Poetsen
Poetsen
Met welk merk auto poets middel poetsen jullie je eend(achtige)? Ik had het een poos niet gedaan dus was ze flink dof, nu dacht ik dat ik met een busje Turtlewax de boel wel weer aan het glimmen moest krijgen. Tot op zeker hoogte ging dit ook aardig maar bij het uitpoetsen zag ik dat er net een wolkendek achterbleef. Niet egaal glimmen maar veel doffe plekken. Waarmee en hoe poetsen jullie de auto?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Heavy user
denk er wel om dat als je te vaak poetst je op een gegeven moment door de lak heen gaat en das geen fraai gezicht. ik zou m 1 keer goed poetsen en dan goed in de was zetten en dit bijhouden. bij aardig verweerde lak heb ik die groene commandant gebruikt. bij mn huidige auto doe ik lekker nix! die heb ik in de 4 jaar dat ik m heb zelfs nog nooit gewassen. heerlijk zo'n auto. lijkt me aan de ene kant wel leuk als mn restauratie project straks klaar is, maar dan moet ik eigenlijk ook gaan wassen en in de was zetten 

die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
commandant gebruiken?!
hierna nooit vergeten in de was te zetten anders zie je hem verkleuren
je haald de beschermlaag er af dan heeft het niet lang nodig
commandant niet al te veel gebruiken dan kan je inderdaad door de lak gaan bij veel gebruik maar als je het af en toe een beetje bijhoud hou je echt een mooie wagen
ps van mij mogen er meer eenden gaan glimmen
hierna nooit vergeten in de was te zetten anders zie je hem verkleuren
je haald de beschermlaag er af dan heeft het niet lang nodig
commandant niet al te veel gebruiken dan kan je inderdaad door de lak gaan bij veel gebruik maar als je het af en toe een beetje bijhoud hou je echt een mooie wagen
ps van mij mogen er meer eenden gaan glimmen
-
- Heavy user
bij een verweerde lak he! en ik zeg niet dat dit het beste is, dit is het enige waar ik ervaring mee heb. en hoewel ik zelf nog nooit doorde lak heen ben gegaan (wegens het nagenoeg nooit poetsen) heb ik meerdere auto's gezien waar de grondlaag door de laklaag heen kwam. zondegerard560 schreef:commandant gebruiken?!
welnee... worden die krengen veels te gewild en dus te duur vangerard560 schreef:ps van mij mogen er meer eenden gaan glimmen

-
- Regelmatige poster
ik ben zelf schade hersteller bij een tourincarbedrijf
en helaas ik moet wel eens zo`n ding poetsen niet leuk maar zie wel resultaat ik heb een polijstpasta van 3m werkt ook heel goed maar doordat je alles met een maschine doet
is het wel eens dat ik ergens door de lak heen gaat
uitpoetsen en dan gebruik ik graag die autoglym is snel en makkelijk
eenden gewild?! als ik rondkijk op verkoopsite`s dan zijn ze volgens mij al aardig gewild
gr gerard
en helaas ik moet wel eens zo`n ding poetsen niet leuk maar zie wel resultaat ik heb een polijstpasta van 3m werkt ook heel goed maar doordat je alles met een maschine doet
is het wel eens dat ik ergens door de lak heen gaat
uitpoetsen en dan gebruik ik graag die autoglym is snel en makkelijk
eenden gewild?! als ik rondkijk op verkoopsite`s dan zijn ze volgens mij al aardig gewild

gr gerard
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Dat spul gebruik ik ook, maar als het op is, dan wil ik dat merk-van-die-Venlonaar-die-vorig-jaar-op-Waggel-stond eens gaan proberen (Ben vergeten hoe het ook alweer heette). Want dat spul lijkt net zo goed te werken en is goedkoper dan Meguairs.wouter87 schreef:als je het goed wil doen haal je spul van meguiars. kost een cent maar werkt perfect.
Gebruik jij ook die klei om alle vuiligheid van je Eend te halen Wouter? Nadat je 'm met shampoo hebt gewassen? Werkt perfect! En daarna nog in de was zetten natuurlijk.
- Malle Babbe
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb heel wat geprobeerd in de loop van de tijd. Om te beginnen Meguiars... leuke beloftes. Werkt goed als je flink je best doet. Dat polijstspul van hun mag je gelijk weggooien want ik vind het echt het geld niet waard. De techwax (vaste was) gebruik ik wel, werkt enorm makkelijk. Nadeel vind ik dat het niet zo lang meegaat en ik vind de glans veel te wet-look achtig. Het shampoo spul werkt wel heel goed. Gebruik ik eigenlijk altijd.
Autoglym heb ik gebruikt met de polijstmachine. De cleaner werkt goed. En de waslaag laat zich ook gemakkelijk aanbrengen en uitpoetsen. Nog makkelijker dan de meguiars.
Turtle wax kost wat moeite om uit te poetsen. Maar is volgens mij nog steeds het meest bestand tegen de weersinvloeden. En de glans is gewoon prima.
Mijn voorkeur gaat uit naar Autoglym.
Altijd geldt: na cleanen van de lak, de auto opnieuw wassen voordat je de waslaag opbrengt. Anders blijft er geheid materiaal achter waardoor je vlekken krijgt.
Autoglym heb ik gebruikt met de polijstmachine. De cleaner werkt goed. En de waslaag laat zich ook gemakkelijk aanbrengen en uitpoetsen. Nog makkelijker dan de meguiars.
Turtle wax kost wat moeite om uit te poetsen. Maar is volgens mij nog steeds het meest bestand tegen de weersinvloeden. En de glans is gewoon prima.
Mijn voorkeur gaat uit naar Autoglym.
Altijd geldt: na cleanen van de lak, de auto opnieuw wassen voordat je de waslaag opbrengt. Anders blijft er geheid materiaal achter waardoor je vlekken krijgt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Heavy user
vroeger gebruikte ik altyd dulon 2k was, maar dat was wel op (polyester) schepen. dat spul hield bijna een jaar voor het weer moest. geen idee of het ook wat voor auto's is dat spul. wel duur.
douwe
douwe
-
- Moderator