2cv pick-up
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
stoelen vastmaken.....wat is het slimst...ik ben nog steeds bezig met mijn pick-up. Nou is er weinig ruimte natuurlijk in die auto. En volgens mij kun je niet eerst die slede waar je stoel aan vast zit vastmaken en dan de stoelen erin zetten. Ik heb geen ruimte erachter om ze er in te krijgen. omdat het een pick-up is .
Naar mijn vermoeden, moet je de stoelen los er in zetten..die sledes eronder wurmen en dan die sledes vast zetten. Wie kan mij hier een tip in geven.
Trouwens, ik heb twee buitenste sledes, maar welke hoort waar...hoe moeten ze dus zitten. Voor ik alles monteer en ik ze er verkeerd op zet..
Ook even een vraag over de gordels..is er ergens een site waar ik kan zien hoe je die exact vast kan zetten en hoe ik kan zorgen dat de gordel uit de houder kan komen. Nu blijft hij op de rem slaan..
Naar mijn vermoeden, moet je de stoelen los er in zetten..die sledes eronder wurmen en dan die sledes vast zetten. Wie kan mij hier een tip in geven.
Trouwens, ik heb twee buitenste sledes, maar welke hoort waar...hoe moeten ze dus zitten. Voor ik alles monteer en ik ze er verkeerd op zet..
Ook even een vraag over de gordels..is er ergens een site waar ik kan zien hoe je die exact vast kan zetten en hoe ik kan zorgen dat de gordel uit de houder kan komen. Nu blijft hij op de rem slaan..
Voer eendjes, geen oorlog
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Op de rem slaan doen ze heel snel, zeker als ze nog niet vast zitten, maar je moet je bijna verticaal houden [je hoort ook een soort klikje als je 'm goed hebt]
Verder gewoon de gordelrol tegen de dorpel, het "hangpunt" op de b-stijl en het andere ophangpunt moet achterin vastgezet worden aan zowel de vloer [via een ankerplaatje] als aan de dorpel, via hetzelfde ankerplaatje. Moet goed komen, heel moeilijk is 't niet Voor het ophangpunt zelf heb je alleen wel een andere bout, die niet getapt is tot het einde, zodat ie kan schommelen.
Stoelen: de passagiersstoel krijg ik er voorlangs nog wel uit, de bestuurdersstoel alleen als je het stuur zou demonteren. Maar probeer de bank van een besteleend, die kun je naar voren klappen en eruit halen als ik me niet vergis
Verder gewoon de gordelrol tegen de dorpel, het "hangpunt" op de b-stijl en het andere ophangpunt moet achterin vastgezet worden aan zowel de vloer [via een ankerplaatje] als aan de dorpel, via hetzelfde ankerplaatje. Moet goed komen, heel moeilijk is 't niet Voor het ophangpunt zelf heb je alleen wel een andere bout, die niet getapt is tot het einde, zodat ie kan schommelen.
Stoelen: de passagiersstoel krijg ik er voorlangs nog wel uit, de bestuurdersstoel alleen als je het stuur zou demonteren. Maar probeer de bank van een besteleend, die kun je naar voren klappen en eruit halen als ik me niet vergis
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
- mooieendje
- Gebruiker
- Berichten: 64
- Lid geworden op: do 27 jul, 2006 19:44
oh kijk backfire...daar kan ik wat mee..ik zag mijzelf al helemaal over de stoelen heen gehangen de sledes vast zetten...daar schijn je wel lenig van te worden, maar niet mijn hobby..
Die gordelrol thomaas heb ik inderdaad niet tegen de dorpel..ik kwam een foto tegen waarbij ik dus zag wat ik verkeerd heb gedaan..
die andere gordel heb ik er ook uit gekregen..na vele pogingen...
Het komt goed..straks verder....bedankt voor jullie reactie..!!!
Die gordelrol thomaas heb ik inderdaad niet tegen de dorpel..ik kwam een foto tegen waarbij ik dus zag wat ik verkeerd heb gedaan..
die andere gordel heb ik er ook uit gekregen..na vele pogingen...
Het komt goed..straks verder....bedankt voor jullie reactie..!!!
Voer eendjes, geen oorlog
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
na plannen om een monsterduck te maken of een cabrio pick up (youri the blacksmith was me voor) ben ik er nu uit. volgende week haal ik een kraan van een oldtimer takelwagentje op (zo'n 2,5 meter lang en 200 kilo) zodat ik de allereerste 2cv takelwagen kan maken.
dus een pick up met in plaats van de laadbak de kraan. hoop dat' ie niet omlazert in de eerste de beste bocht .
dus een pick up met in plaats van de laadbak de kraan. hoop dat' ie niet omlazert in de eerste de beste bocht .
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
zo, de afspraak is gemaakt, morgen ga ik de kraan ophalen. ik heb het vermoeden dat hij wat groter is dan ik denk met een lengte van 2,50 meter en een voet van 120 bij 80 centimeter .
de huidige eigenaar vond hem te groot voor zijn ford bronco :
voorbeeld van een bronco:
maar ik ben eigenwijs en haal 'm toch op. de slijptol kan er altijd in om hem wat te downsizen.
de huidige eigenaar vond hem te groot voor zijn ford bronco :
voorbeeld van een bronco:
maar ik ben eigenwijs en haal 'm toch op. de slijptol kan er altijd in om hem wat te downsizen.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
ik heb het blok met staaldraad gedemonteerd, weegt alleen al 37 kilo .
wat is een goede manier om deze kraan op de eend te schroeven? ik zit te denken aan dezelfde constructie als waarmee de assen bevestigd zijn. zijn die los te krijgen? of heeft iemand een briljant idee?
wat is een goede manier om deze kraan op de eend te schroeven? ik zit te denken aan dezelfde constructie als waarmee de assen bevestigd zijn. zijn die los te krijgen? of heeft iemand een briljant idee?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
als je dit wil plaatsen zou ik het zekers doen zoals de achter as vast zit .
door het chassis heen helemaal , en langs beide kanten van de benen van het chassis .
buiten en binnenkant dat de armen van het chassis niet gaan wringen ,en dan aan de onderkant van het chassis 2 profielen , en die met elkaar verbinden .
een soort van raam aan de onderkant van het chassis en een kruis er in .
snap je het een beetje , anders leg ik het wel ff uit op waggel ?
door het chassis heen helemaal , en langs beide kanten van de benen van het chassis .
buiten en binnenkant dat de armen van het chassis niet gaan wringen ,en dan aan de onderkant van het chassis 2 profielen , en die met elkaar verbinden .
een soort van raam aan de onderkant van het chassis en een kruis er in .
snap je het een beetje , anders leg ik het wel ff uit op waggel ?
see you when you see me