overdrukklep brandstofpomp 2cv?

Gesloten
Tan Jel
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 27 apr, 2003 17:54
Locatie: Laarne/Belgie

overdrukklep brandstofpomp 2cv?

Bericht door Tan Jel » wo 7 mei, 2003 17:41

Ik ben bezig een 26pk motor terug tot leven te brengen. Motor draait doch hoofdsproeier in mijn carburator sproeit straaltjes brandstof in de lucht wat duidt op een cyclische overdruk in de vlotterkamer van de caburator. Het klepje in de vlotterkamer die de brandstof afsluit als de vlotter bovenaan staat sluit goed. De vlotter is ook ok. Dus kan ik alleen maar besluiten dat de brandstofpomp teveel druk steekt en het klepje toch openduwt. Heeft de brandstofpomp van een 2cv een systeem van overdrukklep om het teveel aan druk weg te leiden?

Iemand raad?

Groeten,
Daniel

Tan Jel
Beginner
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 27 apr, 2003 17:54
Locatie: Laarne/Belgie

Bericht door Tan Jel » za 10 mei, 2003 07:32

Oplossing gevonden: ontluchtingsbuisje vlotterhuis was verstopt met vuil, waardoor een luchtbel in de vlotterkamer ontstond en het afsluitklepje niet werkte.

Daniel

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Benzinepompdruk

Bericht door Gerard2cv » za 10 mei, 2003 07:51

De druk van een benzinepomp wordt geregeld door
de veer die onder het membraam zit en ik zou willen dat je gelijk kon hebben (Ij heb nl.
wegens te nauwe bloedvaten een te slappe(versleten)hartspier)Dus een benzinepomp
met een te hoge druk,zul je nu begrijpen bestaat niet.Het filter waar jij op doelt is om door
een trillingsgetal van de motor de duk toch constand te houden

Gesloten