Ik wil ook 2cv gaan rijden.

Wat is een goede prijs voor een eend, een onderdeel of de reparatie.
Teun
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Teun » vr 2 jul, 2004 11:55

san schreef:Nog een vraagje (ik wil gewoon totaal goed ingelicht zijn!!!) maarre op welke wijze hebben jullie je eendje verzekerd? Wij zaten eraan te denken om haar alleen WA te verzekeren, is dat verstandig?

Gr San.
een casco dekking kost 2 procent van het getaxeerde bedrag..
als je onverhoopt je eend kwijt bent moet je wel geld hebben voor een niewe auto..anders gewoon taxeren en casco verzekeren..
Wat brengt morgen.???

Pieter
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Pieter » vr 2 jul, 2004 17:28

Wegenbelasting is 28 euro per kwartaal (zuid-holland).

Verzekeren kan erg goedkoop zijn als het de tweede auto is, en de bestuurder boven de 24 is. Dan kan het al vanaf 40 euro/jaar. Ik betaal voor mijn eend 330 euro, dat is 80 voor de WA, 187,59 voor het gedeelte all-risk, en dan twee keer 30 of zo voor ongevallen inzittenden en rechtsbijstand. Rekening voor mijn aca heb ik nog niet binnengekregen, die zal veel goedkoper zijn. Ik heb mijn verzekeringen bij citroklassiek.

Voor een all-risk verzekering moet je een taxatie uit laten voeren, deze kost 80-100 euro, afhankelijk van de taxateur. Vantevoren even goed navragen bij de verzekeraar welke taxateurs ze accepteren!!

Het spuiten van mijn eend koste 1850 euro, dan lag ze helemaal uit elkaar (niets afgeplakt dus) en was een deel van het voorbewerken al gedaan. En dan ook nog eens zwart laten doen. Spuiten is enorm duur.
Eend goed, al goed.

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » vr 2 jul, 2004 18:54

san schreef:Nog een vraagje... wat is de gemiddelde prijs van spuiten en hoeveel wegenbelasting enz. betaal je voor je eendje... ik heb het wel uitgezocht, maar ff goed checken kan geen kwaad.
Een wasbordje is idd al van mijn lijstje geschrapt, zolang ze maar rood is :D
spuiten kost als je een gestripte eend levert en verder niets doet iets van 1600 euro als je dit wit laat doen.

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » zo 4 jul, 2004 14:09

Is het echt hoogst noodzakelijk om haar te laten taxeren en all risk te laten verzekeren?

Michiel van G.
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Michiel van G. » zo 4 jul, 2004 17:39

mijn dyane van 1971 is enkel wa verzekerd + een inzittendenverzekering. verder niet.
Verbruik: Afbeelding

Duintje
Moderator
Contacteer:

Bericht door Duintje » zo 4 jul, 2004 20:35

san schreef:Is het echt hoogst noodzakelijk om haar te laten taxeren en all risk te laten verzekeren?
Ligt een beetje aan de staat van je eend. Een eend in goede conditie kost zomaar 3000 euro ofzo.

Als je die niet getaxeerd hebt en je rijdt hem total-loss dan krijg je als je pech hebt gewoon de dagwaarde, dus vrijwel niets.

Als je hem heb laten taxeren en je hebt hem goed verzekerd, dan krijg je wel het juiste bedrag om weer wat leuks voor terug te kopen.

Dus even voor jezelf op een rijtje zetten hoe goed hij is en of je het de moeite waard vind om daar wat meer voor te betalen aan premies.

Marcel

revi
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door revi » zo 4 jul, 2004 23:07

Michiel van Ginkel schreef:mijn dyane van 1971 is enkel wa verzekerd + een inzittendenverzekering. verder niet.
Toch maar eens laten taxeren, mijn zwarte kwam al op de 3000, en is dus goed verzekerd!
Gr. Revi
Momenteel geen A-type
Voorheen Dyane 6 1969

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » wo 7 jul, 2004 15:48

:lol: vrijdagmiddag wordt ik de trotse eigenaresse van een rode 2cv uit 1985 eindelijk, en gewoon in Nederland en ik redelijk goede staat voor 1300,- Of is dat teveel, neej toch hoop ik!!!

