2cv6 club van Daan RDW bezoek p.2
-
- Veelvuldig poster
nu ik dit zo lees ben ik blij dat ik gisteren niet overstag ben gegaan met de aanschaf van een eend, ook met gegalvaniseerd chassis. ik kon het chassisnummer namelijk niet vinden waar het zou moeten staan.
dat hij hiervoor wel goedgekeurd is zegt wat over de verschillende apk stations. de lomax van mijn vader was al 5 jaar door de apk-keuring gekomen, voordat een oplettende keurmeester zag dat 1 getal in het chassisnummer niet klopte. gelukkig is het makkelijk om van een 6 een 8 te maken....
dat hij hiervoor wel goedgekeurd is zegt wat over de verschillende apk stations. de lomax van mijn vader was al 5 jaar door de apk-keuring gekomen, voordat een oplettende keurmeester zag dat 1 getal in het chassisnummer niet klopte. gelukkig is het makkelijk om van een 6 een 8 te maken....
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
JEETJE dat is balen zeg!! Ik kneep hem ook toen ik met mijn burton voor het eerst bij de RDW kwam. Maar niks aan de hand. Ik heb dan geen galva-chassis. Maar ik hoorde van iemand dat hij met zijn eend ook problemen had. Maar wat ga je nu doen??? HEEL VEEL STERKTE!!
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak
- Michiel van G.
- Heavy user
- Contacteer:
ronduit ***
je hebt de pech dat je het bij de RDW al hebt laten zien, die blijven nu letten op deze auto (in de zin dat het kenteken verloren zal gaan)
daarnaast is er nu geen officiele manier meer om de auto terug op de weg te krijgen, ofwel een dure plantenbak. Dat idee van de rechtsbijstand is geen gek idee, ik hoop voor je dat het goed komt.
hebben ze het staande chassisnummer al ongeldig verklaard of niet? anders moet je hier maar eens even een foto posten van het 'originele' chassisnummer
je hebt de pech dat je het bij de RDW al hebt laten zien, die blijven nu letten op deze auto (in de zin dat het kenteken verloren zal gaan)
daarnaast is er nu geen officiele manier meer om de auto terug op de weg te krijgen, ofwel een dure plantenbak. Dat idee van de rechtsbijstand is geen gek idee, ik hoop voor je dat het goed komt.
hebben ze het staande chassisnummer al ongeldig verklaard of niet? anders moet je hier maar eens even een foto posten van het 'originele' chassisnummer
Is dat zo?Michiel van G. schreef: daarnaast is er nu geen officiele manier meer om de auto terug op de weg te krijgen, ofwel een dure plantenbak.
Volgens mij mag je 1/3 van je auto vervangen, of geldt dat in dit soort gevallen niet meer?
Nu weet ik natuurlijk niet hoe origineel de rest nog is, maar als dat nog kan zou ook ik dat liever door de vorige eigenaar laten doen denk ik.
In ieder geval fors balen. Sterkte ermee!!
En geneer je vooral niet om om raad te vragen hier op het forum als de verkoper wat 'onwillig' gaat doen.
-
- Addicted user
- Contacteer:
Nou volgens mij moet je nu aan kunnen tonen hoe je aan de eend gekomen bent. Dus je zult aan aankoopbewijs nodig hebben. Dit moet net zo ver terug gaan dat de RDW er van uit kan gaan dat het niet om een omgekatte auto gaat. Dus degene die er een galva chassis onder geplakt heeft moet aan kunnen tonen dat hij deze heeft aangeschaft en hij zal het orginele chassis moeten kunnen overleggen.
Oude galva chassis hebben niet eens goedkeur dus dat kan nooit officieel geweest zijn.
Oude galva chassis hebben niet eens goedkeur dus dat kan nooit officieel geweest zijn.
-
- Moderator
Dat mag, mits je het op de normale, officiële manier doet. Dus eerst langs de RDW voor een nieuw nummer ipv zelf (of de vorige eigenaar) een nummer er in jassen en dan naar de RDW.Ronald schreef:Volgens mij mag je 1/3 van je auto vervangen, of geldt dat in dit soort gevallen niet meer?
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster