spuiten
spuiten
ik heb een klein probleempje. ik heb onlangs mijn spatbord gerestaureerd en opnieuw gespoten. nu was het resultaat na het spuiten heel veel bultjes en dikke verf leek een beetje op latex. echter was de kleur wel prima. nu dacht ik dat ik dit nog moest schuren en polijsten en dat het dan wel goed zou komen. dus eerst het hele spatboord glad gemaakt met 400 nat vervolgens 1000 nat en dan polijsten met commandant 4 nu blijft de lak dof. wat heb ik verkeerd gedaan met spuiten of met de nabewerking?
C'est une bonne voiture
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ikzelf heb een keer mn polyester bootje zo onder handen genomen maar dan met korrel 1200 en dan commandant. was wel een pokkewerk. heel veel schuren en daarna nog meer polijsten. dat laatste gedaan met een excentrisch roterende schuurmachine met polijstschijf
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
ik heb met de hand geschuurd. ik heb als laatste alles in de was gezet. nu zie ik dat er echt allemaal hele kleine witt puntjes in de lak zitten ik denk van de was die in de kleine oneffenheden in de lak zitten. ik ben zelf de hele tijd bang dat ik teveel schuur en dat ik dadelijk door de lak heen ga met polijsten of met schuren. kan dit het geval zijn of moet ik het dan heel bont maken er zitten +- vier dikke lagen verf op.
C'est une bonne voiture
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Nee hoor je zit er zo doorheen eigenlijk
Maar hoe is je voorwerk geweest dan? dat is namelijk het allerbelangrijkste: supergoed schuren voor je m in de verf zet, dan volledig stofvrij maken. én een goede compressor gebruiken, niet een die geen constante stroom heeft of vocht uitspuit
400 is trouwens nog best wel grof voor na het spuiten. En voor je alles uit elkaar haalt, probeer nog eens blanke lak eroverheen te spuiten [dan wel op een stukje waar je het niet direct ziet, voor als het niets helpt: de binnenkant van je spatbord ofzo]
Maar hoe is je voorwerk geweest dan? dat is namelijk het allerbelangrijkste: supergoed schuren voor je m in de verf zet, dan volledig stofvrij maken. én een goede compressor gebruiken, niet een die geen constante stroom heeft of vocht uitspuit
400 is trouwens nog best wel grof voor na het spuiten. En voor je alles uit elkaar haalt, probeer nog eens blanke lak eroverheen te spuiten [dan wel op een stukje waar je het niet direct ziet, voor als het niets helpt: de binnenkant van je spatbord ofzo]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Je kan ook proberen om je laatste laklaag met blanke lak te doen, dan krijg je je glanslaag.
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 316
- Lid geworden op: za 23 feb, 2008 22:09
- Locatie: spijkenisse
oke die witte puntjes komt omdat je 4 dikke lagen er op heb gedaan de verdunning word dan ingesloten en moet er toch uit dus geknapte luchtbelletjes vakterm noemen ze dit pinholeswouter87 schreef:ik heb met de hand geschuurd. ik heb als laatste alles in de was gezet. nu zie ik dat er echt allemaal hele kleine witt puntjes in de lak zitten ik denk van de was die in de kleine oneffenheden in de lak zitten. ik ben zelf de hele tijd bang dat ik teveel schuur en dat ik dadelijk door de lak heen ga met polijsten of met schuren. kan dit het geval zijn of moet ik het dan heel bont maken er zitten +- vier dikke lagen verf op.
400 is te grof zeker als je daarna verder gaat met 1000 krijg je zeker geen glans op
ik raad je aan schuur je scherm weer opnieuw met 400 liefst dat die puntjes helemaal weg zijn en zet er 2 lagen verf op en 2 gesloten lagen niet te dik wacht intussen ongeveer 10 minuutjes dat je de lak tijd geeft om zijn verdunning te laten verdampen
blanke lak is ook een optie maar die witte puntjes blijf je dan houden
mvg gerard