Eendelijk!!!

Groetjes Sandra!!!

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » wo 7 jul, 2004 15:53

hoi

gefeliciteerd klinkt als een redelijk bedrag maar alles hangt af van de staat van het chassis en in mindere mate de koets.

groet Frank

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » wo 7 jul, 2004 15:54

teveel of te weinig hangt helemaal af van de staat..
Waar heb je 'm gezien?

heb je een eendkenner goed laten kijken??
Mooie eenden zijn niet altijd goeie eenden!
Kheb weleens eenden gezien die er als nieuw uitzagen, maar waarbij je bij het zien van de onderkant de tranen in de ogen sprongen...

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » wo 7 jul, 2004 16:07

Bjorn schreef:teveel of te weinig hangt helemaal af van de staat..
Waar heb je 'm gezien?

heb je een eendkenner goed laten kijken??
Mooie eenden zijn niet altijd goeie eenden!
Kheb weleens eenden gezien die er als nieuw uitzagen, maar waarbij je bij het zien van de onderkant de tranen in de ogen sprongen...
Die van mij bijvoorbeeld.... :cry: Ok je hebt m dan nooit gezien, maar ik beloof je dat de tranen je in de ogen schieten bij t aanzicht van t chassis. En nu de ramen van de koets er ook uitliggen, kan ik je garanderen dat je daar ook echt niet vrolijker van wordt :?

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 7 jul, 2004 17:58

Ramen uit je eend? Gesprongen door een geknakt chassis, er uit geroest, of ben je weer lekker aan het knutselen (foutje, je bent waarschijnlijk nog steeds aan het knutselen :) )
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

Gast

Bericht door Gast » wo 7 jul, 2004 18:28

Hanzzl schreef:Ramen uit je eend? Gesprongen door een geknakt chassis, er uit geroest, of ben je weer lekker aan het knutselen (foutje, je bent waarschijnlijk nog steeds aan het knutselen :) )
we houden het ff op het laatste :lol: :lol:

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » do 8 jul, 2004 03:42

Denk dat bovenstaande gast Stieno was.. We zijn aan t knutselen idd. Voorruit werkte niet mee.... Is door een vorige eigenaar erin gekit. Fotoos komen binnenkort op www.lobuma.tk De charleston van Stieno is inmiddels wel zo goed als klaar. We zijn er mee bij de rdw geweest om m in te laten voeren, maar de papierwinkel was nog niet op orde :? Hij is wel gekeurd. Enige afkeurpunt was remverschil op de voorwielen wat te groot is. Hetgeen wel raar is, want bij de garage waar ie voorgekeurd is was het remverschil acceptabel. Ook op de handrem is dit remverschil aanwezig. In t minst erge geval ff schijf goed schoonmaken, in t ergste geval remklauw reviseren. Gaat wel lukken dus voor de herkeuring. Papierwinkel eerst maar es op orde brengen.... maar ik raak hier offtopic geloof ik.

san
Beginner
Beginner

Bericht door san » do 15 jul, 2004 12:08

hallo,

we zijn druk bezig ons eendje op te knappen en je komt nogal wat tegen (roest :cry: )... maar het blijft leuk ben nu ongeveer 5 dagen aan 1 stuk aan het knutselen aan de auto en kan niet wachten op de dag dat ie weer rijdt maar dat duurt nog wel een paar dagen. Maar heeft iemand een tip voor me, onze uitlaat (bochtige stuk) zitten gaten in, nieuwe bocht gekocht maar de oude wil niet van zijn plek nu hebben we de hele uitlaat al los met kruipolie enz bewerkt maar nog niet (weer die :evil: roest...) heeft iemand tips????

Gr, Sandra.

Gesloten