spuiten

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Plaats reactie
wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

spuiten

Bericht door wouter87 » za 10 mei, 2008 17:40

ik heb een klein probleempje. ik heb onlangs mijn spatbord gerestaureerd en opnieuw gespoten. nu was het resultaat na het spuiten heel veel bultjes en dikke verf leek een beetje op latex. echter was de kleur wel prima. nu dacht ik dat ik dit nog moest schuren en polijsten en dat het dan wel goed zou komen. dus eerst het hele spatboord glad gemaakt met 400 nat vervolgens 1000 nat en dan polijsten met commandant 4 nu blijft de lak dof. wat heb ik verkeerd gedaan met spuiten of met de nabewerking?
C'est une bonne voiture

OnsEendje2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
Locatie: Zandvoort

Bericht door OnsEendje2 » za 10 mei, 2008 20:07

Heb je de transportlak laten zitten?
Geen eend, geen onderschrift :(
Verkocht: OnsEendje: 2cv6 Special

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » za 10 mei, 2008 20:58

is no4 die groene?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

jeroentje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 260
Lid geworden op: ma 23 jan, 2006 18:09
Locatie: eindhoven

Bericht door jeroentje » za 10 mei, 2008 22:16

dyane_maniac schreef:is no4 die groene?
Yep

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » za 10 mei, 2008 22:53

ik heb eerst alles bijgewerkt geplamuurd, geprimerd en vervolgens gespoten. daarna schuren 400 daarna 100 en daarna commandant. nu heb ik wel een mooi egale kleur maar die is gewoon mat. ik kan mezelf er niet in zien terwijl dat in de rest van de auto wel kan.
C'est une bonne voiture

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 11 mei, 2008 00:12

ikzelf heb een keer mn polyester bootje zo onder handen genomen maar dan met korrel 1200 en dan commandant. was wel een pokkewerk. heel veel schuren en daarna nog meer polijsten. dat laatste gedaan met een excentrisch roterende schuurmachine met polijstschijf
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5838
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 11 mei, 2008 12:10

wouter met de hand geschuurt of met het machine. Verder kun je betere polijstmiddelen vinden, zeker voor 2k lak. En inderdaad probeer eerst eens met korrel 2000 nat.

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » ma 12 mei, 2008 00:10

2000 nat en dan de lak polijsten!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 12 mei, 2008 11:57

ik zal er eens foto's van maken.
C'est une bonne voiture

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 12 mei, 2008 12:26

ik heb met de hand geschuurd. ik heb als laatste alles in de was gezet. nu zie ik dat er echt allemaal hele kleine witt puntjes in de lak zitten ik denk van de was die in de kleine oneffenheden in de lak zitten. ik ben zelf de hele tijd bang dat ik teveel schuur en dat ik dadelijk door de lak heen ga met polijsten of met schuren. kan dit het geval zijn of moet ik het dan heel bont maken er zitten +- vier dikke lagen verf op.
C'est une bonne voiture

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 12 mei, 2008 12:29

Nee hoor je zit er zo doorheen eigenlijk

Maar hoe is je voorwerk geweest dan? dat is namelijk het allerbelangrijkste: supergoed schuren voor je m in de verf zet, dan volledig stofvrij maken. én een goede compressor gebruiken, niet een die geen constante stroom heeft of vocht uitspuit

400 is trouwens nog best wel grof voor na het spuiten. En voor je alles uit elkaar haalt, probeer nog eens blanke lak eroverheen te spuiten [dan wel op een stukje waar je het niet direct ziet, voor als het niets helpt: de binnenkant van je spatbord ofzo]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

wouter87
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 372
Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
Locatie: Echt

Bericht door wouter87 » ma 12 mei, 2008 13:07

het voorbewerken heeft bestaan uit goed schuren plamuren schuren plamuren primeren dat is de voorbewerking geweest natuurlijk alles goed ontvet.
C'est une bonne voiture

thomaaas
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2861
Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
Locatie: Eindhoven de geksteeeh

Bericht door thomaaas » ma 12 mei, 2008 13:58

Ok en je hebt ook goede compressor/spuitinstallatie neem k aan? Want als er vocht in je lak zit heb je een probleem, dan krijg je misschien je blaasjes nog wel weg, maar je hebt geen goede roestbescherming. Maak anders ff een foto ;)
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break

Wouterr
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door Wouterr » ma 12 mei, 2008 20:58

Je kan ook proberen om je laatste laklaag met blanke lak te doen, dan krijg je je glanslaag.
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl

gerard560
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 316
Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
Locatie: spijkenisse

Bericht door gerard560 » ma 12 mei, 2008 21:51

wouter87 schreef:ik heb met de hand geschuurd. ik heb als laatste alles in de was gezet. nu zie ik dat er echt allemaal hele kleine witt puntjes in de lak zitten ik denk van de was die in de kleine oneffenheden in de lak zitten. ik ben zelf de hele tijd bang dat ik teveel schuur en dat ik dadelijk door de lak heen ga met polijsten of met schuren. kan dit het geval zijn of moet ik het dan heel bont maken er zitten +- vier dikke lagen verf op.
oke die witte puntjes komt omdat je 4 dikke lagen er op heb gedaan de verdunning word dan ingesloten en moet er toch uit dus geknapte luchtbelletjes vakterm noemen ze dit pinholes
400 is te grof zeker als je daarna verder gaat met 1000 krijg je zeker geen glans op
ik raad je aan schuur je scherm weer opnieuw met 400 liefst dat die puntjes helemaal weg zijn en zet er 2 lagen verf op en 2 gesloten lagen niet te dik wacht intussen ongeveer 10 minuutjes dat je de lak tijd geeft om zijn verdunning te laten verdampen

blanke lak is ook een optie maar die witte puntjes blijf je dan houden

mvg gerard

Plaats reactie