Voorover hangen...?

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
ZKH Dinges van Oranjes
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 15:50
Locatie: Den Bosch

Voorover hangen...?

Bericht door ZKH Dinges van Oranjes » za 10 mei, 2008 11:11

Kweenie, maar het lijkt wel alsof m'n Eend steeds iets meer voorover gaat hangen. Bovendien lijkt ie zwaarder te sturen dan voorheen. :roll:
Vorig jaar is er een nieuw chassis onder gegaan, dus knikken kan het (haast) niet zijn. Banden zijn ook nieuw.
Als ik op de voorbumper ga staan en loslaat blijft ie ook niet lang doorschudden. Ook in snelle bochten breken we niet uit of zo (ondanks het zware sturen).
Wat-o-wat is het? Schokbrekers? Vering? Stuurinrichtingachtig iets?
Wijze tips, goede suggesties, slimme aanwijzingen, behulpzame handjes: ze zijn erg welkom!

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 10 mei, 2008 11:48

zijn de driehoeken tussen je voorspatborden en motorkap nog recht? als die naar buiten beginnen te buigen, dan is toch echt je chassis geknakt, hoewel dat niet mogelijk zou moeten zijn met een chassis van 1 jaar oud. is je chassis niet vervangen door een 2e hands exemplaar? want dat zware sturen in combinatie met naar voren hangen duidt toch op doorzakken.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

ZKH Dinges van Oranjes
Beginner
Beginner
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 18 jun, 2004 15:50
Locatie: Den Bosch

Bericht door ZKH Dinges van Oranjes » za 10 mei, 2008 12:12

Dank voor je reactie en tja, dat was ook mijn angst.
Maar de driehoekjes staan nog kaarsrecht, en het chassis ziet er (op het oog) nog als nieuw uit. En dat was het vorig jaar ook: een nieuw chassis.

Het is dus (gelukkig) iets anders...

Nou kan dat zware sturen ook 'beleving' zijn: ik rijd sinds kort ook in een Volvo-tank met stuurbekrachting. Daarna stuurt alles zwaar. Zelfs een 2CV.

Dan toch misschien schokbrekers? Hoe controleer ik dat? Moet er iets te zien zijn?

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » za 10 mei, 2008 12:18

dan eerder je trekstangen, die bepalen de wagenhoogte voor (en achter).
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 mei, 2008 12:49

en het is niet je voetenbak die slecht is, waardoor je koets over je chassis heen zakt?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 11 mei, 2008 12:22

nieuw chassis, misschien zitten je traverse bouten los.

patex
Beginner
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 8 dec, 2006 20:27
Locatie: staden

Bericht door patex » do 29 mei, 2008 21:29

ik heb ook eens een zwaar sturende geit gehad na het plaatsen van een nieuwe voortrein. een paar weken mee rondgereden tot ik het kotsbeu was.
Het waren die kleine stuurstangetjes die "gewongen stonden". Ik heb ze gewoon eens gelost en dan terug geplaatst en mijn geit stuurde als nieuw!
opgekrikt stuurde ze perfect, maar als ze op haar poten stond was het gedaan met de pret. Ik zou dit eens proberen!

Wiebe
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 243
Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 09:01
Locatie: Brugge, België
Contacteer:

Bericht door Wiebe » vr 30 mei, 2008 13:04

backfire schreef:nieuw chassis, misschien zitten je traverse bouten los.
Check dat maar eens grondig, ik zat overlaatst met gebroken traverse bouten (geknakt tijdens het rijden). Geen verdere schade opgelopen maar toch goed geschrokken toen ie linksvoor plots door z'n pootjes ging!

Plaats reactie