remleiding repareren
remleiding repareren
Remleiding 2CV6 repareren
Bij het demonteren van de remleiding van het achterwiel is de leiding achter de inschroefkoppeling afgebroken. Bovendien bleek de laatste 15 cm van de leiding erg slecht te zijn. De rest van de remleiding ( spiraalgedeelte en aansluiting op het centrale T stuk) is prima in orde
Vraagstelling: zijn er rechte koppelingen om bestaande remleiding te verlengen ( de laatste 20 cm te vernieuwen)
Roelben :roll:
Bij het demonteren van de remleiding van het achterwiel is de leiding achter de inschroefkoppeling afgebroken. Bovendien bleek de laatste 15 cm van de leiding erg slecht te zijn. De rest van de remleiding ( spiraalgedeelte en aansluiting op het centrale T stuk) is prima in orde
Vraagstelling: zijn er rechte koppelingen om bestaande remleiding te verlengen ( de laatste 20 cm te vernieuwen)
Roelben :roll:
volgens mij niet. Het beste is gewoon de hele spiraal te vervangen, alleen de montage is nogal een priegelwerkje. Met een zeer lange schroevendraaier in het steunplaatje kun je hem wel redelijk eenvoudig in zijn bevestiginsgaatje krijgen. (klein moertje onder op de asbuis).
diverse Citroens, wat anders.
Tuurlijk is het het beste om de hele spiraal te vervangen maar ik heb een keer een reparatie uitgevoerd met een stukje donor leiding en een capillaire van een koelkast. De binnenmaat van het capillaire was gelijk aan de buitenmaat van de remleiding. Het capillaire is van koper, de boel goed schoonmaken en dan hard solderen.
LET OP!! Ten eerste is dit op eigen risico en doet dit zorgvuldig!!
LET OP!! Ten eerste is dit op eigen risico en doet dit zorgvuldig!!
Ik persoonlijk zou vooral niet aan remleidingen solderen. Het zijn deze leidingen die ervoor zorgen dat je veilig tot stilstand komt. Als het stukje gesoldeerd loskomt tijdens het remmen ben je volgens mij al je remdruk kwijt. Dat is niet zo'n leuk gevoel!!! Ik kan het je verzekeren, bij mijn BX was er eens een LHM lek geslagen. Ik ben nog juist tot in de garage geraakt, maar ik had amper nog remmen. Dat is echt stressen!!!
2cv spécial 1986
C5 break SX
C5 break SX
Even een toelichting over deze "Nood Reparatie", ik had het duidelijk over Hard Solderen, ga dus niet met een boutje lopen klooien!!! Je moet weten wat je doet, heb ik al gemeld. Hard soldereren werkt dan via capillaire werking. Als je dit goed doet is er geen lek en komt die er ook nooit.
Lees ook: "In een praktische toepassing gebruikt men de capillaire werking om bij solderen de, door verhitting, vloeibaar gemaakte soldeer everedig "op te laten zuigen" in de zeer nauwe spleet tussen, bijvoorbeeld, een messing ring om een koperen pijp?". (Bron: Wikipedia)
Lees ook: "In een praktische toepassing gebruikt men de capillaire werking om bij solderen de, door verhitting, vloeibaar gemaakte soldeer everedig "op te laten zuigen" in de zeer nauwe spleet tussen, bijvoorbeeld, een messing ring om een koperen pijp?". (Bron: Wikipedia)
-
- Heavy user
- Berichten: 2523
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 19:27
De handrem was ook kapot ?duckie schreef:Ik persoonlijk zou vooral niet aan remleidingen solderen. Het zijn deze leidingen die ervoor zorgen dat je veilig tot stilstand komt. Als het stukje gesoldeerd loskomt tijdens het remmen ben je volgens mij al je remdruk kwijt. Dat is niet zo'n leuk gevoel!!! Ik kan het je verzekeren, bij mijn BX was er eens een LHM lek geslagen. Ik ben nog juist tot in de garage geraakt, maar ik had amper nog remmen. Dat is echt stressen!!!
Afblijven.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Ow, verklaar je nader...waarom idioot??Jheronimus schreef:Of het nu wel of niet mag/kan... je bent een idioot als je een remleiding repareert.
Bovendien kost een nieuwe maar een paar tientjes.
Ik denk dat mijn gerpareerde leiding in betere staat was dan menig half doorgerotte leidingen die gewoon per ongeluk over het hoofd gezien is bij een apk.
En dat vervangen de beste optie heb ik al een paar posten eerder vermeld....