lelijke eendje en ami 6je

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

lelijke eendje en ami 6je

Bericht door Eendeke » za 24 mei, 2008 17:34

Hallo Allemaal,

Het lijkt mij toch wel handig om een eigen :lol: topic te hebben over mijn restauratie. Gewoon omdat ik dan makkelijk al mijn vragen kwijt kan, want dit is mijn eerste keer dat ik zoiets doe. Ik ga zo meteen beginnen met vragen :wink:

Ik heb dus een rode 2cv6 uit 75. Ze is nu geschorst en staat gestald.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou, zoals jullie zien best wel wat werk. Ik ben begonnen met één spatbord eraf te halen, de andere schroefjes zaten muurvast (tips??).
Ik wil deze gewoon opknappen, maar welke PLAMUUR heb ik nodig. Bij Brezan weten ze het niet. Ze wisten eigenlijk helmaal niets!
Welke pot/merk kan ik het beste kopen.
En de rode kleur, waar staat dit nummer ook alweer, want het hoeft aleen bijgewerkt te worden. Koop ik dus een spuitbus.

Groetjes Bob
Laatst gewijzigd door Eendeke op za 11 jul, 2009 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » za 24 mei, 2008 17:51

Behalve plamuur heb je ook een lasapparaat nodig denk ik.. De dorpel zorgt als dragend deel voor stevigheid/stijfheid in je koets en voor de veiligheid van de inzittenden. Die gaten moet je dus niet plamuren, maar laten lassen.

De gemiddelde 2componenten polyesterplamuur (of polyester- aluminiumplamuur) voldoet prima op een eend om oneffenheden op te vullen.
Je kleurnummer staat op het schutbord, rechtsbovenin (vanaf de bestuurdersstoel gezien, sta je voor de eend, dan is het linksboven), niet verwarren met het ORGA nummer.
Laatst gewijzigd door the Nosepicker op za 24 mei, 2008 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Re: restauratie rode 2cv 75

Bericht door SamClukkers » za 24 mei, 2008 17:56

Er is maar één tip: slijp alle roest weg en laat alles lassen. Gaten opvullen met plamuur is uitstel van executie. Onderhuids blijft alles wegrotten en zit je binnen enkele jaren met nog grotere kosten. Lang leve de Brezan, ze hebben je geen plamuur verkocht! :wink:

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

brezan bah

Bericht door Eendeke » za 24 mei, 2008 19:02

nee, die brezan is flut :!: Hier in de buurt moet ik maar een andere winkel zoeken, maar er zit niets in Baarn ofzo.
En alles laat ik ook lassen, maar het plamuur is alleen maar voor de spatborden etc. Niet voor de koets hoor :wink:

Polyester of polyester-aluminium moet ik dus kopen? en natuurlijk primer uit een spuitbus!

Moet trouwens een hele nieuwe dorpel in, een nieuwe bodemplaat, stukken stijlen gerepareerd, foto 4, en stukken in het binnenscherm, kofferbak en vast nog veel meer.

Afbeelding
Dit heb ik trouwens al helmaal weggekrabt. De schade valt mee dacht ik. Kan ik dit dan ook behandelen met plamuur of is dat polyester beter?? (overal ipv plamuur)

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » za 24 mei, 2008 19:22

als het door gerot is moet je dit lassen.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

TB
Moderator

Bericht door TB » za 24 mei, 2008 22:28

Leuk, ik heb vandaag ook weer een eend gekocht als restauratie opbject. Mijn 2cv6 special is nu klaar. Ik heb destijds alles laten lassen. Ik heb nu een 2cv6 club erbij, daarbij ben ik van plan ook alles zelf te gaan lassen en strak te maken. Ook moet het chassis vervangen worden maar dat is geen probleem. Het plaatwerken heb ik niet veel ervaring mee dus is voor mij ook een hele uitdaging. Het meeste laswerk zit bij mijn projectje aan de achterzijde + bodemplaten.

Ik ga jouw topic zeker volgen! Succes in elk geval. Raffel het niet af maar ga gewoon netjes over nieuw plaatwerk in lassen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Hanzelman » za 24 mei, 2008 23:00

plamuur is voor dikker plaatstaal,eendenblik beweegt teveel zodat t plamuur niet lang mooi en strak blijft :!:
~:-)~

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 25 mei, 2008 01:33

aluminiumplamuur is beter geschikt voor bewegend plaatstaal, maar met alle plamuur, hoe dikker hoe slechter.

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » zo 25 mei, 2008 11:29

Niet om een domper op jouw feestvreugde te zetten, maar veel 1975 is er toch niet meer aan deze auto vrees ik. Andere carrosserie gestoken of gewoon omgekat?

Succes in ieder geval! :wink:
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 25 mei, 2008 12:08

tsja deze rotte plekken is heel gewoon bij een eend :D is alleen veeeeel werk om het weer te herstellen.
dit kun je niet met plamuur doen! dorpels zijn dragende delen net als de c stijlen!
kortom apk afkeur!
gewoon laten lassen of op zoek naar een andere koets maar daar mankeert ook vaak wel wat aan.......
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

heeey

Bericht door Eendeke » zo 25 mei, 2008 13:41

Ik weet dat er niet meer veel 75 aan zit, maar dat maakt voor mij niets uit! Straks lekker wel 2 jaar apk :D , en dat is fijn! Ook zit er een goed chassis onder. Wat is er eigenlijk niet meer 1975 dan? IIG de motor, dat zie je niet maar weet ik wel!

Ik koop aluminium plamuur, het is alleen voor hele kleine deukjes een beetje te vullen in de spatborden, dus daar kan het geen kwaad!
De rest wordt gelast :wink:

Ik denk dat het wel goed gaat komen. Alles op zijn tijd iig!

Groetjes :D

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 25 mei, 2008 17:36

wat niet '75 is:
koets, kleur (is rouge vallelunga, 1982> )
bumpers,
behuizing knipperlichten voor, behuizing achterlichten (zwart, hoort grijs)
ruitenwisserarmen, want zwart en in 1975 nog chroom.

dat is zo op het eerste oog.
zou je eens een foto van het chassisnummer willen posten? het staat als het goed is op het binnen in de auto, op het chassis, recht onder je handremhandle.

wel gek, op kenteken is het geen 2cv meer :shock: maar een Citroën -
zoals ze dat bij kitcars ook doen. Geen typenaam meer dus. vreemd?
Verbruik: Afbeelding

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 25 mei, 2008 18:13

hoeft niet, misschien is hij een keer gebruikt voor kitkar en daarna weer omgebouwd tot 2cv?

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 25 mei, 2008 18:14

ja, daar zat ik ook al aan te denken. Dat gebeurt niet dagelijks :P
zelfs, ik ken maar één persoon die een donor-lomax heeft om zijn 2cv's te repareren :P
Verbruik: Afbeelding

Eendeke
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

vreemd

Bericht door Eendeke » zo 25 mei, 2008 18:46

JA vreem hé! Had ik ook al gezien bij de rdw site. Zit iets niet goed denk ik :? Ik heb een gagalvaniseerd chassis, en daarin zijn de nummers geslagen :?:

Laten we het er maar niet teveel over hebben, want dit is niet normaal geloof ik hahaha :shock: :? :( De verkoper was wel betrouwbaar, dus daar ligt het niet aan dacht ik. Het is daarvoor al gebeurd.
Hij is zo door de apk gekomen, en dus moet het weer lukken dacht ik :wink:

Plaats reactie