silverduck krijgt/word een muziekdoosje!!!!

Aansluiten van een radio, extra luidsprekers, versterkers, etc.
silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

silverduck krijgt/word een muziekdoosje!!!!

Bericht door silverduck » zo 11 mei, 2008 15:35

zoals de text het al zegt gaat mijn aca een lekker muziekje krijgen gisteren begonnen met inbouwen van 4x90w pioneer ronde 3 weg speakers net boven/achter mijn hoofd.
deze gaan als alles strax compleet af is gevoed worden door een 520w 4 kanaals versterker....
voor de bas heb ik liggen 2x12" kicker welke zijn voeding gaat krijgen over een monoblock uiteraard ook van kicker....
alles ga ik voeden door een 2e accu en een opgefokte dynamo....
als radio heb ik nu nog een alpine maar miss wordt dat ooit nog anders omdat deze overslaat op drempels ed.....
groetjes rens
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 11 mei, 2008 18:47

je had mij toch ook een pm gestuurd?
Had je die nog gekregen? omdat ik niets meer terug hoorde?

Maar, ik zou "even" testen of die speakers boven/naast je hoofd wel ok gaan klinken.

1. omdat je heel dicht bij de een zit en ver bij de ander, zal je of je balance moeten stellen om stereo te krijgen of wellicht de ene wat meer van je af en de ander naar je toe laten spelen.

2. de tweeters die op een ovaal zitten zijn over het algemeen vrij gemeen in het hoog. Als dat dan versterkt dicht bij je hoofd zit, zul je daar heel snel heel moe van worden.

Verder, ik ben natuurlijk nieuwsgierig naar plaatjes van de bouw enz.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » zo 11 mei, 2008 19:01

@spookeend uhhhm heb jij mijn re niet gehad dan????
maar ik heb wel wat foto`s van de eerste bouw maar hoe plaats je die hier???ook heb ik al foto`s van mijn aca....
heb het nu spelend maar zonder versterker en om eerlijk te zeggen vind ik het best heel goed/hard gaan hoor wil nog wel een soort van kist bouwen achter deze 4 ronde jongens omdat ik denk dat de (laad) ruimte van de aca te groot is om een volle klank te ontwikkelen....
:maffia:
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » ma 12 mei, 2008 08:36

nope, geen re gezien........

Maaruh, 4 ronde jongens? je had het eerst over 2 10 inchjes?

Als je pix hebt, stuur ze dan maar via mail mijn kant op, dan zet ik ze wel ff online.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » wo 14 mei, 2008 20:43

eens kijken lukt het zo???
Afbeelding
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » wo 14 mei, 2008 20:49

ok ja dus zal ik meteen de installatie plannen laten zien haha
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
dat is een beetje een idee post weer well foto`s als het verder "af"is
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » wo 14 mei, 2008 22:00

maar jullie reactie`s ,tips en/of opmerkingen zijn welkom!!!!
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 14 mei, 2008 22:17

Jij gaat echt gek worden van de hoge tonen, 4 tweets naast je hoofd??

Ow, enuh, leg wel een doorvoer rubber om die 2 keer + (10 mm2???) want anders blijf je zekeringen vervangen.

En, als je een multie meter hebt, meet dan eens wat er op de aansluiting van je sub staat.

Uitleg: multie meter op weerstand (ohm) zetten rode op de rode en zwarte op de zwarte, en dan kijken waar die op komt, de weerstand. Volgens mij zijn je woofers c12's (kicker comp serie) en die zijn 250 rms per stuk, maar mogen wel wat sap hebben. Je ampje doet 400 op 2 ohm (bij 14,4 volt helaas). Dat zou dus in houden dat je de 4 ohms versies moet hebben en dat ze correct in de kist aangesloten moeten zitten om de 400 watt uit de amp te halen.

Greatnix Spookeend
Laatst gewijzigd door Spookeend op wo 14 mei, 2008 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » wo 14 mei, 2008 22:22

jaja denk zelfs dat ik ze ook even netjes in slang leg zodat ze niet op het plaat gaan schuren.....
tot nu toe vind ik ze nog niet hinderlijk maar anders schakel ik miss nog wel een paar tweeters uit maar vind wel dat het niet enkel bas moet zijn maar ook veel hoog en mid als je ook veel bas hebt.....
denk er ook over om mijn tullip kabels in de snakeskin te leggen of in de (vijver)slang of in het pvc ofzo....
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » wo 14 mei, 2008 22:41

nou, ehm.........

ik snap dat je graag een evenwicht wilt in je geluidsbeeld, dus, een overall goed geluid, maar meer speakers zegt niet meteen beter geluid, of in dit geval een beter evenwicht.

Je mag wel een keer komen zitten in mijn eend, kun je horen wat 1 set kan doen als je het goed inbouwt en afstelt.

