Inderdaad, het (Mike Sander's) schijnt trouwens ook goed te werken onder de bodem en in de wielkasten. Het lost bitumineuze bescherming weer een beetje op en kruipt in de scheurtjes die na enkele jaren onstaan.backfire schreef:Klopt maar je hebt het nu over holle ruimtes en niet over delen die gelakt worden. Lak hecht niet goed op vet
Owatrol de test
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1593
- Lid geworden op: vr 25 nov, 2005 23:48
- Locatie: s heerenbroek
- Contacteer:
heeft iemand ook ervaring met de RX antieroest behandelings produckten dan? of is dat alleen maar duur?
2cv CUSTOM cruiser in de maak, VW spijlbus '66, lowered bug '81
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
http://charlestontuning.mijnalbums.nl/
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Ik heb RX gebruikt in mijn eend.
Voorlopig ben ik nu 6 jaar verder, altijd buiten en het hele jaar door gebruiken,
en nog nergens door geroest.
Op een hoekje van het voorspatbord na.
RX geeft wel aan dat het beter hecht op aangeroest metaal, en dat was de binnenzijde
van het chassis zeker!
Voorlopig ben ik nu 6 jaar verder, altijd buiten en het hele jaar door gebruiken,
en nog nergens door geroest.
Op een hoekje van het voorspatbord na.
RX geeft wel aan dat het beter hecht op aangeroest metaal, en dat was de binnenzijde
van het chassis zeker!
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Op de pot Owatrol-RLS staat ook angegeven dat je schoon gegrit slaal een nacht moet laten aanroesten.André Post schreef:Ik heb RX gebruikt in mijn eend.
Voorlopig ben ik nu 6 jaar verder, altijd buiten en het hele jaar door gebruiken,
en nog nergens door geroest.
Op een hoekje van het voorspatbord na.
RX geeft wel aan dat het beter hecht op aangeroest metaal, en dat was de binnenzijde
van het chassis zeker!
Ik heb dus mijn twijfels of je owatrol wel op nieuwe blanke plaat moet aanbrengen. Voor de naden en oude delen lijkt het mij wel goed spul
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: za 29 sep, 2007 13:47
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Ben wel benieuwd naar het resultaat... moet in de komende jaar zelf nog 's wat aan de koets gaan behandelen met iets..
maar ff over je lascursus: Is het lassen makkelijk te leren of kan je dat toch maar beter overlaten aan een vakman; lijkt me nl. wel leuk om zelf te doen, maar 't is natuurlijk zonde als het een zooitje wordt..
maar ff over je lascursus: Is het lassen makkelijk te leren of kan je dat toch maar beter overlaten aan een vakman; lijkt me nl. wel leuk om zelf te doen, maar 't is natuurlijk zonde als het een zooitje wordt..
Citroën 2CV6 Spécial, 1985
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
zoeken? "probleem" site:forum.2cv.nl
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 323
- Lid geworden op: vr 12 nov, 2004 14:27
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hoi,
Sorry voor mijn veel te lange afwezigheid op het forum. Ik zal van het weekend fotos maken van het plaatje. Waar toch wel na 6 maanden roest op ging ontstaan. Het is niet erg geroest nu we ruim een jaar verder zijn, maar er zit wel een laagje roest op.
Verder zal ik in 2008 weer eens wat meer van mij laten horen op het forum en naar meetings. Mijn goede voornemen voor 2008!
Sorry voor mijn veel te lange afwezigheid op het forum. Ik zal van het weekend fotos maken van het plaatje. Waar toch wel na 6 maanden roest op ging ontstaan. Het is niet erg geroest nu we ruim een jaar verder zijn, maar er zit wel een laagje roest op.
Verder zal ik in 2008 weer eens wat meer van mij laten horen op het forum en naar meetings. Mijn goede voornemen voor 2008!
Citroen 2CV Dolly XG-BF-84
-
- Gebruiker
- Berichten: 120
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 13:02
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Lassen is niet zo heel moeilijk alleen dun plaarwerk is iets lastiger in het begin maar daar na is het goed te doen.Wouterr schreef:Ben wel benieuwd naar het resultaat... moet in de komende jaar zelf nog 's wat aan de koets gaan behandelen met iets..
maar ff over je lascursus: Is het lassen makkelijk te leren of kan je dat toch maar beter overlaten aan een vakman; lijkt me nl. wel leuk om zelf te doen, maar 't is natuurlijk zonde als het een zooitje wordt..
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Heb je de foto's al?Delfosso schreef:Hoi,
Sorry voor mijn veel te lange afwezigheid op het forum. Ik zal van het weekend fotos maken van het plaatje. Waar toch wel na 6 maanden roest op ging ontstaan. Het is niet erg geroest nu we ruim een jaar verder zijn, maar er zit wel een laagje roest op.
Verder zal ik in 2008 weer eens wat meer van mij laten horen op het forum en naar meetings. Mijn goede voornemen voor 2008!
Op het trabie-forum zijn ze ook benieuwd naar het resultaat.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: do 22 nov, 2007 20:32
- Locatie: Voorburg
- Contacteer:
Re: Owatrol de test
Delfosso schreef:Al tijden is er op het forum een discussie of pure owatrol nu wel of niet goed beschermd tegen roest. Het zou wegspoelen en de beschermende werking daarna verliezen.
Owatrol is hier zelf duidelijk over. Ze meldt het volgende: "één enkele laag pure Owatrol® Olie beschermt het ongeverfde stalen oppervlak doeltreffend tegen alle weersinvloeden gedurende vele maanden."
Het jaar zal dus niet realistisch zijn. Beperk je dus niet tot een enkele laag maar eerst ontroesten met pure Owatrol, vervolgens een primer met Owatrol en dan afwerken met een laagje textyl. Veel werk? Dat valt wel mee want je hoeft. als je het van het begin af aan goed aanpakt , daarna een hele tijd niets meer te doen.
Eerst 07-28-ZA, nu 96-84-PK, 1971
Een beetje automobilist passeert gewoon
Een beetje automobilist passeert gewoon