Shokdempertest en de Belgische keuring

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » di 8 apr, 2008 19:05

wel draai je co vijs helemaal terug. Dit wil zeggen je motor starten en stationair laten draaien wel zorgen dat hij warm staat he.
Je draait de vijs terug tot de geit stil valt. en dan een halve tot hele draai terug.
Draai hem rustig in en geef af en toe eens gas de 2cv gaat niet direct reageren op het indraaien.
onthou hoe de vijs stond (hoeveel je hem hebt ingedraaid en dan kan je hem terug goed zetten daarna.
Verder doe ik niets speciaal eigenlijk.
ik laat mijn lichten nog wel goed afstellen (hoogte) alvorens ik ga.
Laat dit doen wanneer de knop om ze hoger of lager te stellen ongeveer in het midden staat. dan kan je hem op de keuring altijd nog hoger of lager zetten als dit moet.
verder gewoon gaan en zien wat ze zeggen
robin
Succes

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » di 8 apr, 2008 19:52

En nu de vertaling...
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » di 8 apr, 2008 23:41

gewoon co afstelschroef net zo ver indraaien totdat de motor afslaat en dan halve slag uit.

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Joos » di 8 apr, 2008 23:52

Hoi Ernieman!

Welkom als tweede Hasselaar op dit forum ;-)
Naar het schijnt is het keurstation in Heers (bij St-Truiden) wel een 2pk-vriendelijk keurcentrum... Zelf heb ik helaas nog geen 2pk-keur-ervaring.
1977 Mehari

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » vr 11 apr, 2008 10:24

Ik ga in hechtel eksel naar de keuring (Limburg). Dat is ook wel de laatste keer dat ik daar naartoe ga, ik ga eens in Diest proberen. Ik heb gehoord dat ze daar milder zijn. Ik moet zeggen dat ik het nog nooit heb meegemaakt dat ze mijn banden wilden oppompen voor de schokdempertest. Dit is de eerste keer dat ze dat deden, waarschijnlijk hadden ze geld nodig. Mijn moeder was de eerste keer gegaan omdat ik niet kon, ze zullen gedacht hebben: een vrouw in een oude auto, die mag nog een keer terugkomen.
Het probleem in Hechtel-eksel is dat de testbanken niet voldoen aan de normen.
We hebben ook problemen gehad met onze 2cv, als je de wagen opnieuw inschrijft zijn ze nog strenger. twee keer afgekeurd voor de schokdempers waarvan de tweede keer met gloednieuwe. en ze hebben ook nog moeilijk gedaan over de plaatsing van het chassis nummer ,achter de pasagierszetel want het is een azam 6 van 66, waardoor ze ook nog eens moeilijk deden over gelijkvormigheids atest.

uiteindelijk rijdt hij wel lekker rond en hadden ze bij de vorige keuring geen opmerkingen (wel vliegwiel onder het reserve wiel gelegd)

Ernieman
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ernieman » za 12 apr, 2008 08:31

en waar moet ik dan wel gaan?

M'n geitje staat nu in Hechtel. De Douane formaliteiten zijn al in orde, nu nog naar de keuring. Blijkbaar moet dat tegenwoordig met handelaarsplaten, dedju. Gaat me weer een rib kosten.
In Hechtel zitten idd een stelletje apen achter die keuring. Ze konden mij nog niet eens verder helpen toen ik daar met alle papieren van de douane aankwam.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » zo 13 apr, 2008 11:43

Ik heb gehoord van een collega dat ze op twee weken al twee diesels hebben kapot geblazen op de keuring. bij de CO2 meting diesel wagens die alleen korte afstanden doen doorgeven tot 4000 toeren, en dood.

Jheronimus
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jheronimus » zo 13 apr, 2008 17:07

Rare jongens die belgen

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door geit » ma 14 apr, 2008 20:17

Ga elk jaar met mijn geitje naar de Noorderlaan(Antwerpen),nog geen problemen gehad.Eind vorig jaar vroeg de keuring kerel zelf na een slechte test,hoeveel is uw voorgeschreven bandenspanning?Had net 2 nieuwe voorbanden dus dacht dat deze wel goed zouden staan.Maar Donckers had er wat veel druk op gezet.De man heeft ze zelf op 1,4 gezet,maar u moet wel zelf de ventieldopjes erop-en afzetten meneer.Zogezegd zo gedaan en hopla alles oke. :D

Ernieman
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ernieman » vr 25 apr, 2008 11:55

En natuurlijk ben ik vandaag afgekeurd... Ophanging vanachter was niet in orde... Verdoeme die #&ézakken toch...

Ernieman
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ernieman » di 6 mei, 2008 21:10

<nervous breakdown mode = on>

Het zijn Bandieten, ik zeg het u! stelletje burocratische minkukels...

Vandaag terug naar de keuring met nieuwe amortiseurs eronder, en weer afgekeurd. Ik zeg het u, het zijn een stel leugenachtige jongens daar in keurstation Hechtel. Geldwolven...
En nu? Als ik nu in Alken wordt goedgekeurd, dan klaag ik de hele boel aan.

<nervous breakdown mode = off>

:shock:

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door TimVS » di 6 mei, 2008 21:26

dat is echt lastig, welke banden heb je er op staan? naar het schijnt gaat de test positiever als je michelin radials van 125 gebruikt, en niet te hard zetten

geit
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door geit » di 6 mei, 2008 22:42

Wat je ook kan doen is wat extra gewicht in de koffer

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 6 mei, 2008 23:55

als je kan zekers met michelins gaan van banden .
al was het ff lenen van iemand .
deze dan om de vermelde spanning zetten zoals hier boven vermeld .
1,0 of 1,4 .

reden de wanden zouden zachter zijn mvn michelin en zouden ook nog een deel opvangen .
andere soorten banden zijn de zijwangen harder waardoor je meer stuitereffect krijgt op de test .
see you when you see me

Ernieman
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ernieman » wo 7 mei, 2008 07:03

Ja, ok, ik zou vanalles kunnen doen. Ik heb die auto ingevoerd vanuit Nederland. De Dag ervoor komt ie glansrijk door de keruing in Nederland, auto is altijd prima onderhouden en nu opeens zou er vanalles mis mee zijn?
De kloterij is gewoon dat je niet zelf naar de keuring kunt, maar dat dit met handelaarsplaten moet.
Ik hou jullie wel op de hoogte :)

Plaats reactie