Zijn die coaxen ook ingebouwd in een gesloten kist? of is die open aan de achterkant? En, zijn ze "gescheiden" van elkaar, omdat het 2 verschillende types en merken zijn

Ow, en de vorige post had ik nog geedit

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » wo 14 mei, 2008 22:50

Zoals je het nu gemonteerd hebt, komt de muziek alleen van achteren. Dit is eigenlijk best krom, want je gaat ook niet met je rug naar een concert toestaan. Ik zou een setje van die coaxen beter in je dashboard kunnen bouwen. Zo komen de hoge tonen van voren en krijg je dus een beter muziekbeeld. Hoge tonen zijn richtingsgevoelig. Lage tonen hebben dit veel minder en kunnen dan van achteren komen.
Zoals Spookeend al zegt, meer is zeker niet beter. Die andere 2 coaxen zou je achterin kunnen monteren, maar ik zou ze zelf niet snel boven mijn hoofd willen hebben, maar wat verder van me af. Achterin de hoek lijkt me beter. Deze vullen namelijk alleen maar.

In principe is een coax setje of nog beter een composetje voor al voldoende en dan je basskist achter.
Achterin kun je dan nog een setje ovalen ofzo planten voor de vulling, maar dit is zeker niet nodig.

Suc6. Ben benieuwd hoe hard het straks knalt. Ik heb zelf ook zo'n kicker maar dan een 10inch in mijn eend liggen en die knalt best goed.

Meer info over je sub:

Kicker C124 12" COMP
Power handling: 300W max
Power handling: 150W RMS
Gevoeligheid: 88.6 dB/W/m
Frequentiebereik: 27-500 Hz
spreekspoel: 4 ohm
Inbouwdiepte: 14 cm
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » do 15 mei, 2008 07:00

hoi hoi er komt zeker nog een compo bij van voor.
ook word er nog een kist gemaakt achter de 4 pioneers.
deze gaan op een 4 kanaler spelen en dus met zijn allen los zonder "last"van elkaar te hebben....
het subje is in de kist zo aangesloten dat het op 2 ohm werkt.....(is een complete set van kicker)
maar ben zelf ook well benieuwd en vind ik het nix gooi ik alles weer om haha
groetjes rens
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » do 15 mei, 2008 09:42

Ik vraag me af of je die 4 pioneers dan moet houden??? :roll:

Met een goede composet voor en die Kickers achterin kom je al een heel eind.
Zoals ik al zei, kun je dan je beste coaxen beter achterin de bak plaatsen ter opvulling. Zoals Spookeend al zei, nu "verkrachten" ze eerder je geluidsbeeld.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 15 mei, 2008 10:15

die 2 x 12 gaat wel knallen hoor, no worries there.

Als je er ook nog een compo bij gaat zetten, dan "moeten" er of 2 coaxen uit, of een ampje bij. Want als je 2 coaxen gaat aansluiten op 1 van de 4 kanalen van je 4 kanaler, moet je wel zeker zijn dat ie dat kan.

Met de spullen die je nu hebt, zou je evt. als volgt te werk kunnen gaan. Zet de beste van de 2 sets voorin, in de deur (ik weet niet hoeveel ruimte je hebt in een ACA deur?) desnoods gesloten in een klein kistje. (als je uitleg wilt waarom, ik hoor het wel)

Die zou je dan "hard" kunnen laten spelen, iets hoger filteren (zeg vanaf 100 hz) en dan die andere wat verder achterin, of direct achter de voorstoelen. En dan de tweeter niet aansluiten en die puur als kick laten spelen (dus tot 100 hz) Dan pak je daar je kick goed van (is niet zo heel richtings gevoelig) Goed gesloten kistje (of evt kijken met een heel klein poortje) De subs pakken dan de rest op. Omdat het gepoort speelt, zou ik die niet hoger laten spelen dan 70 hz, anders zullen ze waarschijnlijk moeite gaan hebben om de rest bij te houden met snellere klappen.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

silverduck
Beginner
Beginner
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 28 apr, 2008 19:23
Locatie: sint willebrord

Bericht door silverduck » do 15 mei, 2008 16:32

hmm in een aca deur heb je eigenlijk geen ruimte dat was nl eerst ook mijn bedoeling maar helaas past niet en anders komen ze te ver naar buiten als je met ringen een opbouw op het deurpaneel gaat maken.....
miss neem ik de tweets vd pioneers well gewoon alle 4 los en laat ik die idd gewoon als kick spelen en dan mijn compo als hoge tonen moeten we even kijken als alles erin zit en een ampje erbij....zie het probleem niet haha moet ik alleen even kijken of ik nog wat leuks heb liggen haha.
maar moet zeker wel gaan klappen daar ben ik in ieder geval niet bang voor en hoe en wat met die pioneers zie ik well als alles speelt ga ze zoizo well goed in een kist bouwen.....denk gewoon gesloten.
beter 10 eenden op de oprit dan 1 op de sloop

Plaats reactie