orgineel slot gebruikt?
want dan kan je toch net zo goed vervangen door dat nieuwe?
Ben je wel eens die sleutel in je orginele contactslot vergeten?
Ik heb dat wel eens gehadm, das link joh!
ik reed weg bij de brouwersdam, ik kon bijna recht de weg op rijden maar toen ik iets bij wou sturen schoot hij in het slot. Toen moest ik keihard op de rem (gelukkig heel veel ruimte op en naast de weg) toen heb ik toch maar ff de sleutels uit de koffer gehaald.
Nu vergeet ik ut nooit meer!
Wel lachen hoor achteraf!
2cv Vert Bambou '79
Blijft starten
Ik rij al sinds juni dit jaar zonder sleutel in het contactslot rond en start met de draadjes . Het stuur is in al die maanden niet op het stuurslot gegaan.
Heb ik nu een unieke eend of een bijzonder probleem.
De contactrol heb ik nog steeds niet vervangen want het lijkt me knap ingewikkeld.
Vandaag had ik weer een ander probleem, het was te koud dus start mijn eendje niet. De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Of slaat even aan en daarna met veel gewiebel weer af.
Het was gelukkig lekker weer om te fietsen.
Meike
Heb ik nu een unieke eend of een bijzonder probleem.
De contactrol heb ik nog steeds niet vervangen want het lijkt me knap ingewikkeld.
Vandaag had ik weer een ander probleem, het was te koud dus start mijn eendje niet. De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan. Of slaat even aan en daarna met veel gewiebel weer af.
Het was gelukkig lekker weer om te fietsen.
Meike
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27